הרשמה לעדכונים

עדכונים על מסיבות, מוזיקה מצויינת וכל מה שטוב בטראנס הישראלי, אצליכם במייל לפני כולם!

חם בפורטל

ראיון עם Cosmic Tone לקראת האלבום Resources

ראיון עם Cosmic Tone לקראת האלבום Resources

קוסמיק טון הוא יוצר מוכר ומעורך בעולם הפסייטראנס בארץ ובעולם, רועי ניסן יוצר ומשחרר ניצוצות גאונות כבר יותר מ -17 שנים ולאחרונה הוציא את האלבום השביעי (!!!) תחת הלייבל- Iono Music, ובקלות ניתן לאמר שזה אלבום מוסיקלי מלא צבע ורגש.

פנינו לרועי בשביל לשאול על שנותיו בהפקת מוסיקה ועל האלבום החדש ברעיון בלעדי לרשת טראנסנטראל.

זה הזמן ללחוץ פליי ולהמשיך להכיר את קוסמיק טון יותר לעומק:

ש. היי רועי, האלבום החדש של קוסמיק טון יצא לאור לאחרונה  – ספר לנו קצת על זה.

ת. כן, האלבום החדש של Cosmic Tone כולל 9 שירים – פול-און פסיכדלי, חומר מלודי המתאים לרחבת הריקודים וגם להקשיב לו באופן כללי. עבדתי על האלבום הזה כשנתיים ורציתי לספר סיפור שיתאים לכל הזמנים, עם מראה וצלילים עתידניים. שם האלבום הוא “Resources” ואני קראתי לזה כך כי זה לקח הרבה משאבים כדי ליצור אותו. האלבום הודפס גם כתקליטור פיזי ונמכר גם דרך הורדות מקוונות בכל הפלטפורמות והודפס גם על USB עם יותר סאונדים ומידע על קוסמיק טון והאלבום החדש.

ש. אתה יוצר פסייטראנס כבר יותר מ -17 שנה, עם 7 אלבומים מאחוריך, ובכל זאת נראה שדי התרחקת בשנים האחרונות ונעלמת לנו מתחת לרדאר. מה זממת בזמן הזה?

ת. זה נכון ולא נכון. המשכתי ליצור ולהופיע בכל רחבי העולם. המוזיקה שהוצאתי לאוויר העולם הייתה בעיקר על גבי סינגלים ו- EP. אבל ההופעות כבר לא היו אותו דבר, כי הייתי עסוק עושה במיקס ומאסטרינג עבור אמנים רבים. זה לקח הרבה מהזמן שלי והאט את תהליך היצירה. בנוסף הפכתי לאיש משפחה עם אשה וילדים, אז כמובן שלשמור על אותו לוח הזמנים כפי שהיה בעבר לא היה אפשרי. אבל הרגשתי שאני רוצה לעשות משהו משמעותי שישאיר חותם אז עבדתי על האלבום הזה. אני באמת חושב שבעולם הפסייטראנס צריך סינגלים ו- EP, אבל הם נעלמים מהר מאוד ולא באמת משאירים חותם. אז בזמן “מתחת לרדאר” עבדתי קשה ופתאום יצא אלבום, ואז הכל מקבל יותר משמעות.

ש. אז … מי הוא צליל קוסמי? מה פירוש השם?

ת. Cosmic Tone הוא רועי ניסן, אמן פסייטראנס שמאז שנת 2000 יוצר מוזיקה שמטרתה להתנגן במהלך הזריחה. זוהי מוסיקה מאושרת המלווה בצלילים פסיכו-דינמיים עם מנגינות פסיכדליות. היום אני גם עושה מיקס ומאסטרינג כטכנאי קול ועובד עם לייבלים רבים בכל רחבי העולם. הדבר החשוב ביותר הוא שאני איש משפחה. אני מתכוון, קוסמיק טון הוא אני, רועי ניסן – זה חלק ממני. אפילו אם אני מנסה לעשות הבחנה בין העולם האישי לעסקים זה בלתי אפשרי. כפי שאמרתי, זה חלק ממני, וכל מי שמכיר אותי אישית מרגיש אותי במוזיקה שאני יוצר. השם קוסמיק טון מנסה להעביר כוונה ליצירת צליל קוסמי, משהו שמעבר ליקום הזה. אני גם יכול להגיד לך שבתחילה בחרתי את השם אלקטריק טון, אבל זה השתדרג כמה ימים מאוחר יותר לקוסמיק טון כי זה מה הרגשתי בעת יצירת הסאונד שלי.

