הרשמה לעדכונים

עדכונים על מסיבות, מוזיקה מצויינת וכל מה שטוב בטראנס הישראלי, אצליכם במייל לפני כולם!

חם בפורטל

ראיון עם אפגרייד על האלבום החדש Evolution

ראיון עם אפגרייד על האלבום החדש Evolution

אפגרייד חוזרים עם האלבום השלישי והחדש שלהם – “אבולושן”, אלבום שהוא עליית מדרגה נוספת מבחינת הפקה וסאונד. אפגרייד מבטיחים למעריצים חוויה מוסיקלית משופרת ומהנה המלווה בין היתר בגיוון מעבר למה שהכירו עד היום. החלטנו לערוך ראיון עם הצמד שכובש כיום לא מעט רחבות ברחבי העולם בשביל לקבל קצת יותר פרטים על האלבום החדש.     

ש. מי הם אפגרייד? ולמה בחרתם דווקא בשם הזה?
ת. אנחנו “אפגרייד” – אודי פילו ורז כפיר מישראל. עלינו על השם אחרי זמן מה שחיפשנו שמות לפרויקט, ואחרי הרבה הצעות, השם אפגרייד הוחלט. חשבנו שהשם מתאים למה שאנחנו רוצים לאמר במוזיקה. לשנינו היו פרויקטים נפרדים והבנו ששניים יותר טובים מאחד, אז הפירוש לשם – שדרוג התאים לנו בדיוק על הלשון ובזמן המתאים.

ש. איך הכרתם? ואיך נולד הפרוייקט? 
ת. נפגשנו אחרי שדיברנו קצת בפייסבוק לגבי הפקת מזויקה ולגבי אירועים שאודי עשה באותה תקופה.  אחרי תקופה קצרה נפגשנו אצל רז באולפן בקריית מוצקין ובדיוק שם נולד לו הפרויקט. התחלנו לכתוב טרק ביחד ומאותו רגע המשכנו להפגש באופן קבוע ולייצר מוזיקה כמה שרק אפשר.

אפגרייד טראנס

ש. אתם זוכרים את המסיבה הראשונה שלכם ? משהו מעניין נוסף שתרצו לשתף אותנו ?

ת. רז : כשהייתי בן 14 הלכתי למועדון ה”ספינל” בצפון ישראל, שם שמעתי פסיי-טראנס בפעם הראשונה, אז זה היה נקרא “ניצחונות” והלכתי לדיג’יי שניגן ושאלתי אותו עם איזה תוכנה הוא עובד כדי לצור את המוזיקה. האיש הזה היה ארז אייזן מאינפקטד מאשרום, והוא ענה לי שהוא עובד עם אימפולס טרקר. רצתי הביתה חיפשתי את התכנה, השגתי אותה ומאותו רגע אני כותב מוזיקה אלקטרונית.

ת. אודי : כשהייתי בן 15 בזמן שביקרתי חבר הוא השמיע לי מוזיקה של אסטרל פרוג’שן ממיני דיסק  ושם התאהבתי במוזיקה הזאת בפעם הראשונה. לא יכולתי להאמין לסאונדים שיצאו מהרמקולים זה היה משהו חדש לגמרי בשבילי וזאת הייתה אהבה משמיעה ראשונה. הרגשתי כאילו מצאתי משמעות חדשה לחיים. ביקשתי ממנו לצרוב לי עותק ומאותו יום הפכתי להיות אספן של פסיי טראנס ולא הפסקתי עד היום.

ש. ניראה שהטבילה הראשונה של הפרוייקט בעולם הטראנס הכתה כמו סערה, השם “אפגרייד ” שרגע אחד היה לגמרי חדש וברגע שני אתם כבר מככבים על כל במה. האם ככה קרו הדברים ? ואיך החשיפה העצומה השפיעה עליכם?

ת. כשנפגשנו כבר היינו מנוסים מאוד כל אחד בתחום שלו. אודי בתחום הדיגיי והשיווק ורז בתחום המוזיקה.

אודי : ב 2011 כשנפגשנו, הייתי חלק גדול מסצינת הטראנס בישראל. בין השנים 2006 – 2014 בתור דיג’יי ומפיק מסיבות. אני מתקלט משנת 2005 והייתי אחראי אמנים ושותף פעיל באחת ההפקות הכי מצליחות בישראל – TFN. היו לי גם כמה שחרורים תחת השם Udi Pilo שהיה הפרויקט סולו שלי באותה תקופה. בזמן שעשיתי את זה יצא לי לפגוש המון אמנים ואנשי מפתח בסצינה ופיתחתי קשרים אדוקים עם רבים מהם.

