הרשמה לעדכונים

עדכונים על מסיבות, מוזיקה מצויינת וכל מה שטוב בטראנס הישראלי, אצליכם במייל לפני כולם!

חם בפורטל

למה אסור לכם לפספס את פסטיבל אינדיגו 2016

למה אסור לכם לפספס את פסטיבל אינדיגו 2016

ראש השנה הוא ללא ספק אחד מהחגים הכי בולטים בשרשרת המזון של החגים בישראל, בעיקר לאור המסורת הארוכה שמסמלת את הלידה מחדש של הרוח באדם. תאריכי החג נמצאים גם הם בנקודת זמן מאוד אנרגטית שפותחת הזדמנות להתחבר למשהו גדול יותר. השילוב המדוייק בין החג האנרגטי הזה והשבט המדהים של פסטיבל אינדיגו זאת הזדמנות שאסור לפספס, תסמכו עלינו, יש דברים שהם מעבר לחומר, ובדיוק את זה אנחנו הולכים לקבל באינדיגו.

חשוב מאוד מאוד שנבין שלא מדובר במסיבה של חצי יום או יום שלם, מדובר על פסטיבל של 3 ימים מלאים בתוכן אמיתי ומוחשי, ברשימת אמנים שעושה בית ספר לפסטיבלים באירופה ובקהל מההכי טובים שתמצאו בארץ. אנחנו אישית רואים בפסטיבל הזה בתור אחד הפסטיבלים שמייצגים את חזית הטראנס בישראל וחשוב מאוד שגם אתם תבינו זאת. כסף, כח וזמן לא אמורים להיות פקטור בהחלטה האם ללכת לאירוע הזה או לא, רק הרצון לחוות ולהרגיש משהו גדול יותר שלא ניתן למדוד בחומר.

לפני שנדבר על מוזיקה ואמנות, פנינו למפיקים של פסטיבל אינדיגו ובקשנו מהם לספר לנו קצת על הפסטיבל הזה שלאור ההפסקה הארוכה שלו כנראה עדיין לא נכנס לתודעה של הדור החדש של הטראנס, הדור שהכי חייב להכיר את השורשים והמקורות לאירוע הכל כך מיוחד הזה בשביל לקבל אפילו טיפת מושג על מה שמתרחש שם…

פסטיבל אינדיגו 2016 – לידת השבט

אהלן רונן, ספר לנו קצת על פסטיבל אינדיגו ועל הרקע שלו…

האינדיגו נולד בעצם משיתוף פעולה ישן נושן בן רונן ראסטה למוקשה, שתי הפקות שחברו אחת לשניה כבר בשנת 1998 כשסצנת הטראנס הייתה אם אפשר לאמר, בילדותה. רונן ראסטה בשנים שבן 2004-2007 עבר מגרש והחל יותר להתעסק באירועים אלטרטנטיבים, הופעות ובשנת 2007 נולד התינוק החריף של רונן “פסטיבל הערק” שחרט על דגלו את הסלוגן “ערק זה לא חסות זאת תרבות”. הפסטיבל התרחש בחג שבועות באשראם וללא ספק סיפק את הסחורה.

תרבות חפלאווית שלמה התנגנה בפסטיבל וביחד עם אין ספור אמנים מכל צבעי הקשת, מופע בלתי נשכח בתחילת דרכם של הבלקן ביט בוקס ומגוון רחב של נפלאות האלטרנטיבה, היה פשוט מושלם. במקביל בגני חוגה, מוקשה הפיקו עוד מסיבה משובחת מסדרת ההפקות המתוקתקות של הגוף מספר אחת ללא ספק בארץ ישראל. אפשר לאמר שמוקשה הציבו סטנדרט חדש, אירופאי ומלוטש לכל הפקה שהיתה. התפאורה, עיצוב הבמה, שפת עיצוב הגרפיקה וכל פרט קטן נעשה עם מחשבה והשקעה.

במה ראשית פסטיבל אינדיגו
צילום: Ofir Karlshtat

לאחר טלפונים ושיחות בן שני הגופים בדאגה שהכל פועל בשני הזירות כשורה, התגבשה ההחלטה ליצור משהו חדש. ההחלטה באה לידי ביטוי בלידתו של פסטיבל אינדיגו בשנת 2008, אירוע שהיה איחוד של פסטיבל הערק עם מוקשה פרוג’קט. זה היה מרהיב, השילוב של הקסם האלטרנטיבי ביחד עם הספייס האלקטרוני הוליד בעצם את הפסטיבל הכי מגוון, ססגוני ועדכני שהיה באותה התקופה.

