הרשמה לעדכונים

עדכונים על מסיבות, מוזיקה מצויינת וכל מה שטוב בטראנס הישראלי, אצליכם במייל לפני כולם!

חם בפורטל

למה ליגליזציה של קנאביס תציל את הטראנס

למה ליגליזציה של קנאביס תציל את הטראנס

אתם עומדים ברחבה, הצ’אקרה מתחילה להיפתח לכם, הקיקים והבאס מתחילים לעלות ביחד עם בי פי אם מחשמל ראסטות. אתם מוציאים את הקססה מהכיס ושולפים את בני, ממלאים אותו מים דוחפים ראש למבחנה – שואלים את חבר שלכם איפה שמת ת’קליפר יא ילד קקה? הוא מביא לכם אותה. אתם דופקים ת’ראש ועפים באויר באמצע הרחבה. אתם לא חוששים ממנאייק של מסיבות, אף סמוי לא יקפוץ עליכם, אף אחד לא יעשה עליכם חיפוש. ולא אתם לא תסיימו את המסיבה פלופים מול קצין מודיעין של חברת אמקור. נשמע כמו חזון אחרית הימים? חייכו אנחנו באחרית הימים. רוחות הלגליזציה מעולם לא נשבו קרוב יותר, הריח של הגראס מעולם לא היה חזק יותר כמו היום. חוץ מהיום בו יאשרו לגליזציה במדינת ישראל.

ללגליזציה של קנאביס השפעות רבות על תרבות הטראנס בארץ. כידוע מדינת ישראל היא חלוצת הטראנס העולמי, אף אחד לא מזיז רחבות כמונו הישראלים. בכל מסיבת טראנס בעולם הרחבה לא תרעד ותעלה אבק כמו הרחבות האנרגטיות בארץ. כאמור ללגזליציה של קנאביס תהיה השפעה גם על תרבות הטראנס מעבר להשפעותיה הרפואיות והחברתיות.

תרבות הטראנס כיום סובלת ממגיפה איומה של זיוף, אלכוהול ומסחריות, אנחנו חייבים להודות ששום תרופה לא עוזרת בינתיים. ניסינו הכל – סלקציה, רשימות, אמני חו”ל, מחתרות, מסיבות בלי איבנטים בפייסבוק. אבל כלום לא עוזר, צ’וצ’ות צבועות שיער עם ספטום K24 וקהל של מועדונים עם שרוול עלק יפני עדיין מנגנים את הקיק של המסחרה. אנשי המיינסטרים עדיין מרשים לעצמם להעביר ביקורות נוקבות על הפקות שגידלו אותם כשעוד היו להם טיפות של אסיד על השפתיים.

השפעה של ליגליזציה על הקהל

לגליזציה של קנאביס יכולה להפוך את כל פני תרבות הטראנס וזה יתחיל קודם כל בקהל. בעישון קנאביס קורה משהו מגניב, פתאום לא אכפת לנו מהסביבה. לא אכפת לנו שמסתכלים עלינו רוקדים, וגם לא אכפת לנו מי נמצא סביבנו. אנחנו עולים לתודעה אחרת, לעולם הפרטי שלנו ויכולים ליהנות שם בלי עזרה חיצונית של אף אדם. מתקיימת תחושה של אהבה והרמוניה שלנו בסינכרון עם העולם, אנשי מיינסטרים כבר פחות מפריעים לנו בזוית של העין.

אלימות במסיבות היא דבר נדיר אבל קיים, לרוב זה מיוחס לתופעת צריכת האלכוהול. בואו נודה בזה, כשאנחנו מעשנים למי יש כח בכלל להתעצבן? ממתי שמעתם על סטלן תוקפני? כמעט ואין חיה כזאת, אולי כשהוא בדודא.

רמת האלימות תרד פלאים ברגע שאנשים יעשנו יותר וישתו פחות. אותו דבר לגבי תאונות הדרכים הנוראיות שאנו שומעים עליהם. כבר איבדנו חברים טובים מהסצינה לא פעם ולא פעמיים בגלל קצת יותר מדי אלכוהול בשילוב עם כבישים מהירים. אלכוהול מוריד לגמרי את רמת השיפוטיות על הכביש ופוגע באינסטינקטים של הנהג. הרבה פעמים לפני מסיבות אנחנו יושבים בבית מזדמן ומחסלים כמה בקבוקים של עארק או וודקה ואז עולים על ההגה. זה המעשה הכי לא רציונאלי שאנחנו יכולים לעשות לחיים שלנו.

שלא תבינו לא נכון, לנהוג תחת השפעה כזאת או אחרת הוא סכנה לכל דבר אך לפי נתונים שמשחררים מדי שנה במשרד התחבורה, אלכוהול הוא הגורם המשמעותי ביותר כשזה בא לידי ביטוי על הכביש מבחינת תאונות דרכים.

