הרשמה לעדכונים

עדכונים על מסיבות, מוזיקה מצויינת וכל מה שטוב בטראנס הישראלי, אצליכם במייל לפני כולם!

חם בפורטל

סיקור אלבום – Mr What? – 27

סיקור אלבום – Mr What? – 27

לירן אקרמן מוכר לרובכם מהדואו המעולה עם רועי שידאפו ששון MUTe/MUTation שהוציאו את האלבום המצויין On/Off ב 2009.

החל מ 2012 לירן יצא למסע חדש בשם Mr.What? מסע שמשלב את כל ההשפעות המוסיקליות שלו, ישנות וחדשות לתוך בריכת צבעים מסתורית, מתובלת בפרוגרסיב ייחודי עם ביטים של טכנו, ומחוזות סאונד מעולמות פסיכודליים שפורצים את גבולות הטראנס המוכר.

לפני חודש יצא האלבום החדש  27 ואנחנו יצאנו להאזין ולהבין במה מדובר, קחו אוויר אנחנו צוללים!

Mr.What? & U-Recken – We Are One

הטראק הפותח של האלבום הוא שיתוף הפעולה הראשון באלבום, יניב בן ארי הידוע כיוריקן שמצטרף פה ללירן לטראק משובח, אינטרו נהדר שזורק את עבדיכם לאירופה הקלאסית, פסיי פרוג שבקלות יכול להתנגן בכל פסטיבל בכל זמן ובכל מזג אוויר.

התחלה נהדרת, כלי נשיפה שמבצבצים לתוך הטראק, ויוצרים תנועה שמתמזגת כמו כפפה.

5:00 מגיע הברייק ואחריו נכנס הבס, בס מושלם שמתערבל לתוך סימפול נהדר וסנריים ממזרים. כמו כל טראק ראשון מוצלח, אנחנו מעלים את הרף ואת הציפיות.

המשכנו….

Mr.What? – Open Your Eyes (Feat. Netaly Reshef)

אינטרו מצויין שמוביל אותנו למסע עמוק ופרוגרסיבי, אוסטינטו אין סופי של אושר שבסופו חשוב לפתוח עיניים, הפרקשן והקלאפים זורקים אותנו לאין סוף זאנרים במעיין האלקטרוני. לירן משלב כאן את כל ההשפעות שלו, עד לברייק המצויין והמופק בשלמות.

שיתוף הפעולה כאן הוא עם נטלי רשף המעולה אשר תורמת את כל הוואקלים לטראק. ואנחנו הראשונים שמעודדים סימפולים מקוריים ויצירתיים. כלי המיתר שזורק אותנו להודו רק מעצים את הוורסטיליות באלבום, הטראק ממוקם מעולה בסדר האלבום כי מכאן דברים הולכים להפתיע

Mr.What? – Waves on Water

הטראק השלישי הוא מהות הטראנס ביסודו. וכך הוא גם מתחיל. קיק ,בס .בלי אינטרו בלי נעליים. ישר ולפרצוף, ומשם הוא יוצא למסע מלא בצבעים ומרחבים ירוקים והרבה כחול של שמיים,  גם כאן העולמות האלקטרונים מתערבבים, יש כאן קלאפ שמוכר לנו מעולם האלקטרו, סאונד עמוק שלקוח מדיפ פרוגרסיב, ומוטיבים מובהקים של הפסיי האהוב

טראק מצויין, מאופק, מצלצל פגז, טראק שאוהבים לאהוב.

Mr.What? & Roger Rabbit – What Framed the Rabbit

שיתוף פעולה נהדר עם רותם דורון המצויין, עוד ישראלי שנותן עבודה כבר שנים ברחבות, אינטרו שנכנס בפייד לקיק בס שגורם לך לצעוק “אלירן להתלחם, לא לתנת” כאן בעצם עלינו למעלה, וכבר ניתן להסיק שהאלבום לא במקרה נשמע לנו כמו סט בנוי מצויין, הייתה המון תשומת לב למה יבוא אחרי מה.  אחרי 3 וקצת דקות נכנס סינטי קופצני ומשוגע שיוצא ונכנס, כמו סקס על אמ.די , וגם שם החיוך גדל והידיים נפתחות,פרוגרסיב פסיי במייטבו, ובברייק הוואקל הכ”כ נכון, שוב מרגישים אירופה לכמה רגעים, ואז בסוף הברייק .חוזרים למחוזותינו לצפון הרחוק בזריחה, הוואקל נחתך על מצע קיק בס ושלל אפקטים באלגנטיות.

חשמל בחלל.

למה שאני יחשוד בזקנה…מה אני חשדניסט?

Mr.What? – E Motions

כאן קורה השינוי, בדיוק בחצי האלבום נופל לנו האסימון על מה מספר האלבום 27 וכאן הטראנס בעצם פוגש את אחיו הגדול, שמפיקים רבים בארציינו הקטנה הקטנה יגידו שלפעמים הם מעדיפים אותו על פני אחיו האהוב הצעיר.