מופעי ענק כמו: בלקן ביט בוקס , ברי סחרוף, יאמאן בלוז, צאמבאו, שי בן צור, ארקדי דוכין, אריאל זילבר, פראם ג’ושוע ורשימה מכובדת של השורה הראשונה של מוזיקת העולם חברה ביחד עם השורה הראשונה של מופעים בז’אנר האלקטרוני כמו: שפונגל, היי לייט טרייב, ג’ונו ראקטור, יאנגר בראדר, ועוד רבים.

המתחמים, הסדנאות, המרקט והמחשבה הרחבה אך ליצור את כור ההיתוך הכי מושלם שהרכיב את כל הקסם הזה שנקרא אינדיגו. כבר בשנה השנייה הכניס 400 תיירים לארץ ישראל שהגיעו והוקסמו מחוויה טראנס אטלנטית עם גוון וריח של מזרח תיכון חדש. לצערנו, מספר שנים אחרי, רוחות של מזרח תיכון ישן הגיחו לעברנו ובעקבות מלחמה ששררה בארצנו בתוספת לעוד מספר מכשולים מנהלתיים נאלצנו לעצור לשנתיים של 2014 2015.

והשנה אפשר לברך על חזרתו, אמנם בלוקיישן חדש ותאריך חדש אבל עם הרבה קסם ישן. גם השנה אנחנו מבטיחים לכם חוויה יוצאת דופן וכמובן שעל דבר אחד אינדיגו פסטיבל לא מתפשר וזהו התוכן. שלוש במות שינגנו עשרות גיגים של אמנים ומוזיקאים וההיתוך הקדוש של האלקטרוני והאלטרנטיבי ביחד עם התוכן האמנותי והכל זה משפחה אחת ענקית יצירתית שלוקחת חלק, נרתמת ותורמת ונלחמת שזה יקרה.

וזהו האינדיגו.

שוכנעתם ? לליינאפ המלא והכרטיסים > פסטיבל אינדיגו 2016

לא שוכנעתם ? תמשיכו לקרוא…

פסטיבל אינדיגו 2016 – התוכן האמנותי

ומה לגבי התוכן האמנותי של הפסטיבל ?

בפסטיבל תהיה גלריה ענקית שץכלול בין היתר ציורי אמנות פסיכדלית לייב שתוכלו לעקוב אחר התהליך כולו מתחיל הציור ועד סיומו, לאחר מכן ניתן יהיה לשוחח עם האמנים השונים על היצירות שלהם ומעבר. דבר נוסף הוא הגלריה עם עשרות תמונות ויצירות אמנות פסיכדלית מפי כמות מכובדת של אמנים ברמה מהגבוהות בעולם. בגלריה תמצאו אומנות סוריאליסטית, Visionary art, מנדלות, אמנות קונספטואלית ופסלים מדהימים מעץ.

כמו כן, תשולב גלריה נוספת שמאוד פופולרית בתרבות ההיפים והטראנס, מתחם עם מייצגי UV (אולטרה סגול) ברמה מאוד גבוהה שלגמרי תספק לכם חוויה שעדיין לא הכרתם שבין היתר תשלב ציור בצבעי UV.
מעבר למיצגים, במתחם הסדנאות תוכלו לבוא לסדנאות מדיטציה, יוגה, להטוטנות, תנועה וקפוארה, שיעורי הולה הופ, הרצאות על מודעות, אסטרטלוגיה, מדע ועוד המון דברים אחרים שלוקחים את הנפש למקומות אמיתיים יותר ואת הדמיון למחוזות חדשים.
%d7%a1%d7%93%d7%a0%d7%90%d7%95%d7%aa-%d7%90%d7%99%d7%a0%d7%98%d7%a8%d7%a0%d7%98
על הוויז’ואל של הבמה הראשית הופקד VJ Masterdamus שהוא חותמת איכות בפנה עצמה של הקרנות ווידאו מאפינג שמעבר ללהכניס לאווירה, מציע חוויה אור קולית פותחת תודעה שתיקח את ההנפשות ברחבה למסע ומימדים עיצוביים שמספקים רק בפסטיבלים באירופה. אותו יחזק Hamrem בסט ויז’ואל מקורי ומושקע במיוחד.

פסטיבל אינדיגו 2016 – המוזיקה

ומה לגבי המוזיקה, מה מייחד את אינדיגו משאר הפסטיבלים בארץ ?

אינדיגו הוא הפסטיבל היחיד בארץ בו תוכל למצוא שילוב של חפלה אוריינטלית ים תיכונית או לחלופין מופע של ברי סחרוף ושנייה לאחר מכן לקפץ לגיג מחשמל של איט-סטאטיק, גאוודי או ג’יימס מונרו והכל בפסטיבל אחד. בעצם, אינדיגו הוא הפסטיבל היחיד שהצליח להושיב את הצד האלקטרוני ביחד עם האלטרנטיבי תחת מטרייה אחת כשמבול של צלילים וקשת של צבעים עוטפת את כולו.

