הרשמה לעדכונים

עדכונים על מסיבות, מוזיקה מצויינת וכל מה שטוב בטראנס הישראלי, אצליכם במייל לפני כולם!

חם בפורטל

קנאביס – הסם הכי מסוכן בעולם ?

קנאביס – הסם הכי מסוכן בעולם ?

בואו נדבר על “קנאביס” – כן, הצמח הזה שרבים בישראל חוששים ממנו, מרתיעים ממנו, מחנכים נגדו, אוסרים אותו בחוק, ובעיקר מסתירים ידע עליו כי למה שנדע עליו ואת צדדיו הטובים והפחות טובים ? ובכלל, למה שתהיה בישראל זכות בחירה אמיתית ? כשהכרתי לראשונה את הצמח הזה הייתי כבן 18, התחנכתי בבית עם חינוך טוב, וגדלתי במוסדות שהצמח הזה היה בלתי מוזכר אפילו, וכמו ילד טוב אמרתי לא, אני לא נוגע בזה.

בנתיים התבגרתי, הכרתי עוד ועוד אנשים שהיו מעשנים ג’וינטים, “דופקים באנגים”. תמיד הם היו נראים לי מוזרים, עושים משהו שהוא לא חוקי, מובטלים, ובכללי, אנשים שלא עושים עם החיים שלהם שום דבר. לאט לאט עם הזמן הכרתי חבר’ה טובים שגם היו מעשנים גראס, עורכי דין, נדל”ניסטים, בעלי עסקים,קצינים בקבע, ועוד ועוד אנשים איכותיים ומלומדים שלצידם משפחה, בית וחיים נורמליים. היה צורם לי תמיד לראות את החשש התמידי בעיניים שלהם ואת ההסתרה כשהם היו מעשנים או צריכים לקנות גרם או שתיים,  “להתארגן”. כאילו הם חיה נרדפת שביצעה פשע נוראי נגד האנושות. אז הלכתי ללמוד על קנאביס.

גיליתי צמח בעל מעלות רבות וחסרונות מועטים.

דיברתי עם עשרות שמעשנים קנאביס ע”מ להבין את ההשפעה שיש לצמח הזה על אנשים, חקרתי את הנושא מכל הכיוונים. פה המקום לומר שאני מצדיק את החוקה נגד “סמים”- שזה בתכלס, תרופות – הרכבים כימיים שלא מתאימים ואף מסוכנים לאנשים בריאים ובטח שדעת הרוב תהיה נגד סמים ממכרים כמו הרואין וכו’, סמים כאלה שביננו, עדיף שיישכחו ויהיו לא חוקיים.

אך במשך שנים של חוסר הסברה והעלמת מידע במכוון, נכלל הקנאביס גם בפקודת הסמים ובטח ע”י בעלי אינטרסים (בעיקר חברות תרופות) שהיה להם פשוט קל לקרוא לצמח הזה גם “סמים” בגלל השפעותיו הפסיכדליות, אפילו שהוא משהו טבעי לגמרי, לא מזיק כמו האלכוהול למשל, ובקיצור, הטיעונים נגדו לא מצדיקים את אי חוקיותו.

מאז ייסוד החוק בעצם,  נטלו את חופש הבחירה מהאנשים שעישון הצמח טוב בשבילם. ברור שלא כולם צורכים אותו כמו שלא כולם שותים אלכוהול, אך ברור גם שכמו שלא יעלה על הדעת לאסור אלכוהול בשל נזקיו החברתיים והבריאותיים כך גם צריך להיות  בנושא הזה. תשאלו מה אכפת לי בעצם?

קנאביס מריחואנה

אסביר. אכפת לי מהמדינה שלי ומאנשיה, מחבריי מכל הגוונים, ובעיקר אכפת לי שקיים חוסר מידע ופה הנקודה. ואם אני יכול לכתוב על הנושא הזה ולעשות טוב אז בהחלט אעשה זאת. מאז ייסוד החוק אמנם, מדינת ישראל התקדמה והמודעות לנושא עלתה והשימוש בצמח מותר לבעלי רשיון רפואי, אך עדיין הלגליזציה רחוקה והפחד של אנשים בישראל לומר בקול שהם מעשנים גראס שמא יראו בהם “סטלנים” ואנשים “מחוקים” ו”לא יציבים”, “משועממים חסרי חיים” עדיין קיים.