הביט של הטכנו רבותיי, כ”כ נמוך שנפוליאון מרגיש פיזדץ על העץ! הטבע זרק אותנו בשניות למועדון באיזה מרתף אפלולי שבקושי רואים פנים, “עכשיו מה מצחיק פה”, כל העולם השמנמן והאווירתי הזה, מושפע ומתובל בעסיסיות לתוך הפסיי ממנו לירן בכלל והאלבום בפרט מושפעים. וזה עובד עם סאב פתוח אפילו יותר, תשאלו את השכנה ממול 🙂

טראק משובח שרק שואל אותנו לאן עוד האלבום יקח אותנו…

Mr.What? – Carnaval

לקרנבל!!!!!!!

מכירים את החבר בטיול שאומר לך, מה אתה מבסוט מהירידה, עכשיו תבוא עלייה…

סחבק אוהב עליות, מתחיל בפייד של האינטרו לתוך הבאלגן, קרנבל כבר אמרנו, והכל פשוט שם, תפקידי בס מושלמים, סימפולים מדוייקים שלא מטילים ספק בעבודת עריכה מופרעת באולפן, שמתפרצת פה כמו מלצרית שלא סגורה על איך פותחים בקבוק קווה

ואז בברייק ההמולה של הקרנבל נוגעת בך לתוך סינטי וריטם סקשן מטמטם בעלייה מצויינת שבסופה. התופים של הקרנבל פוגשים את הסינטי הקיק והבס המופרעים לתוך הרגליים ומשם לנפש. מהטראקים הטובים באלבום ללא ספק, כמעט כמו לבקר במונדיאל ומשם ישר ליערות בברזיל.

שאפו

Mr.What? & Krunch – Light & Darkness

עוד שיתוף פעולה עם יוצר ענק ,עומר קדוש בעוד פרוייקט מדהים, עבדיכם לא מופתע מהדארקנס כאן הרי עומר קדוש (ריזו) הוא לא אחר מההרכב האגדי, DarkSoho ששיחרר 3 אלבומי מופת אי שם בתקופת התיכון הנוסטלגית וכיום חזרו בהרכב קצת שונה למחוזותיינו תוך דקה לתוך הטראק, האופל העדין, שמורגש במלודיה יפייפיה על רקע הרבה אדמה, נכנס ומצביע על עוד צבע לאלבום העשיר הזה, ובכניסת הלייט אנד דאקנס אנחנו עולים למעלה אל מחוזות ישנים, טראנס שנודד בנתיבי הזמן, סאונד טכנו על מצע פרוגרסיב חדשני, המון אלמנטים של פסיי וכל זה קורה בפסגה של טירה אפלה מהסרטים של טים ברטון, הכל פה בעצם מסתכם לסטיילינג מאוד ייחודי, גם במבנה ובעיקר בסאונד.

אהבנו מאוד!

Ritmo – Dream & Reality (Mr.What remix)

את ריטמו אנחנו משארים שאין צורך להציג.

לירן בחר לעשות רימיקס לאחד הטראקים הקלאסיים של ריטמו ולקח אותו לעולמו שלו, כמו שרמיקס צריך להיות, לכבד את המקור ובאותה נשימה לחדש, כל וייב הדיפ פרוג בא כאן לידיי ביטוי כששם המשחק הוא תנועה, בס מטמטם לאורך כל הטראק, מומלץ באוזניות.

מתקרבים אל הסוף…

Mr.What? – Out of the Shadows

פימפמת אותוווווווווווווו

סאבים ממעמקי הנשמה לתוך פסנתר שפוגש כינור חולני והקיק לפרצוף שלנו, איזה כיף של אינטרו, ושוב המנוע שנפתח בפילטר לתוך הנעות אחוריות של סאבים ונהנים. ולתוך הטראק, סאונד פעמונים מקומפרסים ומסונטזים כראוי, לתוך מסע אפלולי בתוך היער.

עזבו ז’אנר רגע, יש פה עצים גבוהים וזה בדוק! סמפל של טירוף מאופק שזורק אותנו ללילה מלא כוכבים, טראק מעולה ומהטובים פה ללא ספק, מרגיש כמו המשך ישיר לשיתוף פעולה עם ריזו רק הפעם לירן לבדו יוצר את קסם הגמד מגולדן איקס.

מה כבר נגמר????

Mr.What? – Substance Fog (Feat. Netaly Reshef)

עוד שיתוף פעולה עם המוכשרת נטלי שביקרה אותנו בטראק השני וציפור לחשה לנו שהאאוטרו של האלבום הזה אולי יהיה אינטרו של הפרוייקט המשותף בין השניים 🙂

יש למה לחכות…

הנה הדאון טמפו שלנו, אם תירצו אינדי טראנס, יש פה ביט שמן של טכנו, וואקלים מלאי ריוורב שמשתלבים אחד בשני, כל אילו בליווי סינטי רטרו, מינימליזם במיטבו (למרות שלל הקטנות בחלל), תפקיד מוג מגניב שמשמש כבס, שמשאיר לנו טעם של עוד, כי איך שהוא האלבום הנהדר הזה נגמר.

הלכנו לעוד סיבוב, כי האלבום רק משתבח בכל האזנה…

כתיבת תגובה

הצטרפו לקהילה

נדאג לעדכן אותכם במסיבות הכי מחשמלות והסטים של הדי ג’יים הכי חריפים. בום!