הרשמה לעדכונים

עדכונים על מסיבות, מוזיקה מצויינת וכל מה שטוב בטראנס הישראלי, אצליכם במייל לפני כולם!

חם בפורטל

ראיון עם שחף אפרת פרידום פייטרס

ראיון עם שחף אפרת פרידום פייטרס

שחף אפרת הוא האיש שמאחורי פרויקט “Freedom Fighters”, אחד הפרויקטים המגוונים והמעניינים ביותר, המרחיקים מקטגוריות הפסייטראנס הרגילות. יש לו השקה ראשונה בלייבל החדש וזו סיבה טובה מספיק כדי לדבר שוב ולבדוק מה חדש בעולם שלו.

יצאנו לדרך…

ש. פעם אחרונה שדיברת איתנו הייתה לפני ארבע שנים, לפני שחרורו של האלבום שלך REBEL. הרבה קרה מאז, מה חדש בימים אלה עם פרידום פייטרס?

ת. כל כך הרבה קרה מאז “REBEL”. הוצאתי את האלבום השני שלי “EDGE”, עברתי לתל אביב, מה שפתח אותי לכל כך הרבה ז’אנרים מחתרתיים חדשים של מוסיקה אלקטרונית. 4 השנים האחרונות היו מסע ללא הפסקה עבורי, בורכתי לעבוד עם אמנים שתמיד חלמתי לעבוד איתם (“ספוילר!!!”),  וכמובן הצטרפתי ללייבל חדש “Stereo Society” צעד ממש משמעותי עבורי.

ש. נראה שככל שהזמן עובר המוסיקה שאתה משחרר הופכת להיות מאוד מגוונת ואתה לוקח כיוונים שונים. האם אתה יכול לתאר לנו את ההתפתחות המוסיקלית שלך? מה יוצא מהרמקולים שלך בסטודיו?

ת. בעיקרון מה שיוצא מהרמקולים שלי הוא אני. איך אני מרגיש כשאני כותב את הטראק. בין אם זה יום שמש יפה בגואה שגורם לי לכתוב  קטע פול-און GOA ב- 148 BPM, או טיסה ללוס אנג’לס והאזנה ל- Plastikman שהשפיע עלי לכתוב דברים כמו Recycled. אני מרגיש שליצירה יש קשר עמוק עם חוויות החיים היומיומיות שלי ואני מנסה להביא את החוויות האלה איתי לסטודיו. בסופו של דבר המוסיקה שלי היא הנסיון להביע את הרגשות שלי במקום ובזמן הנוכחיים בצורה מוסיקלית. אם אני רוצה להיות כנה לחלוטין, אני לא יכול לתייג את ההשראות שלי ולא את הרגשות שלי תחת קטגוריה אחת, אז אני אף פעם לא מצליח לסווג את המוסיקה שאני כותב. אני מעדיף להשאיר את התגיות ואת הז ‘אנרים להחלטת המאזינים.

ש. יש לך EP חדש בהוצאת לייבל חדש – ספר לנו קצת על זה.

ת. עברה כבר יותר משנה מאז שהאלבום שלי “Edge” שוחרר, וזה EP הראשון מאז.
למען האמת, אני באמת מתרגש מזה, כי אני מרגיש כאילו הצלחתי לחבר שני וייבים שונים לתוך EP אחד.
השם של ה-אי.פי הוא “Crocadelia” והוא מכיל 2 טראקים; הראשון, “Rattlesnake”, הוא שיתוף פעולה שהתחיל בקופנהגן בשנה שעברה עם מנהל הלייבל איבוגה Michael Banel ועם Martin Vice השותף שלו “בפשע” ב- MVMB.  נעלנו את עצמנו באולפן במשך שלושה ימים כדי לעלות על הרעיון של מנגינה זו ב- 134 BPM. למעשה, בסופו של דבר זה לקח לנו יותר מ 6 חודשים כדי לסיים אותה.

הטראק השני נקרא “Subconscious” וכתבתי אותו עם הזנון מאסטרים Pspiralife & Hypogeo, שתמיד היו חלק חשוב בפלייליסט שלי, ואני תמיד מנסה ליצור לעצמי הזדמנויות לעבוד עם קבוצה של מפיקי זנון מוכשרים. היה לי העונג לעבוד איתם על הקטע הזאת תוך כדי השלמת האוסף שעשיתי עבור זנון, כך שאתה יכול לשמוע כמה זה היה בהשראתם.