אני באמת חושב שבעולם הפסייטראנס צריך סינגלים ו- EP, אבל הם נעלמים מהר מאוד ולא באמת משאירים חותם. אז בזמן “מתחת לרדאר” עבדתי קשה ופתאום יצא אלבום, ואז הכל מקבל יותר משמעות.

ש. באיזה אופן האלבום החדש שונה מהאלבומים והיצירות הקודמות שלך ומהו עדיין האלמנט הקוסמי המלווה את כל המוזיקה שלך?

ת. קשה לי לומר מה שונה באלבום הזה. אני אוהב את כולם. אני יכול לומר שבאלבום הזה השקעתי הרבה יותר מחשבה מאשר בקודמים. שמתי הרבה דגש על הפקת קול, כך שהכל יהיה מדויק. ניסיתי להביא את כל הזמנים לאלבום הזה וזה לקח לי יותר זמן לסיים אותו. כמובן, באלבום הזה יש גם אלמנטים של הצליל הקוסמי, גם אם רציתי, זה מאוד קשה לשנות את “צבע”. אני חושב שלכל אמן יש “צבע” משלו, ובעוד שהסגנון יכול להשתנות, הצבע לרוב לא משתנה. אתה תמיד מרגיש את המגע הקוסמי במוסיקה שלי. אני ממשיך לעשות את הסגנון שלי – פול-און פסיכדלי שמח.

ש. האם אתה יכול לספר לנו על תהליך היצירה של האלבום?

ת. העבודה על האלבום לקחה לי בערך שנתיים ובמהלך שנתיים אלו היו מהדורות של סינגלים ואיי.פים בהרבה לייבלים בכל העולם. בתחילת 2018 אני והלייבל שלי Iono Music (בגרמניה) החלטתנו שהגיע הזמן לסיים אלבום החדש של קוסמיק טון וכך זה היה. קבענו יעד לתחילת 2019 וכל 2018 הוקדשה ליצירתו ובנייתו. תמיד קיבלתי ואני עדיין מקבל תמיכה מלאה מהלייבל שלי כדי לעשות הכל הכי טוב שאני יכול.

ש. אנחנו אוהבים את הרעיון שהוצג באלבום שכולל גרפיקה ואנימציות – אתה יכול לספר לנו יותר על זה?

ת. אני יכול להגיד לך שלקח בערך 6 חודשים  כדי ליצור את הגרפיקה באלבום. אני מכיר אמן גרפי מוכשר בשם פיו לה, היא מקסיקנית אבל חיה בישראל. שאלתי אותה אם היא יכולה לעשות משהו אחר, כמו ציור והיא לא חשבה יותר מדי ואמרה כן. בימים אלה רוב היצירות שאני רואה הן יצירות דיגיטליות עם סימטריה מסוימת, והייתי חייב לעשות משהו אחר. כמו במוסיקה, גם בצד הגרפי רציתי להחזיר את הצבעים לשונים, המוזרים והיפים, בדיוק כמו שהיו פעם. בשבילי עולם הפסייטראנס הוא לתת לצבעים מוזרים להפעיל את הדמיון שלך. ככה אני רואה את זה. מתוך זה החלטתי גם ליצור קטעי וידאו כי זה יפה וגם כי אני חושב שלקהל מגיע לראות משהו יפה עם המוסיקה. לא רציתי לשעמם את הצופים בתמונה.

לרכישת האלבום החדש של קוסמיק טון – “משאבים” : https://www.beatport.com/release/resources/2482698

ש. שאלה אהובה שאנחנו אוהבים לזרוק על כולם – אתה זוכר את המסיבה הראשונה שהלכת אליה? התחברת לזה מיד? כל סיפור מגניב לספר על זה?

