הרשמה לעדכונים

עדכונים על מסיבות, מוזיקה מצויינת וכל מה שטוב בטראנס הישראלי, אצליכם במייל לפני כולם!

חם בפורטל

ראיון עם Man With No Name לרגל חגיגות 23 שנה לאלבום “Moment of Truth”  

ראיון עם Man With No Name לרגל חגיגות 23 שנה לאלבום “Moment of Truth”

האלבום “Moment of Truth-רגע של אמת (או רגע האמת) של האיש ללא שם, ששוחרר לראשונה בפברואר 96 בחסותם של concept in dance Xl recordings הוא אחד מאלבומי הגואה האולטימטיבים! 

האיש ללא שם, או בקיצור (MWNN (MAN WITH NO NAME הוא הפרוייקט העיקרי של מרטין פרילנד מאז 1990. מרטין הוא אחד החלוצים במוזיקת הדאנס הבריטית, ומ- 1994 הוא אחד המשפיעים העיקריים בתעשיית הגואה טראנס העולמית. סגנון הגואה המלודי-פסיכדלי שלו הצליח להשתלט על המיינסטרים והוא אפילו הוביל במצעדים עם שני טראקים!

Moment of Truth” הוא האלבום הראשון של MWNN והוא גרף הצלחה ענקית! זה אחד האלבומים שעיצבו את ז’אנר הגואה טראנס, וטראקים כמו Floor-Essence ו- Sugar Rush הפכו להמנוני רחבות בכל העולם, מהחופים בגואה ועד למועדונים באירופה. 

תפסנו את מרטין לשיחה במייל בכדי להעלות קצת זכרונות מהאלבום הקלאסי הזה וחזרנו עם חדשות מרגשות ביותר בשבילכם!  

שימו פליי והאזינו בזמן שאתם קוראים לגרסת המיקס החדשה של הקלאסיקה הזאת: 

https://youtu.be/s3PunVwvpm0

ש: בהסתכלות לאחור, יותר מ- 23 שנה אחרי יציאת האלבום, איך אתה מרגיש לגבי זה?  

ת: ובכן, זה לחלוטין גורם לי להרגיש זקן כשאתם מציגים את זה ככה! חח אני מניח שאגיד עם קצת גאווה וסיפוק שלא רק שלמוזיקה הזאת הייתה השפעה בזמנו, אבל באופן מופלא עדיין יש לה מקום בלבם של אנשים, יותר מ- 20 שנה אחרי.. אני חושב שזה מדהים, זה משהו שלא הייתי חולם עליו בזמנו! 

“סצנת המסיבות הייתה הכל בימים האלה.. והמוזיקה הייתה ביטוי לדרך החיים הזאת… בשבילי, ליצור את המוזיקה היה מקביל לכריתת העץ שמשאיר את המדורה שמחממת את כולנו בוערת!”

ש: האלבום נחל הצלחה שאין כמוה בעולם הגואה הטראנס והרבה מעבר אליו, הפציץ את מצעדי המיינסטרים, אתה יכול לחשוב מדוע?  

ת: הרבה סיבות, חלקן קשורות, אני חושב, לתוכן המלודי בז’אנר החדש שהצליח להתקשר גם לאנשים עם טעם יותר מיינסטרימי, וחלקן קשורות לאנשים וחברות התקליטים שהיו מעורבים בקידום האלבום.. ‘concept in dance‘, הלייבל שהאלבום שוחרר בו היה חלק מXl recordins, חברת תקליטים שכבר הייתה מספר 1 בראשי המצעדים בבריטניה… בנוסף העובדה שאחד מהדיג’יים המובילים בעולם, פול אוקנפולד, הוא מעריץ גדול של MWNN הייתה עזרה ענקית כמובן.   

ראג'ה ראם, ג'יטו סידהו ומרטין פרילנד, תמונות טראנס ישנות
משמאל: ראג’ה ראם, ג’יטו סידהו ומרטין פרילנד, לפני המון זמן….