ה- EP יהיה השחרור הראשון שלי בלייבל החדש “Stereo Society”, בה יש לי את העונג לקחת חלק לצד חברים טובים שלי, כמו פיקסל, Domestic, PsySex, מודוס, דקל, GMS & פרוייקט השמש.

לוגו סטריאו סוסייטי stereo society logo

ש. בשנה שעברה, אייל ינקוביץ’, הלב של הומגה, לייבל הבית שלך לאורך השנים, ומישהו שליווה את הקריירה שלך מתחילתה, הלך לעולמו באופן בלתי צפוי. ספר לנו על הקשר שהיה לך אייל? מה הדבר הכי טוב שאתה זוכר עליו?

ת. אייל היה הסוכן שלי, המדריך שלי, אבא השני שלי ומישהו שאני באמת יכול לקרוא לו חבר. זה שובר את הלב לדבר עליו בזמן עבר. הוא עזר לי לבנות את הבסיס שלי כאמן ולצמוח למי שאני היום …
השנה האחרונה בלעדיו היתה מאוד קשה. אני זוכר שהייתי מתקשר אליו בדרך חזרה מכל הופעה כדי לספר לו איך היה, ארוחות הצהריים השבועיות שלנו וארוחות ערב, טיילנו ביחד, דיברנו על החיים, מוזיקה, אמנות … איבדתי את אחד האנשים החשובים ביותר שאי פעם היו בחיים שלי. אבל אני יודע שהוא שם למעלה חוגג עם כל שאר הכוכבים. האור שלו זורח וימשיך לזרוח בסצנה שלנו ובחיי עד יום מותי.

אוהב אותך לנצח.

מכה קשה לתרבות הטראנס – נפטר אייל ינקוביץ’ הבעלים של הלייבל HOMmega

ש. אתה לא ממש מתאים לאיזה תת ז’אנר ספציפי או תת-תרבות של פסיי-טראנס. למה זה והאם אתה מרוצה מזה?

ת. אנשים שואלים אותי על בסיס יומי באיזה ז’אנר אתה? בין אם זה פרוגרסיב/ Psy / דארק / פסיי-טראנס, אני תמיד עונה לכולם את  אותה תשובה: “תגיד לי אתה …”.
כשאני נכנס לאולפן, אין לי מושג מה יצא. אני מעדיף ליצור את המוסיקה שלי ולתת לאנשים לקטלג כפי שהם רואים לנכון.
כל מה שאני יודע הוא איך אני מרגיש, ואני מרגיש מחובר לקהילת ה- Psytrance וזה בדיוק איפה אני רוצה להיות.

ש. תוכניות עתידיות?

ת. כל כך הרבה דברים נמצאים על הגל! מבחינה מוסיקלית, אני עומד לסיים EP חדש עם Merkaba – שיתוף פעולה מרגש מאוד עבורי, וגם עובד על הטראק חדש עם אינפקטד & מר ביל ועוד כמה הפתעות.

2019 הולכת להיות מלאה במוסיקה חדשה ובשיחרורים וגם בלקחת חלק בתהליך בניית הלייבל החדש שלנו, ואני מאוד מתרגש לראות איך הסיפור החדש שלנו יתפתח, אני הולך בנתיב מאוד שונה ומרגש.

מבחינת הופעות, השנה הולכת להיות מעניינת מאוד עם כמה סיבובים בכמה המקומות האהובים עלי, לצד אזורים חדשים שעוד לא הכרתי לעומק, ביניהם – אוסטרליה, ברזיל, יפן, צרפת, ארצות הברית, ארגנטינה, גאורגיה, פורטוגל, גרמניה, ואני בר מזל לומר שהרשימה עוד נמשכת.

ראיון עם שחף אפרת פרידום פייטרס
פרידום פייטרס בפסטיבל Adhana בברזיל. צילום: פסטיבל Adhana.

כתיבת תגובה

הצטרפו לקהילה

נדאג לעדכן אותכם במסיבות הכי מחשמלות והסטים של הדי ג’יים הכי חריפים. בום!