הרשמה לעדכונים

עדכונים על מסיבות, מוזיקה מצויינת וכל מה שטוב בטראנס הישראלי, אצליכם במייל לפני כולם!

חם בפורטל

דיג’יי אמא – ראיון עם תקליטנית הטראנס קרן רון

דיג’יי אמא – ראיון עם תקליטנית הטראנס קרן רון

יום האישה מזכיר לנו שאנחנו מוקפים בנשים מדהימות, חזקות ורכות, נשות קריירה ומשפחה. במעמד היום הזה, בחרנו להמשיך עם מסורת הראיונות שלנו, והפעם- אישה מצליחה ומקסימה, נשואה+2, היוצרת וה-DJ האהובה Northern Light, או בשמה הפרטי שתפס אפילו חזק יותר- קרן רון.

באותה נשימה היינו רוצים להודות אישית לצוות האלופות של קבוצת הבית המקסימה שלנו “אחיות לרחבה” על יזימת הראיון לקראת יום האשה הבינלאומי ועל תמיכתן בתרבות הטראנס המקומית עם הרבה תשוקה ואהבה, אתן מדהימות!

יאלה יצאנו לדרך…

ש. היי קרן, ספרי לנו קצת על עצמך ברמה היותר אישית

ת. הייתה לי ילדות מוקדמת מקסימה עם בית על הים וסבא וסבתא שגרו ביוון והיינו נוסעים אליהם כל קיץ. כשהייתי ביסודי, אבא שלי פשט את הרגל ועזב לאפריקה ואותי גידלו אמא וסבתא שלי ואחרי שלוש שנים הצטרף אלינו חבר של אמא, בחור גרמני שהיה צעיר ממנה ב 22 שנה. מוזיקה היתה המיפלט שלי, בעיקר punk, גותיקה ועוד כל מיני סגנונות אפלוליים. ובכלל השתדלתי לא להיות הרבה בבית. בסוף י”ב נסעתי לעבוד בבאסטות בגרמניה. כולם היו כבר כמה שנים אחרי צבא, בין הודו לאירופה, כולל יאיר אסולין ויורם פרידלנדר שהקימו את שאנטיפי, חוטר ומיקו ועוד פרסונות שחיו ועבדו בגרמניה באותה תקופה.

תחילת שנות התשעים. חלמתי גם להגיע להודו אבל טלפון מאמא שהודיע שאבא גוסס וחזר לארץ, החזיר אותי הביתה ואז צבא. במהלך השנה הזו אבא שלי נפטר וביום שסיימתי את הצבא כבר הייתי על מטוס באותו לילה, בחזרה לבאסטות ואז הודו. נשארתי בנדודים ואירופה ובלונדון עוד כשבע שנים, למדתי, התקרחנתי ועבדתי בבאסטות בשווקים וחזרתי לארץ בשנת 2000. עבדתי בקולנוע ובטלוויזיה כמעצבת תלבושות, שם הכרתי את בעלי שגם מהתחום. תיקלוט היה לי תחביב- על פטיפונים, אח”כ על דיסקים ועם השנים הפך למקצוע היחיד. מוזיקה היא תרפיה בשבילי, אני מכניסה לתוך סט זכרונות, מסעות, רגשות.. עצב, שמחה, דרמה.. היום אני כבר בעלת משפחה משלי, סועדת את אמי שגם בסוף ימיה וגם המוזיקה וגם הבסיס המשפחתי הם שילוב ומקור כוח גדול בשבילי בחיים.

DJ קרן רון על העמדה northern light

ש. איך זה להיות אמא ל-2 ובמקביל לעסוק במוזיקה ותיקלוט?

