הרשמה לעדכונים

עדכונים על מסיבות, מוזיקה מצויינת וכל מה שטוב בטראנס הישראלי, אצליכם במייל לפני כולם!

חם בפורטל

ראיון עם רן נואמה – אספן מוזיקת טראנס

ראיון עם רן נואמה – אספן מוזיקת טראנס

בין כל הראיונות עם האמנים שאנחנו נוהגים לעשות ברשת שלנו, נוצרה פה הזדמנות לתת במה לאחד האנשים מהמיוחדים שיש היום בישראל, אספן מוזיקת טראנס שחי את העולם הזה ורואה בזה מעבר למוזיקה, רואה בזה שליחות ודרך חיים.

אז בלי מילים נוספות, קריאה מהנה…

ש. אהלן רן, ספר לנו קצת על עצמך, בן כמה אתה, מאיפה?

שמי רן נואמה, נולדתי וגדלתי בעיר הקודש ירושלים.  מגיל 21 הסתובבתי וטיילתי הרבה בעולם (הרבה מהמוזיקה שלי הגיעה ממדינות אחרות) וכיום אני מנהל פיתוח עסקי בחברת יזמות גדולה ומעצב פנים בזמן המועט שנותר לי. אני נשוי לאישה מדהימה בשם שרון ויחד יש לנו שני מלאכים קטנים, יעל ואורן. קצת תחביבים: טיולים בטבע המדהים שיש לנו כאן עם ילדי במעיינות, יערות, נחלים, מדבריות, ים ים ים, לנגן בגיטרה קלאסית, לשמוע מוזיקה (רוק, ג’אז , קלאסית, אלטרנטיבית, ישראלית, אלקטרונית, אתנית, וכו’ וכו’)

ראיון עם רן נואמה - אספן מוזיקת טראנס

ש. ספר לנו על הפעם הראשונה שנחשפת לעולם הטראנס.

אני שומע טראנס מגיל 13, כשעוד היו קוראים לטראנס אסיד מיוזיק. מצחיק להיזכר שאת הפעם הראשונה ששמעתי טראנס זה היה מקלטת (TAPE RECORDER) רוב הצעירים לא יבינו. את הקלטת הביא אח של חבר מגואה, ואני לא יודע איך להסביר את זה אבל אני זוכר שזה פשוט הפנט אותנו. לי באופן אישי זה היה נשמע מאוד עוצמתי ומתקדם, שילוב של טכנולוגיה עם מוזיקה קלאסית, סגנון מלודי חצוף, חדש ומרענן, משהו מסוג אחר. זו מוזיקה שמצליחה לגעת בנקודות אחרות במוח כמו שאף מוזיקה אחרת לא מצליחה.

למסיבה הראשונה שהייתי בה הגעתי בסוג של מקרה. באותו הערב הייתי בדירה של חברים בתל אביב ואחת מהבחורות שהיו שם התחננה שניקח אותה ליער אשתאול. לאחר שכנועים רבים יצאנו לדרך והגענו למסיבה בשעה חמש בבוקר. אין לי דרך לתאר את המראה הראשוני, המוזר, היפה, הלא נורמלי מצד אחד, ומצד שני הכי זורם טבעי וקסום, של חבורת אנשים משוחררים, שמחים וצבעוניים באמצע היער. הטראק שנחקק ושינה אותי באותו הרגע היה טראק של ELYSIUM – trancelestial psychobabas שאותו ניגנה DJ DOMINO. האופן שבו היא הכניסה את הקטע המלודי בדיוק בשנייה בה קרני השמש הראשונות בצבצו היה קוסמי ועוצמתי בצורה שהיממה אותי.

הייתם צריכים לראות מה קרה לקהל שגם שמע את הטראק הזה בפעם הראשונה. האנרגיה והשמחה הטהורה היו בשמיים, וכשראיתי מהצד כמה השפעה יש למוזיקה הזו התחיל מסע החיפוש אחר הטראק המושלם.