הפוסט הזה הוא ממש לא המלצה לעישון קנאביס, לכל אחד שמורה זכות הבחירה אם בא לו לעשן או לא, ואם כן הוא משתמש בצמח זכותו של האדם לעשות זאת  איך שנראה לו לנכון ולהתמודד הוא עצמו עם ההשלכות, בדיוק כמו שמותר בחוק אלכוהול וכל אחד מתמודד אישית אם בא לו לשתות או לא ואם כן אז כמה מתי ואיך ככה ההתייחסות לקנאביס צריכה להיות.

בנוסף, ברור לי שבשל השפעותיו הוא לא מומלץ לנוער (הפחד היחידי של המחוקק כרגע נעוץ בעניין הזה, והסברה נכונה בעד ונגד תפתור את העניין כמו בכל קטע חינוכי) אך זה עדיין לא נותן את הזכות למדינה דמוקרטית לאסור זאת בחוק. חוקים נוצרים למען הציבור, ובמדינה דמוקרטית נבחרי ציבור פועלים למען בוחריהם, חברי כנסת ומפלגות עוקבים בסקרים שונים לאן נושבת רוח הציבור, חלקם עצמם מעשנים קנאביס או עישנו אך לא מעזים להודות בזה בריש גלי עקב האווירה הציבורית בעניין, ובטח שלא לפעול בעניין כי עד שהאזרחים עצמם יפסיקו להתבייש ויעמדו על זכותם לבחור את סגנון חייהם למה שהם ידחפו את הציבור לקיים דיון?

כל אלה שפגשתי שהם נגד, הם אנשים שלא טרחו ללמוד על הנושא, הם רק יודעים שזה “סמים” וזה מסוכן כי ככה חינכו אותם והם צודקים מהנקודת מבט שלהם כי הם לא יודעים, הם מעולם לא בחנו את הנושא בצורה אובייקטיבית ומימלא הם מתנגדים. המבט שלהם נובע בעיקר כי בישראל, וזה גם מחוסר ידע איכותי בעניין,  יש הרבה צעירים שמעשנים בעיקר בשביל ל”דפוק את הראש”,  ובשל אי חוקיותו וחוסר הסברה ולימוד עליו, הם לא באמת יודעים על הצמח ועל התועלת שיש בו, אלא מעשנים סתם כדי לדפוק את הראש כמו ששותים וודקה. כיום יותר ויותר אנשים שמעשנים מבינים כמה תועלת אישית יכולה לצמוח מזה, לפי עדויות של אנשים שיודעים לעשן בנחת ובצורה רגועה, הם משוחררים יותר, עובדים בצורה טובה יותר, ורגועים יותר.

האמת היא שכמו שיש אנשים שלא ישתו כוס וויסקי על הבוקר וילכו לעבוד אבל כן ישתו באירוע, בבר או בסוף יום ע”מ להירגע מלחץ היום יום ולהינות, ככה יש אנשים שעושים אותו דבר לגבי עישון הקנאביס. זה דבר שצריך להיות לגיטימי לגמרי, חוקי לגמרי, והכל תלוי באיך אדם מתייחס לזה ואיך הוא לוקח את זה.

מדינות רבות כבר מתייחסות לעניין בליברליות והתודעה אצלן מפותחת עקב הסברה נכונה וחינוך נכון, ואין סיבה שבישראל זה לא יקרה גם.

אם אתם מאמינים בחופש מידע ובזכות של אנשים לבחור את אורח חייהם הפרטיים שתפו את הפוסט הזה גם, בשביל עתיד ירוק יותר.

כתיבת תגובה

הצטרפו לקהילה

נדאג לעדכן אותכם במסיבות הכי מחשמלות והסטים של הדי ג’יים הכי חריפים. בום!