הרשמה לעדכונים

עדכונים על מסיבות, מוזיקה מצויינת וכל מה שטוב בטראנס הישראלי, אצליכם במייל לפני כולם!

חם בפורטל

סיקור אלבום Ticon – Mirage

סיקור אלבום Ticon – Mirage

כשמדברים על פרוגרסיב איכותי וחסר פשרות השם טיקון יעלה בשיחה וזה באחריות!

פיליפ השרמנטי ופרדריק המפולפל יוצרים תחת שם זה כבר מ-1998. צמד השבדים המהולל כבר בימים ההם לקח אלמנטים מעולמות האלקטרוניקה, טכנו ואלקטרו – האוס, וכל אילו התחברו לטראנס פרוגרסיב הכל כך ייחודי של השניים. כמו פראנק זאפה גם הם ממציאים את עצמם כל פעם מחדש!

זהו אלבום האולפן השישי שלהם, ההכוונה יצאה לדרך והשנורקל מחובר, צוללים…

Mirage

הטראק שפותח את המסע הקסום שאליו נצא יחד הוא גם טראק הנושא של האלבום. השבדים עושים מה שנקרא בשפת הרחוב המודרני, “הצגת תכלית” של מה שהולכים לקבל מהאלבום, או שלא! הסאונד הייחודי שמבדיל אומנים אחד מהשני הוא החותם המוסיקלי שלהם וזה ניכר כבר מהדקה הראשונה אצל טיקון. כמו יין טוב שמשתבח במרוץ הזמן, טראק מדוייק לז’אנר, אגמים של אווירה, קומפרסיה חצופה וסינטי ששט במרחב. פרוגרסיב כמו שכתבו בספר שטרם יצא.

Out Foxed

טראק שני כבר פותח באינטרו מסקרן ומבעבע כמו פוייקה אווז בחוף פלמחים. אחרי דקה הטראק נפתח למלודיה הנהדרת עד שמרגיש שאם לסאונד היה פרצוף, היה כאן חיוך גדול.

אם יש לכם חבר בתול רחבות שמפחד מקמצוץ טראנס לנשמה, זה טראק מעולה להתחיל להראות לחבר שהמפלצת לא מבהילה בכלל ויש לה עומק ורוחב. הברייק שולח אותנו לטבע הפראי ולציוץ הציפורים, כל אלו בליווי סימפול משוגע לתוך בס לוחמני, יצירת אומנות ממכרת.

Tripticon

אינטרו מפולטר כמו שאנחנו אוהבים, כזה שגדל לתוך קיק בס וסינטי ששורט בנקודות נכונות בתודעה. מלודיה שכיף לשיר נכנסת לתוך פלטת הצבעים, עבודת פילטרים ואפקטורה של הביוקר. הוכחה להתקדמות הטכנולוגית של הצמד בתפיסת הסאונד שלה, וליצירתיות של השניים באולפן, אהבנו.

Entropy

גם פה האינטרו מפולטר, רק שכאן ישנם ניצני פסיי שרוצים לצאת מהוורידים החוצה. אפקטורה שמאורגנת כמו חיילים במסדר, לכל סאונד יש את התפקיד שלו במיקס.

כמו בצה”ל גם פה התחושה היא של ירוק (לא זית), יותר ירוק של יער אודם בצהריים. הברייק פה מבושל מדיום מושלם, הבס נדיר, שומעים נשמה שיוצאת מהרמקולים אל המאזין וליין סינטי מצויין. גם כאן הם הצליחו להעביר את האווירה הנכונה.

Stimulant

כמו שבט אפגני במרכז פלורנטין הטראק הזה הוא מחוז אחר באלבום. פרוגרסיב כמו שטיקון אוהבים לעשות, סימפול של זמרת מעולה שבאה והולכת, פיסת מוסיקה שלגמרי שטה באגם האלקטרוניקה שהצמד מושפע כל כך ממנה.

אחד הטראקים הטובים באלבום!

Behind the Wall

מכירים את הטרקים האלה שרוב האמנים משתמשים בהם בתור כלי הנשק הסודי שלהם בכל סט, מהאלה שפותחים או סוגרים סדרה של טרקים מהטובים שהולכים להתנגן באותה המסיבה על ידיהם ? זה אחד מהם ללא ספק. פיליפ ופרדריק נטולי פחד לנסות סאונדים חדשים ולשחק על התפר בין פרוגרסיב פסיי טראנס לשאר הדברים שיש לעולם הדיגיטלי להציע. ברייק מהספרים אשר יורד בטמפו עד לרוויה, והעלייה מפצחת את הקוד לזרמים באצבעות. טראק מבריק.

 Violent Serenity

שיתוף פעולה ראשון באלבום והפעם, ניקולא הסרבי, Zyce אשר יוצר פרוגרסיב איכותי בעצמו עם החתמות מכובדות מאוד בלייבלים נחשבים בעולם, ביניהם אחד האהובים עלינו אישית IONO Music, חובר לצמד וביחד הם מבשלים מרק פרוגרסיב סרבי-שוודי כמו במתכון של סבתא, חריף.

אמנם ישנה חפיפה גדולה מאוד בין הפרוייקטים, Zyce ו Ticon כשמדברים על רמת הפקה וסגנון הפקה אבל בטרק הזה ממש מורגש איך כל אחד מהצדדים מביא קצת מהטעם האישי שלו לשולחן.

Ether

אינטרו שמרגיש כמו תחילת סט סגירה בפסטיבל חשוב. איפוק הוא שם המשחק, פרוגרסיב כזה שרוצים לרחף לתוכו, להרים ידיים ולצעוק לבונה עולם תודה! על המוסיקה.

 Useless Loop

מסתבר שהלהיט חיכה לסוף, טראק שלא נופתע אם יהפוך לאחד המובילים בתקופה הקרובה.

האלקטרוניקה פורחת, קיק נעים ורך, מזכיר טכנו וטראנס אצטדיונים. טראק חוצה גבולות ומחסומים, מחזיר אותנו לאווירת הדאנס של הניינטיז העליזות. של היום וגם עם זיקה לפעם, בדיוק כמו האלבום הזה. ממליצים בחום!

האלבום המלא

כתיבת תגובה

הצטרפו לקהילה

נדאג לעדכן אותכם במסיבות הכי מחשמלות והסטים של הדי ג’יים הכי חריפים. בום!