הרשמה לעדכונים

עדכונים על מסיבות, מוזיקה מצויינת וכל מה שטוב בטראנס הישראלי, אצליכם במייל לפני כולם!

חם בפורטל

ראיון עם כוכב – וייב טרייב

ראיון עם כוכב והפעם וייב טרייב

היום תקבלו את ההזדמנות להציץ תחת זכוכית מגדלת על אחד מאמני הפול און טראנס מהמובילים ביותר שיש לישראל להציע, סטס המוכר בכינויו ווייב טרייב !

יצאנו לדרך…

אז מה קורה, מה הולך ?

שלום שלום, הכל טוב נתחיל במצטער על העיכוב עם הראיון אני בתקופה עמוסה מאוד מבחינת זמן אולפן, הופעות, יצירה וקצת חיים בין לבין אבל אין תלונות.

שמנו לב שהרבה מאוד אמני טראנס ישראלים יצאו לאוויר העולם מאזור הדרום ומקרית גת בפרט,יש לך מושג מה הסיבה לזה ?

אולי משהו במים שאנחנו שותים או באוויר שאנחנו נושמים 🙂 אבל למען האמת כן יש הרבה אומני טראנס יוצאי דרום אולי כי יש מין קומונה כזאת מגובשת שכולם מפרגנים לכולם והרבה מאיתנו התחלנו בגיל צעיר בתיכון וזה התפתח לכולם ביחד כל אחד בקצב שלו.

וייב טרייב בעברו היה הרכב משותף שלך עם אלמר, אחת ולתמיד מה הייתה הסיבה להתפצלות ?

אכן כן התחלנו בזמנו ביחד את הפרוייקט ואז בשלב מסויים בתחילת הדרך החלטנו שעדיף לשנינו מבחינה מקצועית וגם אישית והכי חשוב יצירתית שלכל אחד מאיתנו יהיה פרוייקט משלו, אני נשארתי עם ״וייב טרייב״ ואלמר פתח פרוייקט חדש ומצליח בשם ״ספייד״ ככה כל אחד יכול ליצור בנפרד וגם אנחנו יכולים ליצור ביחד בתור ״וייב טרייב & ספייד״ מה שאנחנו עושים המון אגב. וזה אפשר לנו להופיע ביחד וגם בנפרד ולכתוב מוזיקה יחדיו או בנפרד, האפשרויות פחות מוגבלות ואפילו הרבה יותר גדולות מכל הבחינות.

איזה פסטיבל היה הכי חזק והכי מרשים שניגנת בו עד היום ?

וואוו שאלה קשה, היו כל כך הרבה קשה לבחור אחד אבל 3 שקופצים לי ראשונים לראש יהיו האקפיריאנס בסאו פאולו ברזיל ביחד עם הרכב שאני מעריץ שלהם מילדות ״הפרודיג׳י״ שמבחינתי זה אחד ה highlights של הקריירה שלי להופיע על אותו פלייר איתם ולנגן באותו ארוע איתם. עוד ארוע ענק בברזיל גם כן לפני כמה שנים שיצא לי לנגן לרחבה של 35 אלף איש שזאת חוייה נדירה שקשה לתאר במילים וכמובן הטומורולנד השנה ביולי האחרון שזאת הייתה פשוט חויה מ-פ-ג-ר-ת!! הארוע הכי מרשים והכי מטוקתק מא׳ ועד ת׳ פשוט רמת הפקה אחרת מכל מה שנתקלתי בו עד היום, מה שנקרא next level.

אז למה דווקא פול און ?

למה לא ? הפול און בזמנו (בתחילת ימיו) היה לדעתי לפחות ההתפתחות של הגואה מוזיקה עם אנרגיות חיוביות הרבה מלודיות הרבה הרמוניות זה מוזיקה שמעלה חיוך על הפנים ולדעתי הפול און בזמנו היה ״היורש״ של הגואה כי אחרי שהגואה נעלם היה או מינימאל פרוג או פסיי חרדות או פול און עד שגם הוא בתקופה מסויימת הלך איפה שהוא לאיבוד אבל כרגע עושה קאמבאק מטורף בצורה שהיא יותר פסיי אבל עדיין מלודי יותר נקי פחות מסחרי עם יותר נגיעות גואה כתיבות כמו של פעם אווירה כזאת שנעלמה בשנים האחרונות מהטראנס זה חוזר בענק ודוגמא טובה לטרק כזה לדעתי זה הStory Of D.M.T שלי ביחד עם אלמר ספייד ואור פיידרס.

אתה אמנם מנגן על הרבה במות בישראל אבל עיקר ההופעות שלך הן בחו”ל, מה הסיבה ?

הפוקוס שלי תמיד היה על חו״ל מאז או מעולם, כמובן זה לא אומר שהזנחתי את הארץ אבל מבחינה מוזיקלית תמיד כיוונתי לחו”ל ולא לטרנדים שמשתנים פעמיים בחודש בארץ, וכשמזמינים אותי לנגן בארץ ואני פנוי בתאריך אני תמיד שמח להופיע בבית זה תמיד כיף ותמיד מרגיש בבית.

