הרשמה לעדכונים

עדכונים על מסיבות, מוזיקה מצויינת וכל מה שטוב בטראנס הישראלי, אצליכם במייל לפני כולם!

חם בפורטל

סיקור אירוע – ביטס אנטיק בבלוק

סיקור אירוע – ביטס אנטיק בבלוק

ביטס ענתיק במועדון הבלוק
צילום: Gaya’s Photos

ביטס אנטיק הרכב הפיוז’ן האלקטרוני הגיע להופעה אחת ויחידה בארץ בניצוחן של שתי הפקות מובילות: פיוז’ן קלצ’ר וסוניק לייב. על העמדות ברחבות השונות הפתיעו גם אמנים נוספים כמו אקו וטיטו, לייט צ’יילד פרוג’קט, אבי לובי שהרטיט את רחבת הלאונג’ (הפינת עישון של הבלוק) ורבים אחרים.

זאת לא תהיה הפעם הראשונה שפיוז’ן וסוניק מנחיתים ערב מטורף בסצנת המועדונים התל אביבית אבל אפשר להגיד שהפעם הם באמת התעלו על עצמם. החל מהכניסה המסודרת, מערכת הסאונד וההגברה שלא השאירה אפילו צליל אחד מחוץ לרחבה ועד לאווירה הייחודית שאף הפקה אחרת לא מצליחה לייצר. ההופעה המרכזית של ביטס ענתיק דפקה את המסמר האחרון בעוד ערב מוזיקלי מושלם.

ההרכב ביטס ענתיק פעיל משנת 2007 ומשלב סגנונות מגוונים כמו היפ הופ, מוזיקת עולם, אפרו ביט שיוצרים סגנון שונה בעולם המוזיקה האלקטרונית. הופעה של ביט ענתיק במועדון היא הצלחה מובטחת בעיקר כאשר מדובר בשיתוף פעולה עם מערכת הסאונד של הבלוק. למרות שהדבר היחיד הקרוב לטבע הייתה הגינה מחוץ לתחנה מרכזית, הייתה תחושה שאפשר לעצום עיניים ולהמריא עם המוזיקה לאן שרק תרצו. מערכת הסאונד של הבלוק מעצימה את המוזיקה וגורמת גם לתחושת הצפיפות שמאפיינת את המועדון, להתפוגג.  אין ספק שההופעה של הביטס השאירה טעם לעוד ונתנה לקהל הזדמנות להיחשף למוזיקה איכותית ושונה. שאפו לפיוז’ן ולסוניק שהחליטו להרים את הכפפה וליצור עולם חדש בסצנת הטראנס בישראל.

דגש חזק שחשוב לציין הוא שהתפאורה לאירוע הזה הייתה יצירה יחודית במינה שסביר להניח לא ראיתם משהו דומה אליה בשום מקום אחר. חוסר הסימטריות באלמנטים שהרכיבו את הפן הויז’ואלי של הבמה יצרו אטמוספרה מאוד צבעונית ושמחה שהצליחה לצבוע את המקום שביחד עם המוזיקה המצויינת, הצליחה לתת קיק רציני לאווירה שנוצרה. שאפו!

מסיבת טראנס ביטס ענתיק בבלוק
קרדיט על הצילום: Gaya’s Photos

מעבר לטעם המוזיקלי של ההפקות, האירועים הייחודיים של הפיוז’ן ידועים בשילוב אלמנטים אמנותיים במסיבות. ההפקה מסתכלת על האינטליגנציה של הקהל ומעניקה חוויה אמנותית נלווית למוזיקה. בזמן ההופעה של הביטס הפסל והצייר קוג’ו אלכסנדר העיף את הקהל במופע ציור לייב. הרעיון המרכזי של שילוב מוזיקה פותחת תודעה יחד עם טיול שמיימי במופע הציור של קוג’ו, היה גאוני ובלתי ניתן לשחזור.

הרבה תלונות מגיעות לאחרונה על ההפקות באשר הן שמושכות אליהן קהל יחסית בעייתי וביחס לכך, עוד נקודה שחשוב לציין זה איכות הקהל שהגיע לביטס ענתיק. הפיוז’ן והסוניק הצליחו למשוך קהל מאוד איכותי השונה מהקהל הסטנדרטי שהתרגלנו לראות בסצנת המועדונים או מסיבות הטבע. לאור העובדה שהקונספט המוזיקלי היה שונה ומבודל בהרבה משאר המסיבות שאנחנו רגילים אליהן, הקהל שהגיע להצביע ברגליים היה צבעוני ומחוייך שחיפש את ההרפתקאה המוזיקלית היחודית הזאת בנרות וממה שזה נראה מהצד, ללא ספק את האיכות על פני הכמות.

זה לא חדש שיש הרבה ביקורות שחוזרות ונשנות על סצנת הטראנס, אם בטבע או במועדונים אבל הפעם אפשר לראות קצת אור בקצה המנהרה – זה נפלא לראות שהפקות רבות מתחילות להבין את הסוד ליצור מסיבות איכות. זה כאילו שהמוזיקה מכתיבה את הקצב, ברגע שההפקות התחילו להביא אמנים מהשורה הראשונה של תרבות הפיוז’ן, גם הקהל שהן מושכות אליהן יהיה הקהל שמחפש את האומנות והתשוקה למוזיקה איכותית ומרגשת. מעבר לכך, ברגע שההפקות החליטו שהן מתפשטות לכיוונים תודעתיים ואמנותיים מתוחכמים יותר, גם הרמה של המסיבה עלתה.

מגיע לפיוז’ן וסוניק ריספקט גדול על הלילה הזה על כך שללא ספק השארתם טעם של עוד, מחכים להפתעות שלכם בהמשך.

כתיבת תגובה

הצטרפו לקהילה

נדאג לעדכן אותכם במסיבות הכי מחשמלות והסטים של הדי ג’יים הכי חריפים. בום!