הרשמה לעדכונים

עדכונים על מסיבות, מוזיקה מצויינת וכל מה שטוב בטראנס הישראלי, אצליכם במייל לפני כולם!

חם בפורטל

יצירת האמנות שפיצחה לי את גבולות התודעה

חוויה פסיכדלית מפסטיבל אוזורה ויצירת האמנות הגאונית של לוק גריי

יצא לכם להביט ביצירת אומנות שבאותו הרגע שאבה אתכם פנימה?

יצירה שגרמה לכם לתהות עד כמה משהו יכול להיות כל כך יוצא דופן? על גבול האלוהי, התחושה הכי קרובה אולי זה כמו לשים טראק מהדיסק של אסטרל פרוג’קשן בפעם הראשונה ופשוט לתת לכל צליל לחדור, לשחרר שליטה ואחיזה ולבטוח בטבע.

בדיוק כמו תחושת המפגש עם דלתות האלכימאי.

לוק גריי הוא מאייר סוריאליסטי אנגלי שמגיע מהעיר לסטר, נולד כעיוור צבעים ולכן נאלץ להסתפק בלוח צבעים מאד מצומצם (שחור/לבן) ולכן מצייר דפוסים ומרקמים כמעט ללא צבע. לאחר שלמד עיצוב גרפי בלונדון, אירגן תיק וטס לרוסיה, משם לדבריו תפס “טרמפ” ממוסקבה לתאילנד, שם ספג דוגמאות והשראה מקומית, במהלך ארבע שנות הטיול הגדול שערך ביקר במעל 50 מדינות והתיישב בדרום סין שם בנה את סטודיו ופיתח את החזון שלו.

האומנות של לוק מתאפיינת בהשפעת טכניקות אומנות רב-תרבותיות, הוא עובד במדיומים מסורתיים של גרפיטי ודיו ולעיתים קרובות משלב דפוסים מסורתיים ביצירותיו. בעבודתו הקפדנית ישנם דימויים שנזרקו מהתחום המטאפיזי של מצבי הקודש והחלומות, ע”י חקר המושג נוף-גוף באמצעות סמליות  אזוטרית, הוא מנסה להתאים סולם רחב של נושאים העובדים הן ברמת המיקרו והן במאקרו. במהלך יצירתו נוגע בנושאים כמו מיסטיקה, סמליות אזוטרית, מיתולוגיה עתיקה וחזיונות הזויים.

לוק אומר “אני מאמין שהאמנות היא ביטוי לאלוהים, אנחנו רק אלכימאים שקיבלו את המידע. אמנים יכולים לראות את מה שהרוב זוכים רק להציץ אליו”.

כשלוק אינו בלונדון או בדרכים, ימצא בכפר קטן “דלי” בדרום סין עם אשתו “יי” והחתול “מאוו”.

אומנות מיסטית Luke Gray The Alchemists Door
דלתות האלכימאי, לוק גריי.

The Alchemists Door (The Red Room)

100 x 100 cm
Marrakech Red Clay Pigment, Gold Pigment & Acrylic Paint on Canvas
By: Luke Gray

אבל למה אני מספר לכם על לוק גריי ופריט האמנות הזה בכלל?

במהלך המסע שלי לפסטיבל אוזורה השנה, בין השיטוטים בגלריה, נגלו לעיני דלתות האלכימאי. איני יודע כמה זמן חלף בעודני מתקשר עם היצירה המופלאה הזאת, מנסה לפענח ולהרגיש למה התכוון המשורר, נאמר לי שזהו חלק מגלריה פרטית של פסטיבל אוזורה והתמונה איננה למכירה, מדובר בפרינט על קנבס בגודל של שליש מהמקור, אומנם קצת התבאסתי, אבל אמרתי לעצמי, אם לא ניתן לרכוש את היצירה, לפחות אפרגן לאמן בכך שאביע את הערכתי אליו. לאחר זמן קצר אחרי הנחיתה (תרתי משמע), בטוח כל מי שחזר השנה מפסטיבל כלשהו בעולם יבין על מה אני מדבר, פניתי ללוק וסיפרתי לו כמה שהאומנות שלו נגעה בי. נדהמתי לגלות אדם בעל ענווה ועולם פנימי מופלא ועשיר בפסיכדליה וסיפור חיים מרתק.

לקח זמן רב עד שהסיפור מאחורי יצירתו “דלתות האלכימאי” רקמה עור וגידים, כל זה קרה בזמן שלוק היה במסעותיו וכך הוא מספר:

“בזמן שטיילנו ברומא אני ויי (אשתו) ראינו דלת אבן מכוסה בסמלים שנבנתה במאה ה-16 ,שכונתה על ידי האקולטאים דלתות האלכימיאה/פורטה אלכימיקה”.

אומנות סימטרית, עין שלישית

לדבריו, אותה דלת שימשה כמעבר מיסטי לפורטלים וממדים אחרים, הפירוש האישי שלי הוא שזאת דלת שמשמשת מעבר לתודעה. בכניסה לדלת שלך נמצא האגו ועליך להתעלות עליו, בכדי להכנס אל התודעה.

לוק גריי, דלתות האלכימאי

לוק מוסיף “ציירתי את זה בזמן שהייתי במרוקו ולכן שילבתי בציור סיפור עממי ברברי מסורתי”

הסיפור מספר על גבר שמצא פעם את הרוח שלו (הנפש) בזמן שטייל בהרי האטלס והוא שיחק עם הרוח והם נעשו מאושרים מאוד ביחד, אבל האיש נעשה אובססיבי לרוחו ולכן נעל אותה במרתף מאחורי שבעה דלתות. יום אחד הרוח ברחה והאיש נעשה מבולבל, הוא הלך לחפש את הרוח ומצא אותה בנקודה הגבוהה ביותר של הרי האטלס, שהובילו למעלה גרם מדרגות שמוביל לשמים. אבל האיש מעד ונפל מהשמיים למטה על הרי האטלס וזו הסיבה שהרי האטלס אדומים.

אומנות פסיכדלית

מסע של תמונה שכיום כבר נמצאת בתוך מוזיאון מקומי בקאזבלנקה, כאשר ניתנה להשאלה על ידי לוק, עברו מספר חודשים והתמונה עברה בבטחה מספר מדינות עד שהגיעה לישראל, היישר ממרוקו ומשם ברכבת לספרד. למסע בסבב פסטיבלים בוואן עד שהוטסה מלונדון.

לוק אומר שמאד ישמח להגיע לישראל ושהוא מוקסם מהתרבות ומהשפע שיש לנו כאן ומעודד אמנים צעירים לעסוק באומנות ולשבור מוסכמות. לכל מי שמעוניין לקבל עוד מידע על היצירות של לוק ועליו עצמו.

כנסו  לאתר שלו > www.lukegray.net

או לעמוד הפייסבוק > www.facebook.com/lukegrayart

ציור של בודהה בשחור לבן

אומנות פסיכדלית בבית

כתיבת תגובה

הצטרפו לקהילה

נדאג לעדכן אותכם במסיבות הכי מחשמלות והסטים של הדי ג’יים הכי חריפים. בום!