הרשמה לעדכונים

עדכונים על מסיבות, מוזיקה מצויינת וכל מה שטוב בטראנס הישראלי, אצליכם במייל לפני כולם!

חם בפורטל

סיקור אירוע – יוניטי טרילוגיה פורים 2016

סיקור אירוע – יוניטי טרילוגיה פורים 2016

נתחיל בזה ש…

 כמעט 13,000 איש…

13 פאקינג אלף איש בפסטיבל אחד !!!

פורים הוא חג למסיבות אין ספק, לחובבי סצנת הטראנס הוא פשוט תירוץ מצוין להופיע למסיבה בדמות בדויה כזו או אחרת שעוזרת לברוח קצת מעצמנו לפחות ליום אחד. שלל התחפושות והצבעים, המצב רוח השטותי והאביב שבפתח מעלים את מפלס הריגוש ומהווים מתכון מנצח למסיבה מוצלחת. 

12939445_247945248887158_1976631800_nגם אני וחברי חיכינו זמן מה למסיבת הפורים השנתית כמיטב המסורת. הכנו תחפושות, לבשנו מצב רוח והעמסנו את הרכב בחמישה מעופפים נועזים וציוד שנדחס עד לסנטימטר המעוקב האחרון.

היעד – מסיבת טרילוג׳י של יוניטי שמתחילה בחמישי בערב ומסתיימת בשישי בערב. למען האמת, התלבטנו קשות בין שלוש מסיבות מועדפות – יוניטי בכנרת, מוקשה בדרום, וגרוב אטאק בגולן. הפור נפל על יוניטי מכיוון שהעדפנו צפון על דרום ואת יום חמישי על שישי. מה גם שפסטיבל ראש השנה של יוניטי בשנה שעברה היה זכור עלינו לטובה. בכל אופן, קיבלנו החלטה ומרוצים יצאנו לדרך מהמרכז לכיוון חוף דוגית שבכנרת.

בכל פעם כשאני נוסע לכנרת נדמה לי שהדרך מתקצרת, יכול להיות ששיפרו את הכבישים או שאני נוהג מהר יותר או שתחושת הזמן מתקצרת עם השנים. בכל אופן הדרך היתה יפה ונעימה. בגוונים הירוקים שצבעו את הנוף ניתן היה כבר לזהות את סימני הצריבה של השמש המתחילה להתלהט בעונה זו.

פסטיבל יוניטי פורים – הכניסה

הגענו לחניון בחוף דוגית ולהפתעתנו לא היו עומסי תנועה בכניסה. הגענו פחות או יותר בתזמון עם ההסעות המאורגנות. בדרך הרגלית לכניסה הראשית התנוסס שלט באנגלית ״ברוכים הבאים לגן עדן״ (כנראה מחווה לפסטיבל אוזורה). נכנסנו יחסית במהירות עם כל החפצים והתחלנו לגשש לנו לאיזו פינת זולה מפוננת. אחרי שהרמנו את המאהל קומפלט, השעה היתה כבר שעת לילה וחברי הטוב אדמון החל מוזג לנו כוסות משקה. תפסנו ראש והחלטנו שעכשיו זה זמן מצוין להסתובב ולחקור את הסביבה. 

תאמת, התמזל מזלינו כי הבנו שבשלב מאוחר יותר הגיעה כמות עצומה של אנשים ובאותו הזמן ונוצר פקק ענק בכניסה שיצר זמני המתנה מאוד לא נחמדים של כמה שעות טובות. מנסיון עבר למדנו להגיע מוקדם בשביל למנוע את האי נעימות הזאת.

הרחבות והבמות ביוניטי פורים

הקונספט המוזיקלי של האירוע היה מורכב משלוש רחבות – המרכזית (פול און, פרוג ושילובים שונים), רחבת גואה ורחבת צ׳יל אווט.

התחפושות מילאו חלק חשוב בתפאורת האירוע והבמה ברחבה הראשית היתה מעוצבת ממש יפה (במיוחד בלילה) והיא כללה ראש של דמות אינדיאנית כמו מעיין טוטאם עם עטרת לראשה ועל גביה מוקרן מופע ויז’ואלי מתקדם, וידאו מאפינג ברמה מאוד מאוד גבוהה שיצר אפקט תלת מימד צבעוני ומרהיב שהכניס לאווירה. על כל זה תוסיפו תותחי לייזר אימתניים (מהיקרים והשווים ממש) וקבלתם חתיכת תשתית לטריפ ליילי. מעל ראשינו נפרסה ציליה רחבת ידיים שהגנה מפני השמש החמה והוסיפה עוד צבע לסיפור.

