הרשמה לעדכונים

עדכונים על מסיבות, מוזיקה מצויינת וכל מה שטוב בטראנס הישראלי, אצליכם במייל לפני כולם!

חם בפורטל

ראיון בלעדי עם SUN Project על האלבום החדש

ראיון בלעדי עם SUN Project על האלבום החדש

סאן פרוג’קט הוא אחד הפרוייקטים הייחודיים והמיוחדים בתרבות הטראנס העולמית וידועים בזכות שילוב האלמנטים המיוחד של פסיי-טראנס ורוק’נרול, אלבומים מגוונים ומפציצי רחבות רציניים. סאן פרוג’קט עושים את זה מאז 1996 ועכשיו הם חוזרים עם אלבום חדש בלייבל החדש והמרענן Stereo Society, סיבה טובה לשבת איתם ולבדוק איך הדברים נראים מהצד שלהם.

צילום תמונת קאבר: אייל קארול.

בזמן הקריאה, האזינו לאלבום החדש “Poor man’s opera”

ש. אתם יוצרים טראנס כבר מעל שני עשורים, ועדיין אנחנו בטוחים שהרבה פסייטראנסרים צעירים לא מודעים אליכם. תוכלו לתת לקוראים שלנו היכרות קצרה על מי עומד מאחורי סאן פרוג’קט ומה מיוחד בו?

ת. היינו שלושה חבר’ה מהמבורג שניגנו בלהקות רוק מקומיות. מרקו היה נגן בס, מאת גיטריסט ומק’קוי מתופף. לאחר טיול בהודו שכלל את גואה קיבלנו השראה מהמוזיקה ששמענו במסיבות המקוריות של גואה. אז ב- 1995 מכרנו את האופנועים שלנו ומהכסף קנינו את הסינטזייזרים הראשונים שלנו, מכונת אפקטים וכל מה שצריך כדי להתחיל להפיק מוזיקה אלקטרונית. בימים האלה היה צריך להוציא המון כסף כדי להתחיל מכיוון שלא היו תוכנות סינטוז או הארד דיסקים כמו היום.

הרעיון שלנו היה להכניס את שורשי הרוק שלנו לתוך הגואה טראנס. ב- 1996 שיחררנו את הסינגל הראשון שלנו ‘crazy stories’ בספיריט זון רקורדס. ב1997 אלבום הבכורה שלנו ‘Drosophila’. מהר מאוד הפכנו לפופולאריים ומוכרים בסצנה בזכות גיטרות הרוק בחלק מהטראקים שלנו, זה היה עדיין משהו חדש בימים האלה, וגם ההופעות שלנו היו בצורת להקה עם ערכת תופים והכל.

שימו אוזן למיקס החדש הזה:

ש. אתם חוזרים עכשיו לפי החישוב שלנו עם האלבום העשירי שלכם. תוכלו לספר לנו קצת עליו?

ת. במשך תקופה, מכל מיני סיבות התחמקנו מהרעיון של אלבום נוסף. משהו השתנה בסביבות 2017, כשהחלטנו להתמודד עם האתגר של לגלות את עצמנו מחדש בצורה מסוימת. יש פחות קטעי גיטרה באלבום הזה יחסית לרוב האלבומים שלנו, מכיוון שרצינו לעשות את זה הפעם קצת שונה מלפני.

סאן פרוג'קט אלבום poor mans opera Sun project

בנוסף, זה האלבום הראשון שהפקנו בו כמה טראקים בשילוב עם אמנים אחרים, יצאו מזה תוצאות מעניינות בגלל הטעם השונה וגם בגלל דרכי העבודה והתוכנות השונות. Pixel, לדוגמא, עובד עם Logic בדרך הלוגית, אז גם יוצא לנו להכיר דרכים חדשות של עבודה תוך כדי.

ש. זאת הזדמנות טובה לקבל פרספקטיבה על התרבות שלנו והמוזיקה- תנו לנו 3 היבטים בהם האלבום החדש שונה מהאלבום הראשון שלכם Drosophila שיצא בספיריט זון רקורדס האגדיים ב- 1997.

ת. ההבדל העיקרי הוא ביכולות ההפקה שהיו או לא היו לנו ובמניעים שהיו לנו באלבום הבכורה שלא כללו שיתופי פעולה. הפוקוס היה על לבטא את הרעיונות האישיים שלנו- צעירים אגואיסטים.. אז, תהליך ההפקה עצמו היה רק עם ציוד אנלוגי והוקלט בדאט טייפ. אנחנו עדיין משתמשים בהרבה סינטים אנלוגים וציוד אבל כמובן שגם תוכנת הפקה מודרנית, פלאגינים וכו.. אז צורת ההפקה השתנתה הרבה במהלך העשורים.

סאן פרוג'ט בווב פסטיבל
סאן פרוג’קט @ VooV Festival צילום:Akisutra Project.