ש: תוכל לחלוק איתנו קצת ממה שאתה זוכר מהימים ההם-החיים כמפיק גואה טראנס, התהליך היצירתי מאחורי האלבום, המסיבות?  

ת: סצנת המסיבות הייתה הכל בימים האלה, והמוזיקה הייתה ביטוי לדרך החיים הזאת, בשבילי, ליצור את המוזיקה היה מקביל לכריתת העץ שהשאיר את המדורה שמחממת את כולנו בוערת!

ש: מהו הטראק האהוב עלייך מהאלבום אחרי כל הזמן הזה?  

ת: אני אגיד ש Evolution כי זה הטראק הראשון שכתבתי לאלבום הזה, אבל יותר חשוב אני זוכר שכשסיימתי אותו, חשבתי לעצמי: “זאת הפעם הראשונה שיצרתי טראק שיצא בדיוק כמו שרציתי אותו”!  

ש: מה גרם לך בזמנו לבחור את הכינוי “איש ללא שם”? האם זאת הייתה בחירה נכונה במבט לאחור?  

ת: שם הבמה הזה הגיע בעקבות טראק שיצרתי ב- 1989 שנקרא “Way out west“, שבו השתמשתי בהרבה סקיצות של “מערבוני ספגטי” (כינוי למערבונים שהופקו באיטליה משנות ה- 60, שהופקו עם תקציב דל ובביצוע בינוני).. השם נתקע מכיוון שכל הגישה של תנועת הטכנו אז הייתה לגבי חשיבות המוזיקה מעל לתדמית האומן… משהו שאני חייב להגיד שהשתנה באופן מסיבי בשנים האחרונות מאז שהמדיה החברתית נכנסה לחיינו.  

מוזיקת גואה טראנס אלבום ישן

ש: הגיעה לאוזנינו שמועה אמינה שאנחנו מצפים לאלבום חדש של MWNN בקרוב! באופן אישי אנחנו דיי מתרגשים, במיוחד לאחר שיצא לנו לשמוע אותך מנגן קצת מהחומרים החדשים, וזה השאיר אותנו עם רצון לעוד! תוכל לתת לנו קצת פרטים על האלבום החדש?  

ת: כן, יש אלבום חדש שהולך להשתחרר השנה, תחת הכותרת “Act Of Faith (מעשה של אמונה)” בחברת ההקלטות ‘Future Music Records’… תשעה טראקים שכולם עדיין לא שוחררו, למרות שחלק מהם כבר ניגנתי לייב במיקס ראשוני כמה פעמים…  

ש: במה היה שונה התהליך היצירתי של האלבום החדש מהתהליך של “Moment of Truth“?  

ת: ובכן, ברמת היסוד זה אותו תהליך תהליך נפשי, אבל הטכנולוגיה נהייתה שונה כמעט לגמרי בהשוואה ל- 23 שנים אחורה.. אני מניח שאני מרגיש יותר לחץ עכשיו, כי תמיד יש יותר ציפיות ממישהו עם היסטוריה מאשר עם מישהו שרק מתחיל ליצור, האמת שזאת הסיבה שהאלבום הראשון נקרא רגע האמת, והאחרון-מעשה של אמונה! 

קסטה קלטת טראנס ישנה man with no name
קלטת מקורית וישנה של האלבום Moment of Truth.

ש: אחרי כל כך הרבה שנים של הפקה, יצירה, ונגינה של מוזיקת ריקודים אלקטרונית, יש איזה סיפור מצחיקמשוגעמעניין שאתה יכול לחלוק איתנו?  

ת: כן, אבל רובם לא ראויים לכתב! חחחח  

ש: תכניות לעתיד?  

ת: אחרי שסיימתי רק עכשיו את האלבום החדש, אני צריך זמן לחשוב על מה הלאה, אבל תנו לי להגיד את זה ככה, אני חושב על לקרוא לפרוייקט הבא Never Stop (לא לעצור לעולם)!!!

כתיבת תגובה

הצטרפו לקהילה

נדאג לעדכן אותכם במסיבות הכי מחשמלות והסטים של הדי ג’יים הכי חריפים. בום!