מסיבת טראנס ליגליזציה של קנאביס
צילום: שלומי אילוז

השפעה של ליגליזציית קנאביס על המפיקים והפקות הטראנס

עם לגליזציה של קנאביס רמת המסחרה תרד. המסחרה כמובן מתחילה בכסף, ההפקות משלמות סכומי עתק על לוקיישנים, אבטחה פרטית, כוחות שיטור לאירוע, צוות ניקיון, הגברה, יח”צ, לוגיסטיקה ועוד…

לגליזציה של קנאביס תוכל לצמצם את הוצאות ההפקה. יותר עישונים זה אומר פחות אלכוהול, פחות אלכוהול יגרום לפחות אלימות. לגליזציה של קנאביס גם תוריד את כח השיטור והאבטחה שיהיה נוכח במסיבות. על פי חוק, חייבים להיות כוחות משטרה הנמדדים לפי מספר המשתתפים במסיבה. כל שוטר שנמצא במסיבה מקבל משכורת של כ-150 ₪ לשעה ולפעמים אפילו יותר. משכורת שיוצאת מכיס ההפקה ומשפיעה על מחיר הכרטיס שאתם משלמים. יוצא שאתם משלמים על החיפוש שעושים לכם באוהל. מרגישים קצת טיפשים ? אז תכלס, פחות אלכוהול יביא לפחות אירועי אלימות שיביא להפחתת הדרישה לכוחות אבטחה, ויקצץ בהוצאות המפיקים שיוכלו לנצל את התקציב לדברים מועילים יותר כגון אמנים, תפאורה או פשוט הוזלת מחירי הכרטיס.

* כן, פחות אלכוהול גם אומר שזה פחות הכנסות מהבר של ההפקה אבל אם להסתכל על התמונה הגדולה והאופטימית (יתר על המידה) יותר אז יש להורדת האלכוהול מהתפריט גם ערך רוחני שלאחר צריכת קנאביס ולא וודקה התודעה נפתחת, תופסים ראש ולא נגרם נזק לכליות 🙂

חכו, זה לא הסוף. הוצאה נוספת שאנחנו משלמים עליה ובאופן ישיר היא כמות האנשים שדואגים לפינוי הפסולת שנשארת אחרי האירועים. אם לא נתייחס למישור הפילוסופי של צריכת הקנאביס שמדבר על רמת מודעות גבוהה לעצמינו ולסביבה שלנו ונתמקד דווקא במישור הפרקטי, אם נעשן יותר, סביר להניח שנשתה פחות אלכוהול וצריכה מופחתת של אלכוהול תביא לתוצאה ישירה של הבאת פחות ציוד לאירועים כגון כוסות פלסטיק, בקבוקי פלסטיק או זכוכית, קשים וכל הנלווה לזה ובכך תוריד את הדרישה לצוותי נקיון גדולים כי רוב הסיכויים שנביא משקאות קלים או כמה בירות ולא ארגזים של רדבולים, וודקה וכו…

ההפקות נדרשות לשלם לעיתים סכומי עתק לצוות ניקיון שיאסוף אחריכם את הזבל אחרי כל אירוע, גם זה נכנס למחיר של הכרטיס ולבסוף גם למחיר של הבושה שסצינת הטראנס משלמת עליה אחרי מסיבות שלא נערכו בהתאם. אפשר להתנהג כמו בני אדם ולהיות מודעים לעצמנו גם בשיא הקרחנה. רקדנו על האדמה והתפרקנו עליה, אל תשכחו שיום אחד היא תהיה מעלינו – כדאי שנדאג גם לה.

השפעת הליגליזציה על מוזיקת הטראנס וההפקות המוזיקליות

אחד מגורמי ההשפעה החשובים במסיבות טראנס היא המוזיקה. סגנון הטראנס הקיים במסיבות הוא זה שיקבע ברוב הפעמים את איכות הקהל. הקנאביס הוא צמח פותח תודעה, הוא משפיע על רמת החשיבה ועל המימד הרוחני שאנו מטיילים בו, הוא מוציא את האמת שמתחבאת בתוכנו ועוזרת לנו להתחבר למי שאנחנו באמת. בחוויה של עישון נפתח לנו צינור לתובנות חדשות, למחשבות עמוקות יותר על החיים ולהכרה במציאות אחרת. זאת מציאות בלתי נראית שאנחנו לא מכירים בחיי היום יום. במסיבה בשילוב עם מוזיקה נכונה, פתיחת התודעה יכולה להעיף אותנו למעלה ולהעביר חוויה הרבה יותר אינטנסיבית ומעניינת. כשאנחנו מעשנים לרוב נרצה מוזיקה שתתחבר למצב התודעתי שלנו. מצב כזה יוביל את היוצרים וגם את ההפקות להשקיע במוזיקה איכותית יותר המתאימה למצב גבוה יותר של תודעה. מוזיקה אינטילגנטית המשפיעה על המחשבה ופחות “אומצה-אומצה” שעובדת על הספידים של הוודקה רדבול. אמנים יחשבו קצת מעבר לאיך לסגור עוד גיג או איך ליצור טראק שימכור יותר אלה יתמקדו בליצור מוזיקה אומנותית ומעניינת יותר כדי לתת ערך מוסף אמיתי לקהל הקרחניסטים ברחבה ומעבר לה.

