מה זה טראנס ומה לזה להיות טראנס ?

מה זה טראנס ומה לזה להיות טראנס ?

לשמוע טראנס זה טוב ומעולה, זאת מוזיקה שמשדרת על גלי מוח ספציפים ויכולה להביא לאחלה של תחושות והרגשות אבל השאלה האמיתית היא האם אנחנו באמת מבינים את המהות והעומק שיש בתוך העולם הזה. ולמה לעזאזל נזרקות כל הססמאות האלה באוורי על ימין ושמאל “אהבת חינם” “טראנס אהבה וחופש” “אחדות” וכו…

במאמרון הזה ננסה להציג את נקודת המבט שלנו אודות הטראנס ואת מה שהוא מייצג ואיך אפשר להביא זאת לידי ביטוי בחיים שלנו, ברחבה ובמערכת הערכים העמוקים ביותר בשביל ליצור סביבה תומכת וחיובית יותר.

על מה מתבססים הערכים של הטראנס ?

על קצה המזלג, צורתו הבולטת ביותר של הטראנס הגיעה מחופי גואה הרחוקים וניזונה מתרבות ההיפים שהיו באותה התקופה. רוח הדברים הייתה מבוססת על חופש, הדדיות והערכה לכל אחד ואחת באשר הן בלי קשר לדת, מין וזהות. הסמים היו חזקים ונקיים, האנשים היו מחוייכים ופיזרו אהבה לכל עבר והמוזיקה, המוזיקה הייתה סיפור בפני עצמו.

מאותה התקופה הרבה זרמים החלו לאמץ את התרבות הזאת עם הערכים שלה ונוצרו הכלאות של זרמים רבים מעולם הרוחניות והמודעות העצמית ביחס למוזיקה הזאת שבאה בעיקר תחת ג’אנר ה”גואה טראנס”. המוזיקה הזאת הביאה עימה את היכולת לחוות רוחניות על ידי ריקוד והתפרקות טוטאלית שדרכה הנפש תגיע למימדים אחרים של התפתחות רוחנית עמוקה יותר ו”תפיל אסימונים” עלינו בתור אינדבדואלים ועל הסביבה שלנו כמכלול.

איך ערכי ההיפים והטראנס באים לידי ביטוי בעולם מסיבות הטבע

לאחר שישראלים רבים נחשפו לדבר הנפלא הזה בחופי גואה הם מיהרו להביא את אותו המסלול הפסיכדלי לארצינו הקטנה וזה בא לידי ביטוי בצורות מסיבות טבע קטנות, מסיבות מחתרת, מסיבות כובע, מסיבות טראנס לחברים ובתקופה האחרונה גם בתור פסטיבלי ענק בסטנדרד עולמי.

מרבית ההפקות הוותיקות מורכבות מטראנסיסטים של “פעם” עם רקע עשיר בקרחנות ובמוזיקה שכתוצאה מכך, מצליחים להביא לידי ביטוי את מכלול החוויות וההתנסויות שלהם משחרית הימים בעולם הטראנס להפקה הספציפית שלהן ובכך יוצרים שטח אוטונומי שמבוסס על אותם הערכים. ניתן לראות את התבטאות הערכים האלה מהפרטים הכי קטנים ברמת ההפקה:

1. הגרפיקה והקונספט של האירוע – אלמנטים שבאים מעולם הרוחניות,  הדת והפסיכודליה

גרפיקה מסיבת טבע אום פסטיבל

גרפיקה מוקשה אינדיגו פסטיבל

גרפיקה מסיבת טבע חסמבה

2. בליינאפ של האמנים שמנגנים – למשל ליינאפ שמורכב בעיקר מגואה טראנס שיבוסס על הרצון של המפיק לספק לקהל שלו חוויה פסיכדלית או למשל, ליינאפ שמורכב בעיקר מאמני פסיי צ’יל אווט ואמביאנט שהמטרה שלו תהיה לגרום לקהל להתחבר לרגשות שלהם ולחוות מסע רוחני.

3. התפאורה – ברוב הפסטיבלים ומסיבות הטבע ניתן לזהות תבנית די זהה שחוזרת על עצמה ברבדים שונים ובצורות שונות של ציליות לייקרה צבעוניות שמתוחות על עמודי במבוק או עץ, אלמנטים עיצוביים כמו למשל לונגים של מנדלות או אילוסטרציות של שמש עם כוכבים, ציורים מוזרים ותלושים מהמציאות של אלמנטים שמזכירים חוויה של טריפ על אסיד וכל מה שיכול לשדרג את החוויה לטובת פתיחת תודעה

תפאורה מסיבות טראנס ומסיבות טבע

תפאורה מסיבות טבע פסטיבל טראנס

תפאורה למסיבות בטבע ופסטיבלים
Photo: Adrian Sebal

 

תפאורה מסיבות טבע פסטיבל דוף
Photo: Transformation Festivals Eye

תפאורה של טראנס

4. המתחם של האירוע – רוב המתחמים של האירועים יהיה בטבע הירוק, במדבר או בלוקיישנים אחרים Open air בעיקר.