אם היו נותנים לך משאלה אחת, מה שבא לך, מה היית מבקש ?

אהיה צ׳יזי ונדוש ואגיד ״שיהיה שלום עולמי, שלא יהיה מלחמות ושכולם יחיו happily ever after״ אא כן ושהטראנס ישתלט על העולם 🙂

ואם היו נותנים עוד אחת ? 🙂

מיליון יורו בשטרות של 500 או משהו… 🙂

מה אתה שומע ממש ברגעים אלה ?

את מוטי קירשנבאום ברקע מקשקש משהו בטלויזיה ברקע למען האמת חחחחחח 🙂

לדעתך, איך זה שבמדינות רבות בעולם תרבות הטראנס כל כך מצומצמת ואילו בישראל יש כמעט בכל סופש מסיבת ענק ובמקביל גם כמה מחתרות ?

ארץ ישראל אומנם קטנה אבל היא לא סתם מעצמת טראנס עולמית. מעל לעשור למעשה כבר למעלה משני עשורים. ישראל = טראנס. אין אחד שלא שמע/שומע או ישמע זה באמת הזויי כמה שאוהבים פה טראנס והקהל בארץ ללא ספק הכי קרחניסט בעולם לא יפן ולא ברזיל. פה אצלנו יש את הרחבות הכי בועטות את האנרגיות הכי משוגעות לא משנה אם זה מסיבת מחתרת של 300 איש או רייב גדול של 5000 איש+.. כמו כן יש מדינות כמו ברזיל ששם הטראנס ענק גם כן וזאת מדינה ענקית אין ספור מסיבות כל סופש גם כן כמובן בקנה מידה גדול יותר כי זאת פשוט מדינה ענקית יותר. אגב בארץ אצלנו זה מעבר לכל סופש מסיבת ענק וגם כמה מחתרות אני חושב שאין יום בשבוע שלא תוכל למצוא ליין טראנס באיזה מועדון בכל רחבי הארץ, מדהים!

מיהו הגורו מוזיקלי שאתה מעריץ את המוזיקה שלו יותר מהשאר ?

ממממ שאלה לא קלה, אני אישית גדלתי המון על אסטרל פרוג׳קשיין, אינפקטד מאשרום וכמובן ג׳י אם אס, עוד אומן שאני מאוד אהבתי את המוזיקה שלו ועדיין אוהב זה אסקימו רק חבל שהוא הפסיק לעשות טראנס 🙂 אבל יש עוד המון הרכבים שהשפיעו עליי ואני מאוד מעריך ונהנה מהמוזיקה שלהם.

ומהו טראק העשור ?

עוד שאלה מתקילה חחח… טרק העשור לא קפץ לי כלום לראש אבל אני יכול להגיד לך שהטראק הכי טוב בכל הזמנים והטרק שאני הכי הכי אוהב זה” mahadeva “ של אסטרל פרוג׳קשיין בגרסת 1995 וואוו איזה טרק אגדה! למעשה אני מדליק אותו בידיוק עכשיו ברגע תוך כדי שאני מסיים את הראיון 🙂

להיות אמן בינלאומי גדול זאת חתיכת משימה ובשביל לשמור על ערך גבוה צריך תמיד לחדש ולהיות יצירתי, מאיפה אתה שואף את הקריאייטיב שלך ?

קודם כל תודה על הפירגון וכמובן שצריך תמיד לחדש וליצור אבל תמיד לשמור על סימן ההיכר במוזיקה שלך, ברגע שבנאדם שומע טרק חדש שלך שהוא ידע הופה זה נשמע כמו וייב טרייב ישר, צריך כל הזמן להמציע את עצמך מחדש. את הקריאייטיב אני שואף מהכל, ממוזיקה מחוויות מטיולים סביב העולם מהכל אני יכול להגיד לך בכנות שלפעמים יש תקופות שאין את הקריאייטיב ושאני נכנס לאולפן לפעמים גם חודש חודשיים כל דבר שאני עושה אני מוחק כי זה לא נשמע לי טוב אבל תמיד אחרי תקופה כזאת המחסום נפרץ והטרק שיוצא אחרי תקופה כזאת זה תמיד יוצא טרק מאוד מאוד חזק ורוב הטרקים היותר חזקים שלי נוצרו אחרי תקופות כאלה של ״אי מוזה״.

ולסיום, תן ברכה אחת לחברה החדשים שנכנסו לעולם הטראנס בישראל…

תמיד תזכרו מה הסיבה העיקרית שבגללה אתם באים לרחבה, תיהיו עם היד על הדופק בישביל שהקסם ימשיך לבעוט תמיד בגלל המוזיקה ולא דברים אחרים אז לסיכום ברוכים הבאים

enjoy the ride & keep up the good vibe!

ווייב טרייב

vibetribe1קרדיט על הצילום לאייל קרול האלוף

כתיבת תגובה

הצטרפו לקהילה

נדאג לעדכן אותכם במסיבות הכי מחשמלות והסטים של הדי ג’יים הכי חריפים. בום!