הרשמה לעדכונים

עדכונים על מסיבות, מוזיקה מצויינת וכל מה שטוב בטראנס הישראלי, אצליכם במייל לפני כולם!

חם בפורטל

ראיון עם כוכב – אייס ונטורה

ראיון עם כוכב – אייס ונטורה

כנראה שהוא אחד מאמני הטראנס הכי מוכרים בעולם היום ולא בגלל העיניים היפות שלו אלה כי הוא מצליח להזיע את הנשמה שלו באולפן וזה בהחלט מורגש כשהוא מכשף את הרחבה עם המוזיקה הפנומנאלית שלו, משאיר חותמות חזקות לאלפי אנשים לכל החיים בכל פעם מחדש.

יוני אושרת, או בשם היותר מוכר שלו – Ace Ventura חולק איתנו קצת מהעולם האישי והפרטי שלו, חוויות ודיעות על אנשים ודברים. בימים אלה הוא גם מתחדש באלבום חדש – Paradise Engineering שאמור להיות מאוד מבטיח אבללפני שתיגשו להאזין לאלבום שיצא אתמול (18-5-15) אתם מוזמנים להכיר טיפה יותר לעומק את הדי-ג’יי הישראלי שהפך סדרי עולם ושינה את תרבות הטראנס העולמית.

שתף איזה חוויה מעניינת אישית שעברת בפסטיבל אוזורה האחרון ?

יצא לי לבלות קצת יותר מהרגיל ואחרי שסיימתי לנגן את הסט של easy riders, התקדמתי עם רוקי לרחבת הפומפוי ונקלעתי לסט 7 שעות של דינוקס ובקרז – היה מיוחד מאד וכל מילה מיותרת. חוץ מזה הסט שלי בתור ace ventura היה לי מיוחד אישית – משום מה בכל שנה אני רק מרגיש יותר ויותר טוב שם, והתחושות שאני קולט מהקהל במקום הזה בזמן הסט לא ניתנות בכלל לביטוי במילים.

ועוד אחת מהבום פסטיבל…

בבום האחרון ניגנתי חמש שעות במקום שלוש והרגשתי שיכולתי להמשיך לפחות עוד שעה-שעתיים. יחד עם זאת לא מעט אנשים שאלו אותי למה אני מנגן עם משקפי שמש כל הזמן והסיבה היא דווקא אלרגייה קשה בעיניים לאבק שם – כבר פעם שנייה ברציפות בבום, אחרי בערך שעה אני מתחיל לדמוע ללא הפסקה.  הפעם הגעתי מוכן עם טיפות אז זה עבר בשלום אבל ב2012 ניגנתי שלוש שעות עם דמעות בעיניים ולאו דווקא משימחה.

נולדת למשפחה מוסיקלית. קובי אשרת, אבא שלך, היה מלחין וזמר מאוד מצליח בזמנו. איזה דברים לדעתך השפיעו על הקשר שלך לעולם המוזיקה כתוצאה מכך ?

אבא שלי לקח אותי איתו לא מעט לאולפנים כשעבד, אך אם להודות את האמת לפעמים זה היה קצת משעמם . אמנם ניגנתי תקופה על תופים אך נמשכתי יותר לצד הטכני של סאונד בסרטים וטלביזיה ובזה התעסקתי תקופה מסויימת עד שחיידק הטראנס נדבק ונסחפתי שוב לעולם המוזיקה. אבא שלי בכל אופן הוא גאון מוזיקלי וכיף לי לשבת איתו באולפן שלי.

אתה יודע לנגן על כלי נגינה כלשהו ? איזה  ?

ראה שאלה 3 🙂

התחלת את דרכך בעולם הטראנס יחד עם אודי שטרנברג, כשהקמתם את פרויקט הטראנס הפסיכודלי “Children of the Doc” שלימים הפך ל- Psysex ובהחלט הפכו את מדינת ישראל לאחת המדינות המובילות בסצנת הטראנס העולמית. יש איזה תובנה עמוקה שהייתה לך כתוצאה מהחשיפה האדירה הזאת ?

