הרשמה לעדכונים

עדכונים על מסיבות, מוזיקה מצויינת וכל מה שטוב בטראנס הישראלי, אצליכם במייל לפני כולם!

חם בפורטל

ראיון עם כוכב – פרפקט סטרינג’ר

היום נכיר קצת יותר מקרוב את אחד מהאנשים הכי משמעותיים והכי משפיעים על סצנת הטראנס והמוזיקה האלקטרונית העולמית. יולי פרשטט, המוכר בשם הבמה שלו פרפקט סטרינג’ר Perfect Stranger.

אחרי התרומה האדירה שלו לעולם הטראנס מזה שנים רבות ואחרי שסחף אותכם עם המוזיקה הקטלנית שלו לא פעם ולא פעמיים, החלטנו להגיש לכם את הצד היותר אישי שלו על מגש של כסף כדי שתכירו את הבחור החביב שמאחורי העמדה.

שנתחיל ?

אהלן יולי, איפה אנחנו תופסים אותך ?

בטיסה בין יוסטון לסן פרנסיסקו

ולאן פניך מועדות בגיג הבא שלך ?

אני טס הביתה כרגע ההופעה הבאה שלי בלוס אנג׳לס בשבוע הבא

תגיד, איזו מוזיקה שמעו ההורים שלך בבית בילדותך ?

מוסיקה קלאסית בעיקר, וולדימיר ויסוצקי, ביטלס וז׳אן מישל ז׳אר

התחברת או התנגדת למוזיקה הזאת ?

התחברתי מוסיקאלית לכל מה ששמעתי בילדותי

מה היית קודם ? יוצר או דיג’יי ?

הסטורית, התחלתי לעבוד באולפן לפני שהתחלתי לתקלט. אבל אני קודם כל די ג׳יי ואחרכך מפיק

ומה היה הטריגר שגרם לך להתחיל ליצור מוזיקה ?

חברים שלי קנו לי סינטיסייזר במתנה ביום הולדתי ה 27 וטענו שעליי לעשות מוסיקת טראנס

איזה גיבור ילדות הכי השפיע עליך ואיך ?

לא חושב שהיה לי גיבור ילדות במובן שבו יש גיבורי ילדות. גדלתי בעיקר על קריאת ספרים, לא ישבתי ממש מול הטלוויזיה עד שהייתי כבר בן 13 או 14 לדעתי. ברוסיה היה טלוויזיה שחור לבן, לא איזה חוויה מיוחדת מדי להתעמק בה, ודמויות מהסרטים המצוירים הרוסים אמנם מדליקות במובן מסוים, אבל לא נתפסתי על אף דמות. קראתי הרבה מאוד ספרים, במיוחד ספריי הסטוריה ( רומאנים הסטוריים ומיטולוגיה ) ואני מניח שהדמות המיטולוגית שהכי השפיעה עליי כנראה היה הגיבור היווני יאסון ( אין לי מושג איך מבטאים את זה בלטינית ) אבל הוא היה הגיבור בצוות שקשור לסיפור של גיזת הזהב… הגיבור השני האהוב עליי היה הרקולס והשלישי פרסאוס 🙂

יש סגנונות מוזיקה נוספים שהיית רוצה להתחיל ליצור ?

מלבד טראנס וטק? לא, לא ממש.

איך אתה מסביר את העובדה שלמרות המגבלות הטכניות ליצירת מוזיקה אלקטרונית שהיו בעבר, עדיין ישנם יוצרים גדולים שנשמעים גם היום חריפים ומדוייקים, אקס דרים למשל.. ?

אני לא בטוח שאני מבין לאלו מגבלות טכניות אתה מתכוון.. אם הכוונה לכך שלא היה פלאגים במחשב, יש כאלה שדווקא יטענו שהפלאגים הם מגבלה טכנית 🙂

מה הם הפינוקים שאתה מבקש לקבל מהמארחים שלך בהופעות שלך בחו”ל ?