ת. מעל הכל, להיות אמא זה דבר שנותן המון משמעות. אני מודה על דחיית הסיפוקים והענווה שלמדתי דרך האימהות ואלו מכניסות הכל לפרופורציה. מבחינה לוגיסטית יש הרבה יתרונות, כמו לחכות להם בצהריים עם ארוחה חמה, כשהם חולים אמא בבית או מגיעה לאסוף מבית הספר באמצע הבוקר, ובכלל במהלך השבוע אני נוכחת לא מעט. החסרונות הם שרוב העבודה שלי היא בסופי שבוע ואז אני פחות מבלה עם המשפחה, ויש גם את העייפות מחוסר שינה שלא תמיד אני מצליחה להשלים. מבחינת השפעה על הקריירה, אני פשוט קצת יותר בררנית מ-DJ’s בלי ילדים ביציאה לאפטרים, מתוך התחשבות בתא המשפחתי והניסיון למצוא איזון בין השניים. למזלי, יש לי בעל תומך ומפרגן שגם עוסק ביצירה ואנחנו מגבים אחד את השנייה לפי הצרכים המקצועיים שלנו.

ש. אז בעצם, מהו האיזון שלך בין המשפחה לבין האהבה למסיבות?

ת. באופן אישי, כשאני באה לבלות במסיבה או בפסטיבל אני באה להתפרק, להשתחרר, להרגיש את החופש. חייבת להודות שבשנים שהיינו לוקחים איתנו את הילדים למסיבות ופסטיבלים נהניתי פחות. האחריות בלשמור עליהם מתנגשת לי עם הסיבות שבגללן אני רוצה ללכת למסיבה. ממליצה להפריד. אם אין סידור לילדים, לפרגן אחד לשנייה וכל פעם אחד מכם יצא לרקוד ולהשתחרר. פעם בכמה זמן אפשר למצוא סידור לילדים וללכת יחד. את המינון כל אחד קובע לעצמו לפי הרצון והיכולת- פעם בשנה, פעם בחצי שנה או פעם בחודש, אבל מה שבטוח- לא להפסיק לרקוד ולשמוע מוזיקה! זה נותן המון כוח ודלק לדרך. החיים קצרים ומלאי הפתעות, המודרניזציה והסטרס גם גובים מחיר, צריך לחגוג את החיים.

“החיים קצרים ומלאי הפתעות, המודרניזציה והסטרס גם גובים מחיר, צריך לחגוג את החיים.”

ש. מהן ההשפעות ומאיפה ההשראה למוזיקה שלך?

ת. בעיקר מוזיקת שוליים משנות ה-80- פוסט פאנק, גותיקה וניו וייב, מוזיקת עולם וג’ז. בנוסף למוזיקה, יש כמובן את ההשפעה של המקומות שהייתי בהם, האנרגיה שהייתה בהם והרגשות שליוו אותי. המון זיכרונות מהשנים בהן לא חייתי בארץ, התקרחנתי במסיבות ופסטיבלים מדהימים ודרך המוזיקה שלי אני מעבירה את התחושות של הזכרונות מאותם מקומות קסומים.

ש. מהן הנקודות שמנחות אותך כשאת מתכוננת לסט?

ת. החוקיות משתנה מסט לסט. הרבה פעמים המפיקים מבקשים סגנון מסוים שמתאים להם למשבצת ואז אני בוחרת את הטראקים שנראים לי המתאימים ביותר באותו הסגנון ובונה מהם סט. יש מסיבות עם ליינאפ פחות מובנה ובהן פשוט זורמים עם מה שנכון באותו רגע. עוד נקודות שמנחות אותי הן התפתחות, סיפור ומבנה, וכמובן מה שמרגש אותי ומזיז אותי באופן אישי נבחר ראשון או נקנה עבור הסט הספציפי.

קרן רון טראנס

ש. דמויות מובילות בתהליך שלך להפוך לדי ג’יית ואיפה את רואה את עצמך בעוד 5 שנים?