ש. האלבום כולל בתוכו שני שיתופי פעולה עם אקס-דרים האגדיים, איך זה קרה?

ת. בהתחלה שלנו ב- 1996, אקס דרים היו ההרכב האהוב עלינו. במהלך השנים נפגשנו כמה פעמים בסבבים, מרקוס וג’אן הם אחלה חבר’ה והיו לנו זמנים טובים ביחד. בשנים האחרונות מרקוס (אקס דרים) ומארקו (סאן פרוג’קט) גרים באותה שכונה אז זה היה רק עניין של זמן עד שנגיע לסטודיו אחד של השני וננגן יחד.

ש. האלבום שוחרר ב”סטראו סוסייטי”, לייבל חדש ששייך בין היתר לפיקסל, שהוא גם אורח בשניים מהטראקים. איך החיבור הזה נוצר?

ת. אנחנו מכירים את פיקסל כבר שנים, אני חושב שניגנו במנאלי, הודו באותה מסיבה כאותית עם פיקסל. מאז כשלפיקסל יש הופעות בגרמניה הוא לפעמים בא לסטודיו שלנו לכמה ימים. עם הזמן החברות שלנו התחזקה, מה שיותר מאוחר הביא אותנו לרעיון של לשלב כוחות ולקחת חלק בחברה המעולה הזאת (סטראו סוסייטי).

ש. בראיון שעשינו איתך בשנת 2000, אני זוכר אותך אומר לי שכבר קשה לחדש עם גיטרות חשמליות בפסיי-טראנס, האם אתה עדיין משתמש בהן?

ת. אנחנו לגמרי משתמשים פחות בגיטרות מפעם, לדוגמה באלבום החדש יש רק שני טרקים- “Turnon” ו “By mistake” שיש בהם גיטרה לייב. אבל אנחנו בטוח לא נפסיק להוציא טראקים עם גיטרות פה ושם.

ש. האם אתם עדיין מנגנים בלייב את המופע הידוע לשמצה שלכם עם תופים וגיטרות? איפה אפשר לתפוס אותכם מנגנים בלייב?

ת. תלוי מאוד בבוקינג עצמו בכנות. עקב סיבות כלכליות רוב האירועים, שקורים במועדונים לא יכולים לכסות את ההוצאה הכרוכה במופע לייב שדורשת להקה כזאת, ובדרך כלל לוקחים את הדי ג’יי סט שלנו. אז רוב ההופעות בלייב שלנו קורות במהלך הקיץ בפסטיבלים. לדוגמה שבוע שעבר ניגנו עם גיטרות לייב במופע ב ZNA, פסטיבל רטרו גואה משגע בפורטוגל והמופע המלא הבא שלנו כולל תופים ויקרה בספטמבר בפסטיבל הקונקשיין בספרד.

ביורן מרקו ומאטט סאן פרוג'קט
ביורן, מרקו ומאטט. סאן פרוג’קט. מקור לא ידוע

ש. הפרוייקט עבר המון שינויים במהלך השנים, מה שמר עליו ביחד למרות הכל?

ת. אנחנו אוהבים לחשוב שאנחנו מחמיאים מאוד אחד לשני בהפקת מוזיקה ובתקווה שזה יישאר ככה לעוד שנים. אחרי חילוקי דעות המתופף, הותיק שלנו עזב את סאן פרוג’קט ב 2011 והתחיל פרוייקט משלו. לצערי אנשים עדיין מתבלבלים עם הפרוייקט שלו שנקרא McCoys עם סאן פרוג’קט שלנו.

ש. ולשאלה הבלתי אפשרית: איזה טראק של סאן הכי השפיע עליכם?

ת. כן זה בלתי אפשרי לענות על זה אבל נשתדל. אולי זה “Crazy Stories” כי הוא היה הראשון ששוחרר ב 1996 והיינו כל כך מופתעים מכמה אנשים אהבו אותו. אנחנו באמת חשבנו “זה היה הטראק הראשון שלנו, מה אנחנו באמת כאלה טובים? טובים מספיק כדי לשחרר טראק בספיריט זון רקורדס ולהתנגן על ידי דיג’יים במסיבות? “.. אז אנחנו חושבים שתגובה הכה מדהימה הזאת לטראק היא זאת שגרמה לנו להמשיך למשך תקופה.

ש. תוכניות עתידיות?

ת. אנחנו מקווים לשחרר עוד טראקים טובים, גם בשיתוף פעולה עם אומנים גדולים אחרים, אנחנו רוצים לנגן את ההופעת להקה המלאה שוב גם בעוד מדינות שעדיין לא ראו אותנו. ואנחנו נוציא עוד טראק גיטרה רצחני, מבטיחים!

כתיבת תגובה

הצטרפו לקהילה

נדאג לעדכן אותכם במסיבות הכי מחשמלות והסטים של הדי ג’יים הכי חריפים. בום!