אני לא מבקש שום דבר מיוחד, 🙂 החינוך שקיבלתי בבית היה די ספרטני ולכן מה שאני צריך זה מלון ברמה מספקת, הסעות למועדון ולשדה ומים בהופעה.

אם היית טס לפסטיבל ובמטוס היית יושב ליד דיויד גואטה, על מה היית מדבר איתו ?

סביר להניח שזה לא היה קורה. ואם נניח והיה יושב לידי, נראה לי שלא היינו מדברים יותר מדי – אני לא ממש יוזם של סמול טוק 🙂 או כמו שמסופר בפורסט גאמפ – אמא שלי לימדה אותי לא לדבר עם זרים

מהו הדבר הכי קיצוני שמעריץ או מעריצה עשו עבורך ?

המממ כשגרתי במושב בדרום, גרתי במקום שאפילו משלוחי דואר התקשו להגיע אליו והייתי חייב לכוון אותם כשנכנסו למושב. מה רבה הייתה הפתעתי שבוקר שבת אחת שרק הלכתי לישון בבוקר אחרי שחזרתי מארוע, קיבלתי דפיקות בדלת ומעריצה ( לא רצויה ) עמדה בכניסה. לזכותה ייאמר שהיא עשתה עבודת בילוש מרשימה.

perfect stranger trance party

שמנו לב שאתה עומד בנחישות מאחורי הדעות הפוליטיות שלך ובתור אמן גדול בקנה מידה בינלאומי, האם חששת פעם שדעותיך עשויות לפגוע בקריירה שלך ? זה פגע ?

אני עומד בנחישות על דעותי בכללי, זה לא ממש משנה לי אם זה הדעות הפוליטיות שלי, או דעות אחרות. כשאני חושב שאני צריך להביע את דעותי, אני עושה את זה בלי לחשוב פעמיים. יש סיכוי שקיימים מפיקי ארועים בארץ שישקלו פעמים או פשוט לא יביאו אותי להופיע, בגלל דברים שלא נעמו להם שאמרתי. זוהי זכותם, ובכללי אני מאמין שמי שמוציא כסף על אמנים מכיסו, זכותו הבלעדית להחליט מה הוא עושה עם הכסף שלו והוא לא חייב לי דבר.

מה היית ממליץ לאמנים בתחילת דרכם בנושא הזה ?

אני חושב שכל אדם, לא משנה מה המקצוע שלו, צריך לעשות דברים מהלב. אין לי ספק שיותר קל להתקדם בחיים תוך כדי חישובים ותכנון של קווי פעולה ברמה האישית וברמה החברתית כדי להגיע למטרות שכל אחד קובע לעצמו. מה לעשות ולא כולם בנויים בצורה כזו. אני אדם שרוב ההחלטות שביצעתי במהלך חיי באו לא כתוצאה מחישובים כאלה או אחרים אלא כי הרגשתי צורך לעשות אותם, לפעמים צורך עז. אני מאמין שיש לא מעט אנשים כמוני. אז מי שמרגיש צורך לעשות דברים ומרגיש שליחות של עשיה של אותם הדברים, לא צריך לחשוב פעמיים אלא פשוט לעשות. זה עשוי להיות לא קל ולא פשוט, אבל לאותו הסוג של אנשים שאני מדבר עליו אין ברירה אחרת. חשוב לי לציין פה שלא מעט אנשים חושבים שכל הדיונים האלה בפייסבוק הם סוג של לחפש תשומי – זה ממש לא נכון ותשומת לב ממש לא מעניינת אותי. אני מניח ולא הייתי אמן שהרבה מאוד מהפעילות שלו תלויה ברשתות חברתיות ופייסבוק העיקרית שבהן, סביר מאוד להניח שכמות הזמן שהייתי מעביר ברשת הזו הוא אפסי אם בכלל..

יצא לך להופיע במה שנקרא אצלנו, “ארצות אויב” ? איך הרגשת שם ? תחזור שוב ?

