פאנל מדברים פסיכדליה – המדריך המלא

התוכנית האינטרנטית הישראלית הראשונה שמוקדשת למזעור נזקים ותכנון החוויה

בשנת 2020 אפשר למצוא באינטרנט הכל. אפשר, אבל לרבים מאיתנו זה בכלל לא פשוט. קבוצת הפייסבוק “מדברים פסיכדליה” היא אחת מהפלטפורמות הנגישות ביותר לאלו שמחפשים ומחפשות מידע בכל הנוגע לחומרים פסיכדלים, תרבות פסיכדלית ושיח על חוויות ותחומים שנושקים אל העולם הזה.

כמו כן, הקבוצה מהווה קהילה גדולה ורחבה של א.נשים מכל הצבעים של הקשת הישראלית שמוכנים לשתף בידע שלהם ולתרום לקהילה ההולכת וגדלה. במהלך מרץ 2020 החליטו ארבעה מחברי הקהילה להירתם יחד למשימה משותפת: ריכוז והנגשת הידע בסדרה קצרה של שיחות שכל פרק בסדרה בוחן חלק עיקר בחוויה הפסיכדלית. כך נולד למעשה “פאנל מדברים פסיכדליה” ובכל שבוע יצא פרק חדש ששודר בקבוצה.

להצטרפות לקבוצה > מדברים פסכדליה – הקבוצה

לעקוב אחרי העמוד > מדברים פסיכדליה – העמוד

לערוץ היוטיוב שלנו > מדברים פסיכדליה ביוטיוב

מדברים פסיכדליה פאנל קבוצה

“הרעיון העיקרי הוא לתת הסבר מקיף אבל תמציתי” – זו הייתה המטרה של הפאנל כשחשבתי עליו בפעם הראשונה. מעבר לכך, המחשבה הראשונה הייתה בכלל לדבר רק נושא האינטגרציה ובהתאם אני ניגשתי אל חברי הקבוצה הפועלים בתחום. השניים הראשונים שנענו לקריאה היו פיני בויימל – עו”ס ומייסד האגודה הפסיכדלית הישראלית ושון לייקוב – יועץ חינוכי שליווה צעירים רבים במגוון תהליכים בארץ ובהודו. את שון ופיני אני הכרתי ממעגלי האינטגרציה שאנחנו עושים באופן קבוע במרכז. הרגשתי שמעגלי האינטגרציה הם כלי שאנחנו חייבים להנגיש לכלל הקהילה – ובהתאם כדאי אולי לעשות פאנל שבו נדבר על הנושא הזה.

מעגל אינטגרציה מדברים פסיכדליה
מעגל האינטגרציה הדרומי הראשון – מתוך הרצון להנגיש אינטגרציה נולד הפאנל.

חבר נוסף מהקהילה שהצטרף אל המאמץ היה מיכאל פיין – מדריך ומתרגל מיינדפולנס וגם יוזם מעגלי האינטגרציה הראשונים בארץ. יחד חברנו לקבוצת חשיבה מאד ממוקדת ובעלת ידע רחב מאד בתחום מזעור הנזקים, האינטגרציה והחוויה והתרבות הפסיכדלית. מהר מאד הבנו שאי אפשר לדבר על אינטגרציה בלי לדבר על החוויה הפסיכדלית עצמה.

כמו כן, הבנו שאי אפשר לדבר על אינטגרציה ככלי למזעור נזקים, מיקסום הפוטנציאל ועיבוד החוויה מבלי לדבר באופן כללי על מה שאפשר לעשות קודם לכן בכדי למקסם את הפוטנציאל של החוויה. מהר מאד הבנו שאנחנו הולכים לתת סדרה של פרקים ולא רק פרק אחד שידבר על אינטגרציה וכך למעשה נולד הפאנל.

מדברים פסיכדליה כרטיסיות הסבר על חומרים
כרטיסיות של החומרים עם הסברים על החומרים – כדאי שתדעו מה אתם צורכים. הסבר נוסף בפרק 5.

הקורונה הביאה איתה פלטפורמה חדשה שלא ממש הכרנו לפניי – ה “ZOOM” . מהר מאד הבנו את הפוטנציאל הטמון בפלטפורמה הזו והחלטנו שבכל שבוע אנחנו נעלה בלייב בקבוצת “מדברים פסיכדליה” עם פרק חדש. בכל שבוע היינו נפגשים בזום, מתכננים את הפרק, אוספים מידע מהרשת, מרכזים אותו, דנים בינינו על התמצית החשובה ביותר ולאחר מכן בהמשך השבוע עולים בלייב בקבוצה ומנגישים את המידע.