ת. המנטורים שלי מהארץ הם אלו שבעצם למדתי מהם; מאיר מזרחי, בן זוגי לשעבר, שבזכותו הגעתי לתיקלוט מלכתחילה. גרנו בזולה בה היו לו המון תקליטים, פטיפונים של טכניקס ורמקולים מעולים. הייתי פשוט מנגנת שעות וזה סלל את דרכי לתיקלוט. דרוויש האלוף שלימד אותי בBPM- כשבאתי ללמוד לנגן על ציוד דיגיטלי (מחשב וקונטרולר) והפך לחבר שתמיד שם בשבילי ואני נעזרת המון בניסיונו. עידו סגל, מההרכב פאנץ’ ליין, שלימד אותי על המחשב יותר לעומק אחרי שהוא ראה ששנתיים לא העזתי לגעת בציוד הממוחשב שכבר היה לי והמשכתי להשתמש בדיסקים. הוא המאסטר בכל מה שקשור לדיגיטל. ואחרון חביב, אשרון ה-DJ הוותיק, הבעלים של הלייבל Dance&Dust ובעל ידע של פרופסור בכל מה שקשור לטראנס (ואני לא מגזימה..). תמיד מעשיר לשבת איתו לשיחה או פשוט להאזין יחד למוזיקה. בעוד 5 שנים אני רואה את עצמי עושה את אותו הדבר – לשמח אנשים דרך המוזיקה, רצוי במקומות מדהימים בטבע, בארץ או בחו”ל.

ש. ספרי לנו על חוויה מיוחדת שאת זוכרת ממסיבה בה ניגנת.

ת. לפני שנה תיקלטתי לחברים בספרד, חבר’ה שבשנות התשעים היינו הולכים להמון מסיבות ביחד כחבורה, אנשים מכל העולם. הייתי 14 שעות על העמדה בלי הפסקה במקום פשוט קסום וזה היה כל-כך עוצמתי. רציתי שלא ייגמר.

קרן רון northern light

ש. ומה את אוהבת לעשות בזמנך הפנוי?

ת. בזמני הפנוי אני אוהבת לבשל, להיות עם המשפחה, לשמוע מוזיקה, לתפור, לצייר, לרקוד, לשכב על הספה ולא לזוז, לבלות עם החבורה שלנו במושב… תכלס, אף פעם אין לי מספיק זמן פנוי להכל.

“מתדמית של תרבות מסוכנת ומסוממת לתדמית של תרבות מוארת ומתקדמת שבאה ללמד ולהוות דוגמא.”

ש. צייני שמות של 3 אלבומים שלדעתך היו פורצי דרך.

ת. לדעתי האלבומים האלו היו פורצי דרך-

X-dream – We created our own happiness

Atmos ‎- Headcleaner

Hallucinogen – Twisted

אבל לתמצת תרבות שלמה לשלושה אלבומים זה ממש קשה. אלה פורצי דרך אך יש אמנים רבים אחרים ומעולים שגם סללו דרכים ראשיות להרבה אחרים- Jaia, California sunshine, Electric universe, Astral projection, Man with no name, Ott, Deedrah, Cosma, Human blue, Logic bomb, Space tribe…

באמת שיש המון מאסטרים.

ש. מהם המאכלים האהובים עלייך?

ת. סטייק, קצפת, ביצת עין עם לחם וירקות, מרק עגבניות, אבטיח, בננות ואפרסקים, חומוס, טחינה וסחוג.

קרן רון מסיבת טראנס

ש. מה היית משנה בתרבות הטראנס כיום?

ת. מבחינתנו, כקהל, הייתי משנה את תרבות הזבל לתרבות מיחזור ושמירה על אמא אדמה. אנחנו גומרים אותה ומנצלים אותה ולא מחזירים לה מספיק כבוד ואהבה. מבחינת החברה כולה, הייתי משנה את התדמית שיש לתרבות הזאת- מתדמית של תרבות מסוכנת ומסוממת לתדמית של תרבות מוארת ומתקדמת שבאה ללמד ולהוות דוגמא.

ש. מהו המוטו שמוביל אותך בחיים?

ת. חוץ מאהבה שמובילה אותי באמת בכל דבר, המשפט של אבא שלי ז”ל שהיה אומר לי בילדות: “אחרי הלילה תמיד בא היום ואחרי הגשם תמיד זורחת השמש”. זהו מוטו של אופטימיות ומצביע על הזמניות של הכל- גם של הטוב וגם של הרע.

כנסו לערוץ הסאונדקלאוד של קרן עם הרבה מוזיקה טובה ותעקבו, שווה 🙂

כתיבת תגובה

הצטרפו לקהילה

נדאג לעדכן אותכם במסיבות הכי מחשמלות והסטים של הדי ג’יים הכי חריפים. בום!