הרשמה לעדכונים

עדכונים על מסיבות, מוזיקה מצויינת וכל מה שטוב בטראנס הישראלי, אצליכם במייל לפני כולם!

חם בפורטל

אמא קרחניסטית – ראיון עם תמר על חיי המשפחה והטראנס

אמא קרחניסטית – ראיון עם תמר על חיי המשפחה והטראנס

כל מי שיוצא למסיבות סביר להניח מכיר את תמר, אחת מאנשי המפתח בקהילת הוותיקים של הטראנס בארץ, אין רחבה שהיא לא דרכה בה ואין אמן שהיא לא שמעה ועדיין, היא עושה את דרכה לאירועי הטראנס כמעט כל שבוע. פנינו לתמר בשביל להבין איך זה להיות אמא מצד אחד וקרחניסטית מצד שני.

ש. היי תמר, ספרי לנו קצת על עצמך, מתי נחשפת לעולם הטראנס לראשונה ?

ת. היי לכולם, אני תמר בת 34 אמא ל 4 ילדים מקסימים. האהבה הכי גדולה בחיי אחרי משפחתי היא סצנת הטראנס בארץ. איך זה התחיל ? כשהייתי בת 15 לקחו אותי כמה חברים למסיבת טראנס בחוף חופשנית בקיסריה (אז שמעתי את השם “חוטר” לראשונה, אחד מחלוצי הטראנס בארץ) וזה היה פשוט מחזה מרהיב, אהבה ממבט ראשון והפך לתשוקה תמידית לרצות לחזור שוב לדבר הזה שהרגשתי בו הכי טוב שבעולם.

ש. את בליינית לא קטנה ודואגת לצאת לבלות כמעט כל שבוע למסיבות טראנס, פסטיבלים ומחתרות בכל קצוות הארץ, ספרי לנו, איך זה לחיות חיי משפחה עשירים ולגדל 4 ילדים מקסימים במקביל לחיי בילויים עשירים לא פחות ? 

ת. כל מי שהלב שלו שייך לפחות בחלקו לטבע ולמוזיקת הטראנס יכול בקלות לשלב את החיים המשפחתיים והילדים ביחד עם העולם הזה. היו זמנים שעשיתי הפסקות אבל שוב שוב הרגשתי צורך למלא את עצמי בכיף הזה, הבילוי הזה עם המוזיקה והטבע, שחרור הגוף והמוח לצלילים הממכרים האלה, זה נותן את הכוח לחזור לשבוע עמוס בכל מה שקשור לחיי המשפחה ותאמינו לי שזה די עמוס חח.

אמא קרחניסטית

ש. הרבה אנשים יגידו שזה ילדותי או לא מתאים לאנשים שמנהלים חיי משפחה, אחרי כל כך הרבה שנים בעולם הטראנס, מה ממשיך להחזיר אותך לרחבות כל פעם מחדש ? 

ת. ילדותי ? אם יש מקום שהוא הכי מנקה אותך, משחרר אותך ונותן לך כוחות להמשיך הלאה לחיים ה”מבוגרים”, זה המקום. מי שחושב שזה לא משתלב עם חיי משפחה הרי שהוא לא מבין בעצם למה הוא בעצמו מגיע לרקוד בטבע. ישנן מסיבות של חברים שקיימות במיוחד בשביל הורים כמוני ומבוגרים יותר, אני עוד נחשבת הצעירה במסיבות אלה. ישנן גם מסיבות שאנחנו מגיעים עם הילדים וחושפים אותם ליופי שבדבר.

ש. איזה הפקות הכי עושות לך את זה ? 

ת. האמת שלי “עושות” את זה כל ההפקות שמביאות איתן קהל בוגר, שבט מיוחד שהולך איתן שנים ומוזיקה חדשנית ועדכנית עם קריצה לעבר. כמו מוקשה, אנדגראונד, ויש עוד כמה אבל בגדול זה יכול להיות מסיבת חברים בלי שם מיוחד אלה מקבץ של אנשים מדהימים ומוזיקה טובה.

ש. ואיזה אמנים הכי עושים לך את ? 