ברחבת הגואה הסיפור היה קצת שונה, לייקרות זוהרות בוהקות בכתום וצהוב וסמלים של הצ’אקרות צבעו את הדקורציה של המתחם שיצרו אווירה עמוקה וחמה שתמכה בליינאפ שנבנה עבורה.

בין הבמות הוקם מתחם דוכנים ארוך ומפנק, בין אם זה 15 סוגי דוכני אוכל מצמחוני ועד בשרי ועד הודי ומה שלא תרצו, תכשיטים ואקססוריז, ציורי פנים וגוף או קעקועי חינה, בהחלט היה שם היצע מגוון של שעשועים ומתאבנים לבטן ומעבר לה.

מתחם דוכנים פסטיבל יוניטי מסיבת טבע
צילום: אייל קרול
יוניטי פורים
צילום: רן שמאיה

רחבת הצ’יל אווט הייתה קצת לוקה בחסר לדעתי מכיוון שהיא מוקמה קצת בעייתית ביחס לשאר הבמות והסאונד שהגיע מהן לא איפשר להתפנק על הצלילים המצויינים שנוגנו בה. זה היה קצת מבאס משום שלרחבת צ׳יל אווט יש משמעות גדולה – אנשים מוצאים בה מקום מפלט להרגע ולהיפגש עם אנשים חדשים, סתם לצלול, לתת ביטוי למוזיקה אקספרמנטלית או לצבור כוחות לסבב הבא.

באירועים גדולים כמו באירועים גדולים, הפתח לבעיות הוא הרבה יותר משמעותי, אמנם לא היינו בזמן שזה קרה אבל בשלב מאוחר יותר נאמר לנו שהיה לחץ בכניסה ופשוט פתחו את השערים ונתנו לכולם להיכנס כדי למנוע נזק לבליינים, מה שהיה טריגר משמעותי בכמות האנשים במתחם. דברים כאלה קרו בעבר וסביר להניח שיקרו גם בעתיד, משטרת ישראל לא תיקח סיכונים כשזה נוגע לחיי אדם וההפקות בטוח שלא.

הרחבות היו חזקות ואנרגטיות מאוד, קהל שבא לחפור במלוא מובן המילה, להוציא אנרגיה ולבעוט בכל דרופ ודרופ את הנשמה החוצה. זה יפה לראות איך לכל הפקה יש את הקהל שלה עם המאפיינים שלו והתכונות שלו, הקהל של יוניטי בהחלט מתאפיין בצבעוניות שלו, האנרגטיות והגיוון שיודע להתפרק טוב טוב ברחבה. נקודת אור מעניינת שהתחילה לבצבץ לה לאחרונה מאז הרבה זמן היא החזרה של התיירים לרחבות הפסטיבלים בארץ. זה משהו שרואים בעיקר בדוף ובאינדיגו אבל הפעם הייתה נוכחות די בולטת של דגלים ברחבה שללא ספק מצביעים על משהו מרענן שקורה פה.

מההפקה נמסר בנוסף לקבוצות התיירים הקטנות, היה אוטובוס של כ 50 גרמנים שאשכרה נסעו כל הדרך בשביל לתפוס ספציפית את הפסטיבל הזה כי הדיבור עליו הגיע עד לאירופה הרחוקה. וואלה אחלה מגמה 🙂

יונינטי פורים 2016
צילום: רן שמאיה
פסטיבל יוניטי פורים 2016
צילום: רן שמאיה

המוזיקה והאווירה ביוניטי פורים

זה כבר לא חדש שהתקציב של ההפקה הזאת מושקע בנדיבות רבה (במילים עדינות) באמנים והליינאפים שפוקדים את הבמות של הפסטיבל. בכל אירוע ואירוע זה באמת משהו שאפשר לשבח ולציין הכי לטובה. הם מצליחים לפגוע לקשת רחבה של קהל יעד שמתחיל מגואה, ממשיך לפרוגרסיב, לדארק, פול-און ועוד סגנונות רבים אחרים ככה שאף אחד לא ישאר רעב כשזה נוגע למוזיקה ככה שזאת נקודת זכות מאוד רצינית ששווה להדגיש.