שאתה נכלל ברשימת אותם האספנים ויש לך אוסף די מכובד של מוזיקת טראנס, על כמה דיסקים מדובר ?

באותה התקופה כמעט ולא היו דיסקים של טראנס לקנייה בארץ, וביום שהיינו מוצאים דיסק אחד הוא היה הופך להיות יום של שמחה וציפייה להאזין לו בשקט בסוף היום, לנסות להבין אותו ולהנות ממנו.

מיותר לציין שאז לא היה יוטויב או אפשרות להורדה מהרשת, לכן אם רצית לשמוע את המוזיקה היית חייב לאסוף או ללכת למסיבה, וכך לאט לאט החל להיווצר אוסף שהיום עומד על 1850 דיסקים מקוריים משנת 1993 ועד היום. הסגנון שהתגבש והגדיר למעשה את האוסף הוא גואה טראנס שתופס מעל 90% מהאוסף כולו.

ראיון עם רן נואמה - אספן מוזיקת טראנס

שאתה זוכר איזה דיסק היה הראשון באוסף שלך ואיך השגת אותו ?

הדיסק הראשון שהתגלגל אלי היה Goa Vibes Vol. 1 שחבר הביא איתו מצרפת, מה שמצחיק כי זה אוסף מבית היוצר של TRUST IN TRANCE  הישראלי. בכל מקרה דיסק מעולה, עם קטעים חזקים מאד של ASTRAL PSYCHAOS SPECTRAL DOOF CYDONIA, ועוד.

שתסביר לנו, למה לאסוף מוזיקה במאות ואפילו אלפי שקלים אם אפשר להוריד הכל בחינם מהאינטרנט  ?

דבר ראשון, אני חושב שלפני הכל אני דינוזאור שהגיע לטראנס בתקופה אחרת לפני שהאינטרנט השתלט לנו על העולם, כשדיסק או קלטת היו האופציות היחידות. אבל בלי קשר, לשמוע בדיסק זה לשמוע באיכות גבוהה ונכונה יותר, וכל מי שהוא פריק של סאונד כמוני יבין זאת. אני הייתי עד למעבר בין הקלטות לדיסקים וזה היה כמו לגלות את האטום לחובבי הסאונד.

דבר שני ואפילו חשוב יותר, זה לתמוך באותו אומן שאתה אוהב ומעריץ. ישנם אומנים שלא מצליחים למכור כמה מאות של דיסקים בגלל כל ההורדות וזו מוזיקה שלא משמיעים ברדיו, כך שזו אמורה להיות פרנסתם. ברגע שאנו מורידים מתוכנת הורדה פיראטית אנו למעשה גונבים את היצירה של אותו אומן במקום לתמוך בו.

שיש לייבלים שאתה מעריך קצת יותר מכל השאר ?

לייבלים מוערכים: Koyote Records, Dragonfly Records, Matsuri Records, Suntrip Records, POF, Nephilim,Trust In Trance, Blue Room, TIP, Phantasm, Krembo, MDMA, Psy Harmonics, Atomic,Medium, Platipus, והרשימה עוד ארוכה.

ש. מהו הדיסק אהוב עליך ביותר מתוך האוסף שלך ?

הדיסק האהוב והמושלם לאוזניי היום הוא Etnica – Live in Athens, פשוט מושלם. לשאול מהו הדיסק היקר ביותר לליבי זה כמו לשאול איזה ילד אתה הכי אוהב מבין ילדיך, כך שאין דיסק אחד אהוב מתוך כל האוסף.

ראיון עם רן נואמה - אספן מוזיקת טראנס

ש. בתור מישהו שנחשף להמון מוזיקה נדירה, ציין 3 דיסקים שהם בגדר חובה לבן אדם שנחשף בפעם הראשונה לטראנס , למה דווקא הם ?

