הרשמה לעדכונים

עדכונים על מסיבות, מוזיקה מצויינת וכל מה שטוב בטראנס הישראלי, אצליכם במייל לפני כולם!

חם בפורטל

סיקור אירוע – זוכרים לרקוד בכפר הנוקדים

סיקור אירוע – זוכרים לרקוד בכפר הנוקדים

סיימנו את רוקדים לזכרו עם כאבי שוקיים, כפות רגליים מדממות והרגשה מאוד עמוקה וגורפת של הוקרת תודה על ההוכחה החיה להתמסחרות ללא איבוד נשמה. שום סיפור לא הכין אותנו לאנרגיות שמייצרת התאגדות כה עצומה של חופרים למודי קרבות.

אנחנו חושבים שבכל שנותינו בסצנה המופלאה הזאת לא חווינו כזאת מסיבה. רצף המילים הללו יתאר אותה בצורה מדויקת “זר לא יבין”.

אפילו זר שבילה איתנו בשישי שבת, זר שזוהי השנה הראשונה שלו במדבר, זר שנמצא בסצנה פחות מ 10 שנים. זר פשוט לא יבין למה לחזור מאירוע כזה יכול לגרום לעיניים שלנו לדמוע ולרגשות להשתולל כמו סוסי פרא כאילו רק עכשיו יצאו לטיול הראשון שלהם בשדות פתוחים.

זר לא יבין את הביחד שהיה שם, את ההתכנסות המופלאה של האנשים שבאו לשכוח באמת מחיי היומיום מהשגרה המטורפת של החיים, מהילדים מהבעל מהאישה מהמדינה.

הלוקיישן של זוכרים לרקוד – כפר הנוקדים

האירוע התקיים בנווה מדבר פשוט מדהים ביופיו בשם כפר הנוקדים. עבודה רבה ודמיון הושקעו ביצירת הכפר, בנייה באבן טבעית מעטרת את פינותיו, אולמות האירוח מקושטים בשטיחים ובבדים ארוגים, החדרים שמעוצבים בסגנון ייחודי עם מנורות עשויות ממלח ששקע בים המלח, הרהיטים מעוצבים בעץ וברזל שבתוספת מגוון כלי אבן ואריגים יוצרים אווירה חמה ונעימה. אל מול נופי מדבר יהודה מציע הכפר למבקריו אירוח מדברי רגוע והזדמנות להפוגה אמיתית מחיי היום־יום.

מתחם צימרים, מאהלים, שטח קמפינג, שקעים, שירותים, מקלחות ובמה אחת מתופארת במיטב מוטיבי הטראנס. צוות הגברה חמוש באוזניות שדואג בכל שניה שכל אמן יוכל לקבל את הבמה עם התנאים הטובים ביותר לפיזור גאוניותו.

ובמקום הזה התכנסו 3000 שהם הטופ של הטופ של הטראנס הישראלי…

כפר הנוקדים מסיבת טראנס די ג'יי דארוויש
צילום: Ohad Ostro‎

התפאורה במסיבה של זוכרים לרקוד

ההפקה דאגה לפזר ציליות בכל פינה, אוהלים גדולים ומזרונים לנוחיותם של מבלים שלא לקחו את האפשרות של לינה בחדר והעדיפו להתמקם בטבע המדברי.

הציליה הצבעונית שלא התימרה להיות משהו שהיא לא, ציליה אלגנטית וברורה בלי יותר מדיי פוזות ודאווינים של פסטיבלים בחו”ל, אחת כזאת שצבעונית בלילה ועושה נעים בעיניים בבוקר עם עליית החמה.

במה מעוצבת בטעם טוב עם צבעים וצורות שפתחו את כל הצ’אקרות. במה שנותנת לאמן שמופיע את הבמה הראויה לו ולאור העיצוב החללי-מפלצתי-חיזרי שלה, בעזרת “תוספת” נכונה גם הייתה עם פוטנציאל גדול להוסיף לטריפ שלכם כמה רמות נוספות של פסיכדליה 🙂

דארוויש זוכרים לרקוד 2015 איציק השמן בכפר הנוקדים
צילום: Inga Avshalom Shilian

הקונספט המוזיקלי בזוכרים לרקוד

צ'ולו ודארוויש במסיבת טראנס בכפר הנוקדיםכבר מחצות הלילה הרחבה היתה מלאה ובועטת עם צלילים פשוט מושלמים שפגעו בנקודות הכי עמוקות של הבטן התחתונה אבל הקסם האמיתי היה כשהשמש פתחה את הבוקר עם קרני אור חמות ומלטפות. המראה הפשוט קסום הזה בלראות 3000 איש שפשוט עפים על עצמם ברחבה עם מוזיקה שמלווה את כל המסע הפסיכדלי הזה יד ביד, אנשים של פעם, כאלה שכבר מזמן מזמן לא יוצאים מהמערות שלהם לשום מסיבה ובטח שלא מסיבות טראנס, כאלה שיודעים מה זה טראנס וחוו אותו על בשרם על גבי שנים רבות (מאוד) והאירוע הספציפי הזה מסתמן להיות כמו השופר הקורא לכל החמולה הזאת להתקבץ ביחד ל 24 שעות ופשוט ללכת לאיבוד במקום הכי טוב שבעולם.