ת. קשה לומר מה הייתה המסיבה הראשונה שלי. התחלתי בגיל צעיר מאוד. בהתחלה הייתי נקרא די.ג’יי ניסן ורק אחרי כמה שנים הקמתי סטודיו והתחלתי ליצור מוזיקה תחת השם צליל קוסמי. אבל אני אספר לך על מסיבה חשובה, שאחריה חתמתי עם חברת התקליטים ומשם הכל התחיל.

בדיוק חזרתי מהמזרח הרחוק, תאילנד, הודו, אוסטרליה. חייתי שם במשך שנתיים, וכאשר חזרתי התחלתי ליצור מוזיקה וזה לא לקח הרבה זמן עד שהתחלתי להופיע כקוסמיק טון. הופעתי במסיבה גדולה מאוד בצפון ישראל עם כ- 1400 אנשים. זו היתה מסיבה טהורה. אני זוכר שלקחתי את כל הסטודיו שלי למסיבה (לא כמו היום, שאנשים לוקחים 2 מקלות USB). זאת הייתה מסיבה אדירה ואנשים באמת אהבו את הסט שלי. כאשר הסתיים את הסט שלי בחור בא אלי ואמר שהוא באמת אהב את מה שהוא שמע ושהוא ישמח לקשר אותי עם חברת התקליטים. הוא נתן לי כרטיס ביקור והלך.

למחרת התקשרתי לחברת התקליטים, ואיש בשם הומסי ענה לי וקבענו להיפגש. המפגש היה חיובי והחלטנו להמשיך לעבוד ביחד, וכך התחיל הקשר שלי עם Trancelucent. הומסי ליווה אותי במשך שנים ועד היום הוא איתי בכל מה שאני עושה. כיום, הומסי מנהל את סוכנות ההזמנות Sonic Booking וגם חלק בלתי נפרד מ- Groove Attack ואנחנו עדיין עובדים יחד! תארו לעצמכם 20 שנה של עבודה משותפת, והכל התחיל אחרי מסיבה בצפון.

ש. אם אתה צריך לבחור טרק אחד שמייצג מה זה פסייטראנס בשבילך, איזה טרק זה יהיה?

ת. קשה מאוד להגדיר עולם שלם של מוסיקה וסגנון בטרק אחד, אבל אני אומר שטרק אחד שמסמל משהו משמעותי עבורי הוא:

Yahel – Voyage.

זו היתה נקודת ההתחלה בשבילי, באותו זמן הוא הופיע בכל מקום ובכל סט, אני חושב שזה קטע מדהים שנבנה בצורה נכונה.

כמובן שאני מדבר על העבר הרחוק מאוד והיום המוסיקה השתנתה מאוד. זה גם מצחיק כי אני יוצר סגנון שונה מאוד מ- Voyage, אבל זה עדיין היה אחד שעשה את זה בשבילי. מאוחר יותר אמנים החלו לעשות רמיקסים של הטרק הזה וכמה מהם באו אלי למיקס ולמאסטרינג, ואני זוכר שבאמת נהניתי לעבוד עליהם ולסגור את המעגל.

ש. תוכניות עתידיות עבור הקוסמיק טון?

ת. להמשיך לנגן וליצור מוסיקה, ולהמשיך לעבוד על הצליל ועל מאסטרינג. אני גם מנסה לעזור למוסיקאים הצעירים בכל מה שאני יכול, גם אם זה לתת עצות טובות. והכי חשוב – לגרום לקהל ולמאזינים תמיד לחייך ולהרגיש טוב. אני רוצה לסיים את הראיון הזה עם עצה לאמנים צעירים. אני מקווה שיום אחד תהיו מוצלחים ומפורסמים – אבל לעולם אל תשכחו מאיפה באתם ולאיפה אתם הולכים. רק לזרום, להישאר עצמכם, אבל תמיד לשאוף להיות יותר מקצועיים!

להמשך האזנה לרועי ניסן – קוסמיק טון:

https://www.facebook.com/cosmictone

תגובה אחת

כתיבת תגובה

הצטרפו לקהילה

נדאג לעדכן אותכם במסיבות הכי מחשמלות והסטים של הדי ג’יים הכי חריפים. בום!