המטרה – הייתה לדבר על אינטגרציה. אבל לפני כן, רצינו לסקור יחד עם הצופים את כל החוויה הפסיכדלית. בהתאם לכך, הפרק הראשון הוא מעין פרק מבוא הסוקר את השלבים השונים של החוויה הפסיכדלית ונקרא בהתאם: “החוויה ההוליסטית”. לדעתנו אי אפשר להפריד באמת את החלקים השונים של החוויה הפסיכדלית. מעבר לכך, החוויה הפסיכדלית היא אין-סופית! כולנו יודעים שהיא מתחיל ברגע של “הקריאה” – התחושה הזו של ההסתקרנות הראשונה שלנו בחומרים הפסיכדלים, אבל מאותו הרגע, עבור רובינו היא ממשיכה כנראה עד יומינו האחרון במימד הנוכחי (ויש שיגידו שאף מעבר לכך).

בפרק הראשון בחנו באופן מאד תמציתי את השלבים השונים של החוויה, שהם גם למעשה מהווים את שלושת הפרקים הבאים: “ההכנות לחוויה”, “ניווט במסע” ו “אינטגרציה פסיכדלית”. בשביל “להכניס את הצופים לתוך הראש של התכנון” המצאנו דמות דמיונית בשם “יובל” שעקבנו אחרי הסיפור שלו בדרכו לחוויה הפסיכדלית.

בפרק השני “ההכנות למסע” דיברנו בהרחבה על המושגים שהצגנו בפרק המבוא: סט וסטינג, ערכות הבדיקה ועל המשמעות של היכרות עם החומרים ברמה התאורטית. בחנו גם את הנושא של “התייחסות להיסטוריה” ופירטנו מה עשויות להיות נורות אזהרה אדומות בתכנון החוויה. בחנו גם אפשרות של שימוש בדברים פיזיים כמו טלפון או מחברת במהלך המסע שאולי יוכלו לסייע לנו. לבסוף סקרנו ביחד את המשמעות של “לבוא עם כוונה” לחוויה הפסיכדלית.

בפרק השלישי “הניווט במסע” הידקנו ביחד את חגורות החללית הפסיכדלית, החזקנו חזק והמראנו יחד אל המרחב האסטרלי! כשהגענו לשם התחלנו ביחד ללמוד איך מנווטים במרחב המיוחד הזה ואילו כלים עשויים לעזור לנו במשימה מורכבת זו. ניסינו לענות קודם כל על השאלה הפשוטה שרבים שואלים: “נו דרדסבא אנחנו כבר שם?” ומה כדאי לנו לעשות בשלב הציפייה. בהמשך הפרק בחנו את ההשפעה של הסובבים אותנו ובפרט את תפקיד ה “סיטר” או בעברית “מלווה החוויה”.

מתוך הידע והניסיון שיש לנו (שון היה אחד ממקימי “אנשים טובים” – חברה שמגיעים למסיבות ועוזרים לאנשים בחוויות מורכבות) ניסינו לאפיין מי כדאי שיהיה סיטר ואיך כדאי לו או לה לפעול במהלך החוויה. אבל לפעמים החוויה מורכבת מידי, ויש מצבים שבהם אנחנו לא יכולים לעזור וכדאי לפעול מהר כדי לעזור לחבר או החברה במצוקה, גם על המצבים האלו דיברנו וניסנו יחד לסרטט קווים אדומים בחוויה. לבסוף, דיברנו על הנחיתה ומה קורה כשאנחנו חוזרים הבייתה. כאן למעשה אנחנו התחלנו לנגוע בתהליך האינטגרציה אבל לפני כן ניסינו לענות על שאלה מאד חשובה – “מה קורה אם אנחנו מרגישים שזה לא נגמר?”.

הפרק הרביעי הוקדש ל “אינטגרציה לאחר המסע”. כאן אנחנו הגענו למטרה הראשונה שהצבנו לעצמינו ודיברנו על אחת מהפרקטיקות החשובות ביותר העולם הפסיכדלי. קודם כל הסברנו “מזה אינטגרציה בכלל?” ולמה זה כל כך חשוב. לאחר מכן התחלנו לבחון את הדומה והשונה בין טיפול נפשי לבין אינטגרציה פסיכדלית וניסינו לענות על השאלה – “האם זה מתאים לכולם?”.

בהמשך סקרנו את הפלטפורמות השונות של אינטגרציה שקיימות בארץ, כל אחד מאיתנו סיפר על התהליכים שהוא מעביר או על תהליך אינטגרציה שהוא עבר בעצמו ובהתאם הסברנו “איך אינטגרציה משפיעה על החוויות הבאות שלי?”