הרבה יסכימו שהליינאפ היה בנוי בצורה מושלמת וכל אמן הצליח להוסיף את החלק שלו למסע המוזיקלי הזה וכמו שמרתיחים מים בסיר, ככה גם הטמפרטורה של הרחבה הלכה ועלתה מסט לסט.

אנחנו חייבים לנצל את הבמה ולהחמיא מעומק נשמתינו הדלוקה לשני אמנים במיוחד, צ’ולו שנתן את סט הזריחה הטוב של חייו ו(לדעינו)התעלה אפילו על סט מוקשה 2013 שהביא אותו קרוב יותר ללב של כולנו ולדארוויש שהוכיח שוב את מקומו הבלתי מעורער כיוצר מוביל שיודע להרגיש רחבה ולספק את הסחורה שהיא מבקשת.

לסיכום האירוע

אין הרגשה טובה מלהיכנס למועדון אקסלוסיבי כש 2200 מתוך 3000 איש מכירים אישית את המארגן, את סיפורו ואת אחיו. זו תחושה שאין דומה לה, קירבה אמיתית ומשפחתיות, שאינה מובנת מאליה, חוויה שמודגשת בליין אפ שמרגיש כאילו חיבק כל אחד ואחד אישית, וכשכל זה טובל בשלושת אלפים איש שלא רק יודעים דרך ארץ מהי אלא גם מיישמים אותה כבר שנים, נשאר בעצם רק לחגוג את זה.

אין ספק שזוהי אם כל המסיבות .אין ספק שאיציק מסתכל מלמעלה ומלא גאווה באחיו שדואג להנציח את זכרו בחגיגות של שמחה והתפזרות ואנחנו מודים לו על זה. מודים לו על האפשרות לברוח יחד איתו מכל החיים מכל הבעיות השמחות העצב מודים לו על הזכות לרקוד מודים לו שהזכיר לנו לרקוד !

אמנם מהשנה האירוע כבר לא יהיה בתור מסיבה לזכר “איציק השמן” אבל האווירה שעטפה את המסיבה ללא ספק העבירה את ההרגשה הזאת.

[metaslider id=12997]

קצת רקע על רוקדים לזכור

“זוכרים לרקוד”, ככה דוד אברמוב (דארוויש) קרא למסיבה השנה כשבשנים לפני כן השם היה “רוקדים לזכור”. לחברה החדשים בעולם הטראנס נספר קצת על מהות האירוע הזה…

לדוד היה אח בשם איציק ,”איציק השמן”, ככה הכירו אותו כולם. השמועות מהחברים הקרובים על איציק אומרות שהוא היה אחד מראשוני הסצנה המדברית, מהחבר’ה האלה שהיו עושים מסיבות טראנס מחתרתיות במדבר בצורה הטובה ביותר שלהן ולאור השמחה הענקית שאיציק הקרין כלפי חוץ, הוא זכה באהבת הסובבים אותו ללא תנאים.

קצת על איציק (מפי אחיו דוד)

ב-13.08.2002 נפטר אחי איציק ממחלת הסרטן, מאז מדי שנה אני מציין את חייו ביום הולדתו. איציק היה מיוחד במינו, איש גדול ומצחיק שהדהד בגלים גדולים סביבו ונגע בלבו של כל מי שפגש בדרך.

מוזיקה מגיל אפס בבית פתוח שמארח אורחים על בסיס יומי הפכו את איציק לחיית מסיבות. בכל פעם שהיה פותח את הפה היו נאספים אנשים להקשיב. איציק היה כמגנט של אנשים.

ב-5 השנים האחרונות של חייו הצלחנו (אני, איציק ונדי) להביא את מסיבות המחתרת בארץ לשיאים חדשים. האהבה הגדולה שלו לשמח אנשים הייתה מטרה ברורה ופשוטה. עבורנו אין דרך נכונה מזאת לציין את אהבתנו אליו ואל חייו המופלאים.

הסרט עד המוות הכל פתוח על השנה האחרונה של חייו

אז מידי שנה ציינו משפחתו של איציק את זכרו ואת יום הולדתו ברייב מטורף במדבר שהפך לאם כל המסיבות.

8 תגובות

כתיבת תגובה

הצטרפו לקהילה

נדאג לעדכן אותכם במסיבות הכי מחשמלות והסטים של הדי ג’יים הכי חריפים. בום!