המממ… לדעתי לא. אני נושא דרכון ישראלי, אין לי אזרחות אחרת, ולכן היה סוג של בעיה אם נניח הייתי רוצה לטוס לאיראן למשל

ואם כבר בפוליטיקה עיסוקינו, האם לדעתך יש פתרון לסכסוך הישראלי פלסטיני ובכלל, המצב הבעייתי במזרח התיכון ?

לצערי אני חושב שלא מהסיבה הפשוטה שכדי שיהיה פתרון צריך שני צדדים שמעוניינים בפתרון. והיות ואין אפילו צד אחד שמעוניין אז לדעתי זה בזבוז זמן, ולצערי עוד הרבה אסונות צריכים להתרחש עד שהמובן מאליו יקרה בסופו של דבר.

מה דעתך ? האם מוזיקת הטראנס יכולה להשפיע איכשהו על המצב הבעייתי הזה ?

בגדול מוסיקה היא בלי שום קשר למצבים כאלה או אחרים יכולה לעשות רק טוב לאלה שמקשיבים ( אני כמובן לא מתכוון לשירים המטיפים לגזענות או שנאה וכן הלאה ) אז בעיני היא רק יכולה להביא תועלת… ספציפית לגבי השאלה שלך אני מאמין גדול בזה שהשימוש בסמים פסיכדליים מקרב בין האדם לטבע, ויוצר הרבה פעמים את ההבנה העמוקה שאולי הסכסוכים הלא נגמרים האלה מנוהלים במכוון על ידי אנשים שמרוויחים מהם ( כי די ברור שהאנשים הפשוטים רק מפסידים מהסכסוכים האלה ). אם הכוונה שלך הייתה למסיבות טראנס כשלעצמן, אז דעתי היא שלא ממש, כי אפילו במסיבות הטראנס גם יש הפרדה גזעית ברוב המקרים.

ובהחלקה אלגנטית מהנושא, איזו מוזיקה מרגיעה אותך ?

רוב הזמן אני די רגוע, אז לא מרגיש צורך מוסיקה שתרגיע אותי ( וגם זו נקודת חולשה ידועה של כל מי שמפיק מוסיקה ביומיום ולאורך הרבה שנים – היכולת להינות ממוסיקה אמנם לא נעלמת לגמרי אבל בוא נגיד שמפיקי מוסיקה שומעים מוסיקה בצורה אחרת מאדם רגיל שמאזין לאותה היצירה ). אני אוהב לשמוע את המוסיקה של הטבע – לא רחוק מהבית שלי יש פארק ענק עם מסלולי הליכה בלתי נגמרים וטבע לא נורמאלי מסביב. אז אני פשוט הולך שם וזה עושה לי טוב על הנשמה

אם היית יכול להתחלף ולחיות חודש שלם בגופו של יוצר מוזיקה אחר, מהעבר הרחוק עד ההווה, במי היית בוחר ?

הולימן, ואם הוא לא פנוי אז ג׳ימי פייג׳ או שופן

ולסיכום, תן לגולשים שלנו טיפ אחד טוב שיעזור להם להבין את עולם הטראנס בצורה טובה יותר בשביל ליצור עתיד ורוד יותר לכולנו 🙂

אני לא בטוח למה אתה מתכוון פה. אני גם לא חושב שאני מוסמך לתת טיפים בנושאים כאלה. אני יכול לומר שהמוטו אולי החשוב ביותר, שמכוון אותי בחיי היום הוא Greater Good.

אני חושב שאם כל אחד מאיתנו יבין שלפני טובתו האישית, קיימת הטובה הכללית… או בעצם, בלי הטוב הכללי בסופו של דבר גם לא יהיה טוב אישי… אז יש אולי סיכוי שהצורה שבה אנחנו חושבים תשתנה… ואם נתחיל לשים את מלוא כובד המשקל על טובת הכלל מאשר טובת הפרט העולם ייראה אחרת.

כתיבת תגובה

הצטרפו לקהילה

נדאג לעדכן אותכם במסיבות הכי מחשמלות והסטים של הדי ג’יים הכי חריפים. בום!