תשמרו על אמא אדמה כמו שהיא שומרת עלינו

הגיע הזמן שנדבר על זבל במסיבות טבע

התמונה אמנם לא נלקחה מהמסיבות בארץ אבל פרסמנו בעמוד שלנו בפייסבוק לא פעם ולא פעמיים תמונות שכן.

אנחנו אוהבים את הטבע, את הירוק, המדבר, הים ובעיקר את רחבות הריקודים שההפקות מרימות לכבודינו כל שבוע מחדש אבל לא תמיד אנחנו דואגים להחזיר לאמא אדמה את האושר שאנחנו עוברים בזכותה.

לקראת התמסחרות הטראנס בישראל ובעולם בכלל היינו רוצים להסב את תשומת ליבכם לתופעה לא נעימה וכואבת שפוקדת את הטבע הישראלי והעולמי בכלל ובפסטיבלים ומסיבות טראנס בפרט, תופעת הזבל שנשאר אחרי האירוע.

זה נשמע לנו מאוד ברור מאליו וטריוויאלי שצריך לנקות אחרינו אחרי שחפרנו וחווינו את המסע הרוחני/פסיכודאלי שלנו אבל לא תמיד אנחנו מייחסים לזה חשיבות גבוהה מספיק ובסופו של יום אנחנו מגיעים למצב שבו הלוקיישן נשאר מזוהם, מטונף והכי גרוע, שרוף לאירועים נוספים שיבואו אחריו.

זה נושא שעולה מדי פעם בפורומים כאלה ואחרים אבל איך שזה נראה בשטח, לא עתיד להשתנות בקרוב אז קחו את עצמכם בידיים רבותיי, הנזק שאנחנו עושים לטבע זה נזק שאנחנו עושים קודם כל לעצמינו ולסביבה שלנו, לא יהיה לנו איפה לרקוד, כוחות הבטחון ואכיפת החוק מקבלים עוד לגיטימציה לסגור אירועים שלנו ולשרוף לוקיישנים ובסופו של יום הקורבן הכי גדול הם אנחנו.

בחייאט רבאק, תאספו את הזבל שלכם אחריכם !

עשייה קטנה היא הצעד הראשון לקידום הדבר הנפלא והכל כך חשוב הזה… אז מה עושים ?

1. כשאתם יוצאים לטבע, למסיבה או לפסטיבל, ביחד עם האוהל והבמבה קחו גם חבילת שקיות זבל.

2. שימו את שקית הזבל במקום גלוי ונגיש כדי שלא תצטרכו לחשוב פעמיים איפה לזרוק וכדי שגם השכנים יוכלו להשתמש בה.

3. נכון, כשהאירוע נגמר לא תמיד יש כח לאסוף אחריכם את הזבל אבל זה רגע האמת ושם נמצאת ההזדמנות לשינוי, אל תשברו בדיוק ברגע הקריטי הזה.

4. אם אתם רואים שהשכנים שלכם משאירים זבל אל תפחדו להעיר להם על זה, לפעמים צריך זעזוע חיצוני בשביל להבין דברים. אם השכנים לא הכי נחמדים או מתעקשים לא לאסוף, תקחו את האחריות עליכם ותרימו בקבוק או שניים אחריהם, גם זה יוצר זעזוע לא קטן ברמה הרגשית שיכול לשנות מצב תודעתי של בן אדם.

5. בדרך לאוטו תאספו בקבוק אחד או שניים ותזרקו לפח, זה לא קשה אבל אם אפילו 100 איש יאספו בקבוק או שקית אחת על הדרך, כבר עשינו מאמץ אדיר.

זה לא קשה ואפילו די פשוט, תעשו את זה בבקשה !

אם יש לכם עוד רעיונות איך אפשר לשמור על אמא טבע אחרי מסיבות טראנס או פסטיבלים, נשמח אם תשאירו תגובה במערכת התגובות למטה, תודה 🙂

כתיבת תגובה

הצטרפו לקהילה

נדאג לעדכן אותכם במסיבות הכי מחשמלות והסטים של הדי ג’יים הכי חריפים. בום!