זה נפלא לראות שבכל אירוע של יוניטי הדגש הוא על גיוון מקסימלי ככה שעל הצד המוזיקלי אין פה וויכוח בכלל שהם יודעים לתת את הליינאפים המפוצצים ומהגדולים ביותר שנראו בישראל בכמה שנים האחרונות.

גם הפעם היה הרכב מאוד מכובד של אמנים כגון Man With No Name, Prana, 1200 Micrograms, Tetrameth vs Shadow FX, Juan Verdera, Undercover, Protonica, Perfect Stranger, G.M.S ועוד המון המון אחרים שהתפרסו להם על הרחבה הראשית ורחבת הגואה שפעלו בכל הכוח והעלו אבק רציני לאוויר.

רחבות שעבדו חזק מאוד במהלך 24 שעות של המסיבה ואפילו לקראת סוף האירוע וכשאחרוני האמנים סיימו את הסטים שלהם, עדיין היו כמה אלפי אנשים ברחבה שדרשו עוד ועוד מוזיקה, *שיעול* *שיעול* אולי הגיע הזמן לפסטיבל של כמה ימים ? 🙂

יש משהו מיוחד באוויר של פסטיבלים גדולים, משהו שאי אפשר לכמת במילים גם לטוב וגם לרע, הגיוון הרב בסוגי הקהל יוצר אווירה של ביחד, של אגרסיביות, של חופש, של התחברות והתנתקות, של פחד ושל אהבה. ביוניטי האחרון באמת היה אפשר לחוות את כל אותם הדברים שאיכשהו נתנו אופי ייחודי ומגוון לפסטיבל הזה וביחד עם התחפושות, הגואש והאבק נוצר כור היתוך הזוי עד מגניב 🙂

הלוקיישן וכל השאר

נקודות אור משמעותיות, העובדה שהמסיבה היתה בחוף דוגית הוסיפה שינוי מרענן לעומת הלוקיישנים הבנאלים והרגילים, הנוף של הכנרת בעונה הזו מהמם – מים צלולים ורכסי הרים ירוקים. הסתובבנו לנו ברחבי המתחם להנאתנו אני וחברי. היה מגניב וצבעוני בלילה, אהבתי שגם לא נפלו למשבצת הרגילה של מוזיקה אפלה ונתנו שם כמה סטים שמחים ובהירים בשעות הלילה החשוכות.

כולם חזרו הביתה בשלום עייפים אך מרוצים וללא ספק אפשר להגיד שפורים ומסיבות טראנס זה כמו שמש וים, כמו חומס ופיתה, שניים שמשלימים אחד את השני. אין דבר שמח וצבעוני יותר מלראות את כיפה אדומה רוקדת עם הזאב, את סופרמן מפרק את הרחבה ופיה טובה עם זקן וכנפים ורודות מחלקת משאלות לסובבים ההזויים. היה בהחלט מצחיק, החברים חפרו תעלה מסביב לרחבה ועושה רושם שהדי ג׳י לא סיים את הסט האחרון עד שהקהל היה שבע.

המסיבה נגמרה ואנחנו כהרגלנו נשארנו במקום לעוד לילה, להינות מהשקט, לקשקש ולקרקר עד שהמוח נכבה סופית, לישון ולקום בבוקר חדשים.

נתראה ביוניטי הבא 🙂

קליק כאן > לגלריה המלאה של יוניטי פורים 2016

unity purim 2016
צילום: רן שמאיה
unity festival israel
צילום: רן שמאיה
יוניטי
צילום: רן שמאיה
פסטיבל יוניטי ישראל
צילום: רן שמאיה

12966350_247945255553824_423429815_n

12890987_523769774491484_1217592081455801472_o
צילום: תומר הרמן
יונטי
צילום: רן שמאיה
ערן גורדון ביוניטי פסטיבל פורים 2016
צילום: רן שמאיה
יוניטי פסטיבל טראנס פורים 2016
צילום: רן שמאיה

כתיבת תגובה

הצטרפו לקהילה

נדאג לעדכן אותכם במסיבות הכי מחשמלות והסטים של הדי ג’יים הכי חריפים. בום!