האינדיגו מביא את התרבות הפסיכדלית השופעת שיש פה ומכנס את השבט המורחב לשלושה ימים של אושר ולרחבה שתוכל למצוא אך ורק באוזורה ובבום. השנה ישנה שורה ארוכה של אמנים והופעות שיתפרסו על 3 במות מושקעות ומכובדות.

indigo-festival-israel-2016

הבמה המרכזית – Sand Storm

כחלק מהמסורת של מוקשה, האמנים שנבחרו לייצג את הקונספט המוזיקלי של הבמה הראשית הם לגמרי האמנים שמובילים את תרבות הטראנס והפסיכדליה העולמית. בבמה המרכזית שולבו זרמים מוזיקלים שונים של טראנס החל מגואה לפסיי ועד פרוגרסיב. הבולטים מבין האמנים שינגנו הם פילטריה, פיביאן, דארוויש, אקסטרהוולט, פרפקט סטריינג’ר, לאוד, בלו פלאנט קורפוריישן, דיקסטר, אסטריקס, איט סטאטיק ועוד המון אבל המון אחרים…

פסטיבל אינדיגו 2016 ישראל

הבמה האלטרנטיבית – Desert Flower

הבמה האלטרנטיבית היא הבמה שמביאה את רוח הרוחניות של הפסטיבל, מוזיקה חיה, הופעות של להקות בינלאומיות כמו שטובי, מאסיב אטאק אין דאב, לאוד אין דאב, סימבוליקו, בוש ביטס, Anna RF, קוקאן דאב לאגאן, ג’יימס מונרו, נתיב עם שיר סופר, A1 עם שי צברי ועוד שורה ארוכה מאוד של אמנים שיתנו אלטרנטיבה מצויינת לחובבי ההופעות לייב.

ליינאפ במה אלטרנטיבית פסטיבל אינדיגו 2016

במת הטכנו – Space Camel

במת הגמל מהחלל היא זרוע נוספת של הפסטיבל שנותנת במה לז’אנר מוזיקלי דומיננטי נוסף בארצינו הקטנה, הטכנו. אמנם זה נחמד לשמוע טכנו במועדון הבלוק אבל קשה להשוות את זה ללחוות אותו תחת שמיים פתוחים ובסביבה אוטונומית נדירה ושבטית. על במת הטכנו ינצחו חבורה לא קטנה של קליברים מהטופ של הטופ כמו יולי פרשטט (פרפקט סטריינג’ר), הודה ג’י, אדם (דב גומי), אלה גוטמן, ג’וני פאבלו, חיים וקטרו, לארסקוסטה, יוגן, אור צור ושורה ארוכה נוספת שבאמת תציע אלטרנטיבה של באס מפנק ומלטף.

ליינאפ במת טכנו פסטיבל אינדיגו 2016

האווירה בפסטיבל אינדיגו

אווירה זה לא משהו שקונים או עושים, זה משהו שנוצר בעצמו מתוך כל התנאים שיש מסביבינו, זה משהו שנוצר כתוצאה מהזרם, הכוונות והרוח של ההפקה, זה מורכב מהחומר האנושי שבונה את הרחבה והמסביב לה, זה הקונספט המוזיקלי, המסר שההפקה מנסה להעביר ומהתכנים האמנותיים שיוצרים את התשתית לאפשרות האופטימלית של פתיחת תודעה.

אם יש משהו ששום סכום כסף שבעולם לא יצליח לקנות זה אווירה משפחתית ושבטית, מוצר הצריכה הבסיסי של כל צרכן טראנס ומוזיקה פסיכדלית באשר הוא. זה לא משנה אם אתם הולכים למסיבות מתקופת גני חוגה האגדית או שאתם יוצאים למסיבות רק בשנה האחרונה, כשאתם נמצאים תחת המטריה של שבט מוקשה, אין טעויות. מעבר לזה שהטראנס זורם להם בעורקים ונסיון החיים שלהם כולל הפקת הפסטיבלים הכי גדולים בישראל, מחתרות חברים מצומצמות ועד להפקת פסטיבלים בהונגריה והודו, משפחת מוקשה היא כנראה מההפקות הבודדות שאפשר בלב שלם להגיד שהאווירה באירועים שלהם היא הדובדבן שבקצפת, מהצעד הראשון ברחבה אתה לא יכול שלא להישאב לתוך החוויה הרוחנית העוצמתית שנוצרת בה ובאמת לחוות עומק.

אל תתנו לחומר לעצור אתכם, תהיו שם.

קליק כאן > פסטיבל אינדיגו 2016

indigo-festival-2016

סרטון מפסטיבל אינדיגו


2 תגובות

כתיבת תגובה

הצטרפו לקהילה

נדאג לעדכן אותכם במסיבות הכי מחשמלות והסטים של הדי ג’יים הכי חריפים. בום!