יחד עם זאת, גם המפיקים יצטרכו לעמוד מאחורי הדרישה של הקהל למוזיקה איכותית יותר והליינאפים במסיבות יהיו הרבה יותר אטרקטיביים ומתאימים למצב התודעתי שהקנאביס פותח בפנינו.

פסטיבל טראנס אוזורה
צילום: יונתן בנקסס

חשיפה למוזיקה שונה תתרום לחיפוש של הקהל אחרי מסיבות שמספקות להם רמה איכותית ועמוקה יותר, החיפוש אחרי אלכוהול שיעלה את הדלקה יפחת. המסחרה שהתרגלנו אליה תירגע גם ברמת העלויות של הכרטיס וגם ברמת הקהל. כשיש קנאביס בסביבה יש יותר אמת ועולם פנימי, כשיש אלכוהול מופיע הזיוף. צ’וצ’ות עם ספטום שעד לפני יומיים קראו לנו “פריקים” בגלל העגיל הזה, מתרוצצות לנו בין הרגליים ושואלות איפה קונים חישוק ומה זה “טיקה”.  וילדים עם שרוולי קוי פיש שבקושי אפשר לאכול בחריימה של שבת, עושים אמדי מקולקל ומתקשרים למשטרה. אולי עם שאכטה ביד גם הקהל החדש יבין שאפשר להגיע למסיבה בלי להתחפש למשהו שהוא לא.

סיכמנו כאן מספר קטן של יתרונות ללגליזציה של קנאביס, קטן אבל חשוב ומשפיע. אפשר לראות שמצב תרבות הטראנס כפי שהוא היום מרחיק אנשים שהייתם רוצים לראות חופרים איתכם במסיבה. תרבות הטראנס של ישראל יכולה להשתנות ברגע אחד אם נסכים לפתוח את התודעה שלנו לעולם אחר, קצת יותר פסיכדלי ממה שהכרנו – לעולם שלנו.

 שתפו אותנו מה דעתכם על היחס בין ליגליזציה של קנאביס לטראנס בתגובות למטה 🙂

2 תגובות

  1. בתכלס כולנו יודעים שאי אפשר להיות במסיבה ולהשתחרר באמת רק מפאף או שתיים. מה שכן זה גם דיי מרדים באיזשהו שלב. אלכוהול נותן קיק טוב למסיבה אין מה לעשות. הבעיה היא החזירות של האלכוהול. מה שכן הבנתי שאם מעשנים לפני ששותים זה מאזן אותך. בכל מקרה אני חושב שלגליזציה תעשה טוב לטראנס בארץ בהווי שלה. הרי במילא כולם כולם כולם מעשנים. זה לא סוד. אז לפחות יעשנו בשקט ולא יהיה מעצרים וחיפושים על שטויות. לגבי השיטור אני לא חושב שהם מקציבים שוטרים לפי “רמת אלימות” אלא על פי מספר המשתתפים וגודל ההפקה. פשוט שהמשטרה לא יתעסקו בקקי ויעשו את העבודה שלהם. בכל זאת נוכחות של משטרה בפסטיבל גדול זה משהו די חובה. אין מה לעשות צריך להיות מוכנים לכל תרחיש שיכול לקרות, כמו שבפסטיבל או הפקה גדולה יש אמבולנס תמיד. Legalize it!

  2. בישראל שהיא מדינה מאוד מושחתת העניין של תקצוב שוטרים לכמות מסוימת של קהל הוא רקוב מהשורש מכיוון שהמטרה של השוטרים באירוע זה לא בשביל לשמור על הבליינים אלה בשביל להגדיל הכנסות למשטרה + להעלות בדרגות לקצינים שאחראים על האירוע אחרי שעשו “תפיסה” רצינית של “סוחרים”. יחד עם זאת, אם לא תהיה אלימות בכלל וכמות כזאת של אבטחה תהיה פשוט בדיחה אז סביר להניח שהם ידרשו להקטין אותה בשביל להעביר את כח האבטחה הזה לדברים משמעותיים יותר.

    אבל עזוב, קודם ליגליזציה ואחרי זה נראה לאן תנשב הרוח 🙂

כתיבת תגובה

הצטרפו לקהילה

נדאג לעדכן אותכם במסיבות הכי מחשמלות והסטים של הדי ג’יים הכי חריפים. בום!