5. סדנאות ודוכנים – אלמנט נוסף שמציג את תרבות ההיפים ורוח הדברים הן סדנאות המודעות העצמית כגון הרצאות, תערוכות של תמונות או אומנות פסיכודאלית, יוגה, מעגלי צחוק וכו… גם האוכל לרוב הוא אוכל בריאותי יותר כמו תפוח אדמה אפוי, צ’אי, מרק ירקות וכו…

יש אלמנטים רבים אחרים אבל זה הבסיס…

איפה ערכי הטראנס באים לידי ביטוי ברמת הפרט ?

אותו הדור הישן של הטרנסיסטים שפקד ופוקד עד היום את מסיבות הטבע והמחתרות ובנה את תשתית הטראנס המוכרת לנו דואג לפזר אותם לכל עבר בעזרת ססמאות כמו “אהבת חינם” בשביל להרחיב את מעגל המודעות העצמית עם הסביבה ולחזק את היופי והכנות שיש בטראנס לדור החדש יותר.

גם הלבוש לוקח חלק בלתי נפרד מכך ואמנם היום קיימת אופנה שלמה לעולם הטראנס אבל אותה האופנה הגיעה גם היא מהמקורות שבהן הלבוש היה “זרוק” ו”סטלני” שבו הבגדים היו פשוטים, נוחים והכי רגילים שיש בגלל הפשטות והחוסר חשיבות לעולם החומרי, למותגים ולתוויות.

אז תכלס, מה זה להיות טראנס ?

אם להגיד בכנות, קשה מאוד להצביע ולהגיד “ככה” אבל אפשר לנסות להבין את התנאים שעולם הטראנס מציע ומשם לגבש את האישיות שאותה לדעתכם יהיה הכי מועיל להביא איתכם לרחבה. ערכי הליבה שמהנסיון שלנו מרכיבים את העולם הזה ושווה לאמץ אותם לעולם שלכם:

  • תאהבו ותכבדו את השונה והחלש ממכם
  • תאהבו ותכבדו את אמא אדמה, הכל בזכותה
  • תדאגו להורים ולמשפחה שלכם
  • תחייכו, תחבקו ותפזרו אושר לאן שלא תלכו
  • תהיו יפים מבפנים ולא מבחוץ
  • תאהבו בלי גבולות ובלי תנאים

תשתפו את המאמרון הזה לחברים שאתם אוהבים וביחד נוכל להביא לשינוי תודעתי ולבנות תשתית טובה יותר לעולם נפלא יותר 🙂

2 תגובות

  1. בתור אחת שנמצאת בעולם הטראנס עוד מלפני 17 שנים ויותר..כתבה נחמדה שבאה להראות ולתת דגש לערכים כל כך יפים וחשובים אך כל כך רחוקים מהמציאות. אהבת חינם; לאהוב ולקבל את החלש, לאהוב את אמא אדמה – כל כך נכון וכל כך תלוש מהמציאות כשרוב הקהל של המסיבות הם בעצם עושים את ההפך בחיי היומיום שלהם. לאהוב את אמא אדמה זה הרבה הרבה יותר מעבר ללשמור על הנקיון בשטח (לא שזה בכלל קורה בתכלס), זה בכלל להבין וללמוד את האמת שתעשיית הבשר והחלב הינם המזהמות והפוגעות ביותר מכל דבר(כן, אפילו יותר מכל כלי התחבןרה הימיים ,היבשתיים ובאויר יחד!!!). אהבת חינם ולאהוב את החלש זה אומר לא להיות סוגן , שזה אומר סוג מסויים של בעלי חיים הם חברים שלנו כמו כלבים ומצד שני סןג אחר הוא רק מוצר שמיום היוולדו הוא מעונה וסובל עד רגע השחיטה שלו. להיות מודע לסביבה זה להבין ולשנות את ההרגלים שלנו שמשמידים כל דבר טוב על הכדור הזה. לדבר על חופש ומצד שני לשעבד מאות מליוני בעלי חיים למען הקיבה שלנו..ויש עוד ועוד דוגמאות. אפילו כותבי הכתבה בטוח לא חושבים ומבינים כמה שטחי ופטתי מה שהם כתבו.
    אני הכי בעד כל מה שנאמר בכתבה אבל כל כך עצוב ומכעיס שזה רחוק מאוד מהמציאות העגומה

כתיבת תגובה

הצטרפו לקהילה

נדאג לעדכן אותכם במסיבות הכי מחשמלות והסטים של הדי ג’יים הכי חריפים. בום!