הרשמה לעדכונים

עדכונים על מסיבות, מוזיקה מצויינת וכל מה שטוב בטראנס הישראלי, אצליכם במייל לפני כולם!

חם בפורטל

עבר החוק ללגליזציה של קנאביס בקנדה

עבר החוק ללגליזציה של קנאביס בקנדה

העולם מתעורר ומתחיל להפנים את סגולות הקנאביס וכתוצאה מלחץ ציבורי גדול, מדינות רבות מתחילות להעלות הנושא לפרק היום הציבורי בסדר עדיפות גבוה בהרבה מבעבר. אלו אמנם לא חדשות מפתיעות אבל בימים אלה קנדה הצהירה על העברת החוק בגרסתו הסופית ללגליזציה של מריחואנה.

ביולי 2018 כשהחוק ייכנס לתוקף, קנדה תהפוך להיות המדינה הראשונה ב 7G שהעבירה חוק להוצאת המריחואנה מרשימת החומרים האסורים לשימוש. החוק, שהוצג על ידי ראש ממשלת קנדה ג’אסטין טרודו באפריל אשתקד, עבר בפרלמנט הקנדי ברוב של 200 קולות בעד ו-82 נגד, ומשם ימשיך לסנאט.

ראש הממשלה קידם את ההצעה עוד במהלך הקמפיין בחירות שלו לראשות הממשלה וטען עוד אז שהחוקים שאסרו מריחואנה לא גרמו לחיסול השוק השחור שלה ולא הורידו את הסיכון שבחשיפה וגישה לסם של ילדים קטנים. טרודו מצפה להשיג את שתי המטרות הללו באמצעות לגליזציה.

לגליזציה של קנאביס מריחואנה בקנדה
ראש הממשלה ג’סטין טרודו במסיבת עיתונאים להעברת החוק. צילום AP

החוק שנקרא 45-C BILL יגדיר את הגיל המינימלי לצריכה וקנייה על 18, אך ישאיר לכל פרובינציה את היכולת לשנות זאת בהתאם לרצונות שלהם. החוק מאפשר לכל אדם להחזיק לשימוש עצמי עד 30 גרם ובפרובינציות שבהן יאושר גידול אנשים יוכלו לגדל עד 4 צמחים. מכירת קנאביס באוכל (בראוניז ועוגיות) יתווספו לחוק במהלך כשנה לאחר אישורו (כלומר מתישהו באמצע 2019). החוק קובע עונשים חמורים על למנת למגר את תופעת השוק השחור וביניהם עונשים של קנסות חמורים ומאסר על מכירה ללא אישור, החזקה של מעל לכמות המותרת, קנייה ממקורות לא חוקיים ועוד. כל פשע שכזה שיערב קטינים יגדיל את העונשי מאסר לעד 14 שנה.

ארדן, תתעורר.

2 תגובות

כתיבת תגובה

הצטרפו לקהילה

נדאג לעדכן אותכם במסיבות הכי מחשמלות והסטים של הדי ג’יים הכי חריפים. בום!