הרשמה לעדכונים

עדכונים על מסיבות, מוזיקה מצויינת וכל מה שטוב בטראנס הישראלי, אצליכם במייל לפני כולם!

חם בפורטל

ראיון עם כוכב – איתן ריטר

ראיון עם כוכב – איתן ריטר

היום אנחנו נקבל הצצה קטנה לעולם של אחד המפיקים המוזיקלים מהטובים ביותר שיצאו מעולם הטראנס והמוזיקה האלקטרונית בכלל, איתן ריטר. איתן מוכר לנו בתור חצי מהרכב הטראנס המוכר LOUD והיום הבאנו אותו לדבר קצת על הפרויקט האישי שלו Eitan Reiter שהצליח ליצור המולה לא קטנה בסצנת הטראנס העולמית על ידי כך שהביא עמו נקודת מבט מוזיקלית שונה מהמקובל עם ניחוחות מרעננים של קדמה טכנולוגית עם רגשות כנים ואמיתיים ליצירת מוזיקה סוחפת.

מה שלמך איתן, איך החיים ?

מצחיקים, מעניינים, מרגשים, מאתגרים.

לאלו שלא נתקלו עדיין בפרוייקט שלך Eitan Reiter (אם יש עדיין כאלה) מה גרם לך להתחיל אותו ?

התחלתי ליצור מוזיקה מגיל 13. זה התחיל עם מוזיקת ראפ, התקדם לטראנס, טכנו, צ’יל אווט, האוס ואלקטרוניקה עם שירה בשנים האחרונות.. הפרוייקט מיצג את כל האמת מבחינת ההרגשה האישית שלי באותו שלב של החיים. זה אני.

לדוגמא, אם בעוד 20 שנה מהיום אני אהיה מסוגל לשמוע רק מוזיקה קלאסית ויהיה איזה סשן שאני אצטרך ליצור משהו שהוא 100% נאמן לרגשות שלי באותו הרגע וזה יהיה מוזיקה קלאסית – זה עדיין יהיה Eitan Reiter.

למוזיקה תחת הפרויקט של Eitan Reiter יש סאונד מאוד מעניין וייחודי שקשה מאוד לקטלג תחת ז’אנר מוזיקלי ספציפי, איך היית מתאר את המוזיקה שלך ?

הרעיונות והרגשות שלי בסאונד.

ממה שזה נראה כרגע, גל הפרוגרסיב טראנס חזק ובועט מתמיד אבל כמו כל טרנד ואופנה אחרת, גם הוא יעבור. מה לדעתך יהיה השלב הבא באבולוציה של מוזיקת הטראנס העולמית ?

בעיקרון פרוגרסיב טראנס לא כל כך מעניין אותי. הפרויקט LOUD ממש לא בכיוון הזה, הוא אמנם מאוד פרוגרסיבי אבל לא בכיוון המוזיקלי שבו נמצא ה”פרוגרסיב טראנס” כיום. כשפול און טראנס היה חזק, אנחנו ניגנו כי יש לנו את הסאונד היחודי שלנו, כשהפרוגרסיב טראנס נולד גם כן ניגנו. לדעתי אנחנו יכולים להשתלב עם כל ז’אנר מוזיקלי. עכשיו כשההופעה החדשה שלנו תעלה, יהיה לה הרבה נגיעות אקוסטיות עם כלי הקשה וסינטים לייב. לדעתי LOUD יהיה פשוט הופעה חיה של מוזיקה אלקטרונית.

אותו הדבר לגבי הפרוייקט Eitan Reiter, בימים אלה אני עובד עם סבסטיאן מולארט (Minilouge) על האלבום השני שלנו, מפיקים הרבה אלבומים לאחרים בסגנונות רבים וגם מחפש מקום לשחרר בו את האלבום השני שלי תחת Eitan Reiter. אני עדיין לא יודע מה יביא העתיד אבל ממה שזה נראה כרגע המטרה היא לתרגם את האלבום ללהקה חיה בהופעה. הרעיון הנוסף הוא אולי להמשיך ליצור בשביל אחרים ובעיקר להתמקד בסטודיו, להיות מפיק מוזיקלי שמדי פעם ופעם מנגן ומשחרר את המוזיקה האישית שלו.