ת. רז : אני יוצר מוזיקה מגיל 14, שחררתי ארבעה אלבומים ומעל 40 קטעים בלייבלים שונים ברחבי העולם. ניהלתי ומנהל עד היום את Up records מאוסטרליה ועשיתי עבודות מסטרינג לאמנים רבים.

החשפיה הגדולה לא השפיעה עלינו בתור אנשים (לפחות ככה אנחנו מאמינים). כמובן שזה השפיע על החיים שלנו בגלל שהתחלנו לטייל המון והתחיל להיות לנו לחץ חיובי מצד המעריצים לשחרר מוזיקה חדשה, ולהביא רעיונות חדשים לפרויקט ולהמשיך להיות צעד אחד לפני כולם. אז כמובן שזה השפיע עלינו – בצורה חיובית.

אפגרייד אלבום חדש

ש. אלבום חדש – ספרו לנו עליו, במה הוא שונה מהשחרורים הקודמים שלכם ? 

ת. האלבום החדש, שנקרא “אבולושן” או אבולוציה בעברית, הוא האלבום השלישי שלנו.

השם לאלבום הגיע בדיוק בגלל שהרגשנו שאנחנו בסוג של אבולוציה טבעית בפרויקט ובמוזיקה – תמיד מתקדמים ותמיד מנסים להביא חווית האזנה חדשה למאזינים שלנו.

באלבום הזה לקחנו את הסאונד וההפקה לרמה אחרת. התעמקנו בפרטים הקטנים בעבודת הסאונד ובהפקה, וניסינו תמיד לשמור על האוירה הקלאסית של אפגרייד – מוזיקה מלודית ושמחה עם גוון פסיכדלי ורחבתי.

באלבום הזה שיתפנו פעולה עם אמנים מעולים וחברים טובים : “בלסטויז”, “וויטנויז”, “ביזאר קונטקט ובאבל.

עבדנו על קליפ אמנותי מדהים לטראק שפותח את האלבום – LIFE טרק דאונטמפו נעים, לקח לנו שישה חודשים לייצר אותו. ניסינו לייצר חוויה חדשה למאזינים ולהביא משהו חדש מאיתנו – מוזיקה וויז’ואלים שנוצרו ביחד בהרמוניה מושלמת.

האלבום הזה נעשה יד ביד עם האומן הפרטי שלנו – אורון עייש מ PLANETO שעובד איתנו צמוד בארבע שנים האחרונות. עשינו ווידאו מיוחד לכל טרק וכולם בהשראת העטיפה לאלבום ובאותה אוירה שייצרנו בווידאו ל LIFE. כל הווידואים ישתחררו אצלנו בערוץ היוטיוב ביום השחרור – אתם מוזמנים לצפות. 🙂

ש. לאיזה מבין השחרורים הקודמים שלכם אתם מרגישים הכי מחוברים? 

ת. היה לנו שחרור בתחילת שנת 2014 – שחרור ש”עזר” מאוד לפרויקט להתרומם, והרליס הזה היה טרק ששנינו גדלנו עליו מהאומן הענקי  YAHEL . השם של הרליס הוא WAVES OF SOUND. האומן הזה השפיע עלינו ממתי שהתחלנו לצור מוזיקה ועד עצם היום הזה. אחרי שפגשנו את יהל בכמה מסיבות שונות נוצר בינינו חיבור טבעי ונהיינו חברים. הרעיון לעשות את הרמיקס היה שלו ואנחנו כמובן הסכמנו מייד. בחרנו לעשות את הרמיקס כי זה היה סוג של חלום בשבילנו אז לעבוד על קטע מאחד האמנים הגדולים ביותר בעולם.

ש. שתפו אותנו בזיכרון מסיבוב ההופעות ההכי מטורף שהיה לכם ?

ת. אוקיי אז בשלהי סופש אחד במהלך 2014 היה לנו סופש משוגע שכלל 11 הופעות בשלושה ימים. התחלנו מתל אביב ובאותו סופש היינו שלוש פעמים בצפון, פעמיים במדבר ופעם אחת באילת כל זה עם רכב ובלי שינה. פשוט ארזנו מזוודה ענקית עם אוכל והכל וחזרנו עם 100 ג’יגה בייט של ווידיואים מטורפים ושלפוחית ענקית ברגל 🙂 היה ממש כיף !

 
ש. מה המטרות שלכם ?
ת. המטרות שלנו הם תמיד להמשיך לייצר מוזיקה חדשה, להמשיך להתפתח בתור בני אדם ובתור מפיקים ותמיד להשאיר את הוייב של אפגרייד חי ובועט, ועדכני ותמיד תמיד לעשות את מה שאנחנו הכי אוהבים – לעשות אנשים שמחים!

כתיבת תגובה

הצטרפו לקהילה

נדאג לעדכן אותכם במסיבות הכי מחשמלות והסטים של הדי ג’יים הכי חריפים. בום!