הדיסק שהייתי נותן להאזנה הראשונה הוא אוסף מיקס מהלייבל Dragon Fly  האגדי שנקרא: A Voyage Into Trance. אני חושב שהאוסף הזה יודע לספר נכון את הסיפור ודי מתמצת למסע של שעה וחצי את מהות הגואה טראנס. עד היום אני שומע את האוסף המדהים הזה ונהנה כל פעם מחדש.

עוד אלבום מעולה שכולם מכירים הוא Twisted של סיימון פוספורד האגדי, ובמקום השלישי הייתי הולך על האיש ללא שם הלא הוא מרטין פרילנד הפנומן עם האלבום Moment of Truth.

ש. איך בכלל אוספים מוזיקה נדירה, והאם מתישהו הרעב לאסוף נרגע?

לי יש עדיין רעב גדול והמון חלומות לגבי דיסקים נדירים מאד שלא השגתי. אני חושב שבישראל יש הרבה אספנים ואפילו קיימות קבוצות ברשת לאספנים בארץ. כשאני אומר אספנים אני מתכוון גם לאנשים שיש להם 100 דיסקים של טראנס ולאו דווקא אלפים, תמיד אפשר למצוא חומרים נדירים ומיוחדים אצל כל אספן או חובב.

ראיון עם רן נואמה - אספן מוזיקת טראנס

ש. יש בך צד ששומע ואוסף מוזיקה כבר שנים, וצד שיוצר מוזיקה בעצמו. ספר לנו עליו קצת 

מדהים שלפני עשרים שנה ניגנתי במסיבות עם דאטים ודיסקים וזה הפסיק שם כי החיים לוקחים אותנו לכל מיני מקומות, אבל תמיד המשכתי לאסוף מוזיקה. במקרה DJ Anoebis ראה את האוסף שלי דרך תמונה באינטרנט ובעקבותיה הגיע להתארח בביתי. אחרי שראה את האוסף ושמע את המיקסים התחיל התהליך שבסופו הפכתי להיות Suntriper. אילולא עזרתו של חברי היקר שי אברהם כל זה לא היה קורה.

היום  לי ולשותפי יוסי הרשביין שיעדר מהבמה לכמה חודשים, יש הרכב שנקרא Itstroobalica ששיך ל Suntrip Records  ואנחנו עובדים עליו המון (לא בשבת), ורואים כמה אנשים נהנים מהמוזיקה ממש מתרגשים ומתחברים אליה. בדיוק כמו אז בסיפור שאני עברתי לפני המון זמן אי שם ביער אשתאול.

ש. ולסיום, ספר לנו על איזה חוויה ממש מיוחדת שעברת במהלך מסע החיפושים שלך אחרי האוצרות המוזיקלים שלך

חוויות מיוחדות יש בלי סוף.. אספנים מגיעים לכל חור בעולם אם יש בו חנות PSY. עד היום כשאני מגיע למקום חדש אני בודק אם יש חנות מוזיקה באזור. אגב, הרבה מהדיסקים, שחלקם מאוד נדירים, מצאתי דווקא בחנויות שלא קשורות למוזיקת הטראנס. רכשתי דיסקים מחנויות ,בנפאל, רוסיה, אוקרינה, הודו, ארה”ב, סרי לנקה, ירדן, צרפת ועוד מקומות מעניינים אחרים.

היו לי הרבה חוויות מיוחדות במהלך מסעותיי, אך רק אחת מהן הייתה עם מקס מאתניקה. כמה שעות אחרי שניגן במסיבה מטורפת בתל אביב בשנת 96, נפגשנו במקרה ברמזור והוא נתן לי את ה EP שלהם חתום (FULL ON-STARSHIP 101). המפגש המרגש הזה נגמר בהכרת תודה עמוקה וסיגריה ריחנית בחניון של בלומפילד. בהחלט חוויה.

כתיבת תגובה

הצטרפו לקהילה

נדאג לעדכן אותכם במסיבות הכי מחשמלות והסטים של הדי ג’יים הכי חריפים. בום!