איתן ריטר לאוד

מהו המוטו שלך לחיים ?

המוטו שלי הוא לא להיות עם מוטו. כל יום להתפתח, להשתנות ולהבין מי אתה עכשיו. אתה לעולם לא צריך לחשוב שאתה מכיר את עצמך.

סטייק או סלט ?

סלט – הרבה יותר קל ליצור מזיקה אחריו.

לקראת סוף 2014 עשית שיתוף פעולה עם סבסטיאן מולארט שבו יצרתם אוסף מוזיקלי יוצא מן הכלל בכל מובן אפשרי של הפקה שהגיע מלווה עם וידאו אומנותי מרהיב ביופיו לאלבום “Reflections of Nothingness”, מה גרם לכם לבחור בסגנון ההפקה ספציפי כזה ?

היצירה יצרה את עצמה, היה לנו סה”כ שבוע אחד של הקלטה. עם סשן לייב זה מה שיצא. עכשיו אנחנו בדיוק מסיימים את האלבום השני שלנו ומה שמניע אותנו זה פשוט ליצור ולתת למוזיקה להוביל אותנו.

למה יש לצפות מהפרוייקט של Eitan Reiter בעתיד הקרוב ?

האלבום השני עבורי הוא אפילו עוד יותר טריפי. יש הרבה הקלטות חיות של דברים אקוסטיים (הרוב אפילו) והכל תועד בוידאו ככה שזה יהיה פרוייקט וידאו ואודיו כאחד. כמו כן, צפויות לנו הופעות חיות בפסטיבלים (הראשונה באוזורה) ואולי אם ניצור אלבום שלישי אז הוא יהיה מלווה עם צוות צילום.

אם היה לך את האפשרות לשנות משהו אחד בעולם, מה היית משנה ?

אני משער לעצמי שהברור מאליו, בלי מלחמות, בלי אלימות ויותר איכפתיות בין בני האדם.

ציין 3 סרטים שלגמרי סחפו אותך…

שבע (Seven), להרוג את ביל, ספר הג’ונגל (כשהייתי בן 5)

ו – 3 ספרים ?

אני לא קורא ספרים כל כך אלה אם כן זה מדריכים על ציוד מוזיקלי או תוכנות להקלטות, סורי 🙂

נתת סט של 5 שעות במידברן 2015 בישראל ואנשים ציינו שזה היה אחד הסטים הטובים ביותר שנוגנו שם, איך אתה חווית את הפסטיבל הזה ?

תודה

ניגנתי סט של 5 שעות בבמת הטכנו, לקחתי מנוחה קלה של 20 דקות ואז ניגנתי 5 שעות נוספות בבמה של הפסייטראנס. זה היה 10 שעות. משם עשיתי את דרכי מייד ל 2 גיגים אחרים. זה היה אחד מהימים הכי מאתגרים שלי אי פעם ככה שלא יצא לי כל כך לחוות את הפסטיבל אבל אני מאוד שמח שהצלחתי ליצור חוויה טובה וכיפית לכל כך הרבה אנשים. בדרך זה הזכיר לי את פסטיבל ברנינג מן שבארה”ב וסביר להניח ששנה הבאה אני אבוא לעוד כמה ימים נוספים למידברן.

ואיך היה הסט 6 שעות שנתת בפסטיבל Transahara שבמרוקו ?

חלום, ממש כמו במידברן. זה מדהים וכיף לנגן לקהל עם ראש פתוח שרק רוצה לשמוע את מה שאתה בעצמך אוהב.

תודה רבה על הראיון אבל לפני שאתה עוזב, פנק אותנו בכמה מילות השראה…?

אל תשכחו לעשות משהו שאתם אוהבים.

טעימה קטנה מהפרוייקט של Eitan Reiter, האזנה מדהימה שתהיה !

כתיבת תגובה

הצטרפו לקהילה

נדאג לעדכן אותכם במסיבות הכי מחשמלות והסטים של הדי ג’יים הכי חריפים. בום!