בשלב הזה הבנו שממש כמו המסע הפסיכדלי, גם הפאנל שלנו לא נגמר ברגע שהגענו אל המטרה. יש נושא אחד שדיברנו עליו כל הזמן מסביב, נגענו בו אבל באף פרק לא ממש נכנסו לעומק שלו. הנושא הזה הוא “חומרים פסיכדליים ושילובים שונים” ובהתאם לכך נולד הפרק החמישי.

בפרק הזה השתמשנו המון מקורות מדעיים ובחנו ביחד את המשפחות השונות של חומרים משניי תודעה. דיברנו על מידת הסכנה היחסית של כל חומר, התכונות השונות שלהם וכמובן על שילובים בין חומרים פסיכדלים וגם שילובים בין חומרים פסיכדלים למשפחות אחרות של משני תודעה ותרופות.

לבסוף אנחנו הפנינו את הצופים למקורות המידע עליהם התבססנו והדגשנו שאין לראות באף דבר מן הנאמר כהמלצה! גם אנחנו נדרשנו ועדיין נדרשים לעשות בכל פעם אינטגרציה בין מקורות מידע רבים.

חמשת הפרקים הראשונים של “פאנל מדברים פסיכדליה” הם רק ההתחלה. אנחנו מרגישים שאלו הם הצעדים הראשונים שלנו בדרך מאד ארוכה ולא פשוטה אל שינוי התדמית של החומרים הפסיכדליים וכמו כן של הקהילה הפסיכדלית כולה. אנו מאמינים שהשינוי הזה מתחיל בשינוי השיח עצמו, שהוא מתחיל בדאגה שלנו אל הקהילה שלנו בכלל ואל חברינו הקרובים בפרט.

השקענו שעות רבות בסקירת מוחות וסקירת ספרות מדעית בנושאים השונים כדי להקל עליכם את התהליך הזה. סיפקנו כאן כלים מופלאים שיכולים לסייע במיקסום החוויה הפסיכדלית ובמזעור הנזקים של השימוש בחומרים משני תודעה. כל מה שנשאר לעשות הוא רק לצפות בתוכן, להסיק את המסקנות הרלוונטיות והכי חשוב – לשמור על עצמיכם.ן.

נשמח לענות על שאלות נוספות בפייסבוק ואנו מזמינים אתכם.ן להצטרף אל קבוצת “מדברים פסיכדליה” ולהעמיק יחד בחוויה המופלאה הזו.

תודה ענקית לכל הנפשות הפועלות מאחורי הקלעים. למנהלי מדברים פסיכדליה. לחברי הפאנל ולכל הקהילה הפסיכדלית באשר היא.

משתתפי פאנל מדברים פסיכדליה

מנחה – מיכאל הופמן: יו”ר SSDP ישראל, מסיים תואר ראשון במדעי בתוכנית למדעי ההתנהגות ומתחיל תואר שני בסוציולוגיה ארגונית. חוקר סט וסטינג בחוויה הפסיכדלית.

משתתפים:

עו”ס פיני בויימל: מייסד האגודה הישראלית לפסיכדליה, בעל תואר ראשון בעו”ס בתוכנית לשינוי מדיניות.

שון לייקוב: יועץ ומגשר חינוכי, ניהל והפעיל את “הפינה שלנו בהודו” במשך מספר שנים, בעל תואר ראשון בפסיכולוגיה מאוניברסיטת יורק, תואר שני ביעוץ חינוכי.

מיכאל פיין: ייסד את מעגל האינטגרציה הראשון בישראל, מלווה אישי בתהליכי אינטגרציה, מנגיש מידע על מזעור נזקים ושימוש אחראי ואחד מיוצרי הקססונית למטייל המצטיין, מדריך מדיטציה וחקירה עצמית.

“מדברים פסיכדליה הקבוצה” תכלס גם הפאנל וגם העמוד אינם מעודדים בשום אופן צריכה של חומרים משני תודעה. מה שאנחנו עושים כאן זה לבנות קהילה איכותית, מחבקת ואכפתית שמדברת על מזעור נזקים של החומרים השונים, שמדברת על תרבות פסיכדלית בשלל קשת הצבעים המופלאים שלה, מחקר אקדמי, מחקר רוחני, שאלות בנושאי תודעה, בריאות הנפש וכו’.

כתיבת תגובה

הצטרפו לקהילה

נדאג לעדכן אותכם במסיבות הכי מחשמלות והסטים של הדי ג’יים הכי חריפים. בום!