ת. בראש ובראשונה “אסטריקס” בעיניי הוא אמן שאין משתווה לו, האלוהים של הטבע נגע בו ובירך אותו בקסם מיוחד שכל צליל בטרק שלו יכול להעביר לך משמעות אחרת בכל פעם מחדש. את יוריקן אני מאוד אוהבת גם כן, רוקי, דראוויש הענק, פרפקט סטריינג’ר שהמוזיקה שלו לגמרי מספקת חוויה עוצמתית. יש עוד המון אבל בגדול הסגנון הוא פרוגרסיב מתקדם עם נגיעות של פסיי, עם גואה אני פחות זורמת, לדעתי הסאונד הזה לא מספיק מעביר את הקסם שאני מחפשת בטבע,יש כמה אמנים כמו “מיקו קליפורניה סאנשיין” או “זובי” שהמוזיקה שלהם יכולה להעיף אותי גבוה לא פחות. בגדול, המוזיקה והאווירה זה משהו שחייב לבוא ביחד לדעתי.

ש. לאיזה אירועים את מחכה במיוחד כל שנה ? 

ת. האירוע הראשון הוא המסיבה של דוד אברמוב (דארוויש) בכפר הנוקדים, אירוע מיוחד עם קהל מיוחד ובלוקיישן אחד מהיפים בארץ (כתבתי על זה סיקור בשנה שעברה מוזמנים להכנס לקרוא – סיקור אירוע זוכרים לרקוד). הדוף כמובן, פסטיבל הטראנס (שלדעתי) הכי טוב בארץ והאינדיגו הבא עלינו לטובה אחריי 3 שנים של שקט. אחרונה חביבה זאת מסיבת הפורים של אנדגראונד שעליה אני לא אדבר הרבה, מי שיודע, יודע … אחת המסיבות הטובות ביותר של השנה.

אמא מגניבה שהולכת למסיבות טבע וטראנס
צילום: Chen Stempel Photography

ש. את חושבת שמגמת הבילויים הנוכחית זה משהו שתמשיכי איתו עוד הרבה שנים או שזה משהו (כמו שאומרים) שיעבור עם הגיל ? 

ת. ממש לא, למה שיעבור ? זה רק ילך ויתעצם אם יש משהו שפספסתי בגלל ההחלטה להביא ילדים מוקדם יותר הוא הפסטיבלים בחו”ל שעד עכשיו לא יכלתי להגיע אליהם בגלל החיים המשפחתיים. משנה הבאה אני מתכננת לנסוע ולהרגיש גם את סצנת הטראנס העולמית שלפי סיפורים של חברים, אלה באמת אירועים שצריך לחכות להם כל השנה ושבאירועים אלו נמצאים לרוב, בני גילי ומעלה.

ש. לאור הוותק שלך בעולם הטראנס, סביר להניח שאת מכירה המון אנשים שיוצאים להתקרחן ברחבות השונות, מהנסיון שלך, יש עוד הרבה קהל בוגר שיוצא על בסיס קבוע למסיבות במקביל לניהול חיי משפחה או שאת תופעה נדירה ? 

ת. ממש לא נדירה, רוב חבריי לרחבה הם הורים לילדים שמנהלים חיי משפחה למופת כולנו מרגישים שמסיבות הטראנס הן חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו.

ש. לסיכום, מסר לאומת הטראנס הישראלית מפי תמר הקרחניסטית הנצחית ? 

ת. הצעירים צריכים להבין שסצנת הטראנס והמסיבות לא מבוססת בעיקרה על סמים ודלקות, נכון שהיא עוד אמצעי לברוח מהמציאות והקשיים של היום יום בשיגרה הישראלית המטורפת שלנו אבל זה גם מקום שבו אתה לומד באמת להכיר את עצמך ולהתחבר למהות שלך, להתחבר לטבע היפה שסביבך. זה לעשות מדיטציה בריקוד ולא סתם להשתולל בלי לנסות להבין את המוזיקה, זה כיף ושמח אבל בשביל להתחבר למהות של זה אתם צריכים להבין שהגרעין של התרבות הזאת היא המוזיקה. למשפט אחרון והמסכם אצטט את מיקו שאמר פעם “טראנס זה דרך חיים”. תזכרו את זה. תמר.

תגובה אחת

כתיבת תגובה

הצטרפו לקהילה

נדאג לעדכן אותכם במסיבות הכי מחשמלות והסטים של הדי ג’יים הכי חריפים. בום!