היה לי כיף וזכות גדולה לחוות את הטראנס בתקופה המאד ראשונית שלו בארץ ובעולם. באמצע שנות התשעים הייתה תחושה אדירה במסיבות של משהו חדש ומהפכני ושבטיות שלא חוויתי כמותה מאז. באותן שנים כל מה שרצינו זה להיות על הבמה ולהרקיד את האנשים כמו שהאמנים האהובים עלינו הרקידו אותנו ,ותוך זמן קצר יחסית זה התגשם. בקיצור התובנה היא ללכת אחר החלום, או משהו כזה…

הייתם צמד מאוד מוערך, הוצאתם 3 אלבומים מוצלחים יחד והופעתם בהמון פסטיבלים ואירועים בכל העולם. זה נשמע כמו חלום רטוב של כל אמן, למה רצית לעזוב ?

היינו שמונה שנים ביחד וזה הרבה זמן. כמו בנישואים לפעמים זה לא תמיד מחזיק לנצח. בנוסף קצת מאסתי בפולאון שבאותה תקופה נקלע לשפל סגנוני רציני – ובמקביל נכנסתי יותר ויותר לפרוגרסיב שהיה בשיא המקוריות שלו ומשך אותי פנימה עמוק. אכן לא פשוט לעזוב פרוייקט מצליח, ואפילו מפחיד מאד, אבל הייתה הרגשה שאפשר ללכת עם הלב ולעשות את זה, וזה השתלם.

גם היום אתה עושה המון שיתופי פעולה עם אמנים מהשורה הראשונה, עם איזה אמן אתה הכי נהנה או נהנת לשתף פעולה ?

הרשימה ארוכה כי אני מאד אוהב לעשות שיתופים. עם זן מכניקס התוצאה תמיד אורגנית ועם הסאונד הכי פסייטראנסי שאני מאד אוהב. היה לי כבוד גדול גם לשתף פעולה עם ג’ונו ריאקטור שהוא אחד המוזיקאים האהובים עליי בכל הזמנים ובעל האלבום האהוב עלי ביותר, bible of dreams. ויש עוד לא מעט –  אבל אם נתחיל למנות את כולם אז זה יימשך עד מאוחר.

הפעם הראשונה שניגנת יצירה שהיא שלך מול קהל, איך הרגשת באותו הרגע ?

גאווה ומבוכה בו זמנית, מאחר והסאונד של הטרק היה פשוט מחפיר, אבל זה היה ממש בתחילת הדרך עם children of the doc. לנגן את הטרק סולו הראשון של אייס ונטורה, היה מיוחד מאד ומאד משמעותי עבורי.

הבנו שאתה חובב מושבע של סדרות טלוויזיה אמריקאיות כמו שובר שורות, משחקי הכס ואפילו חברים המיתולוגית. אם היו נותנים לך את ההזדמנות להיכנס לנעליים של אחת מהדמויות ל 24 שעות, במי היית בוחר ולמה ?

אם זה רק 24 שעות אז נלך על וולטר ווייט. הסוף שם לא היה מזהיר אבל אם זה רק יממה אחת – בשיא תהילתו – זורם.

איזה קבוצת כדורגל ישראלית אתה אוהד ?

מכבי חיפה.

הספקת להופיע ולנגן בכל מקום/מסיבה/פסטיבל נחשקים ברחבי הגלובוס,אין טראנסיסט אמיתי שלא מכיר את המוסיקה שלך, אוהבים אותך בכל העולם ואפילו יש לך כמעט 350,000 לייקים בעמוד שלך בפייסבוק. איזה פסגות אתה מתכנן לכבוש הלאה ?

אני לא מתכנן לכבוש פסגות, סצינת הטראנס בנוייה יותר על מישורים מאשר הרים. אני מקווה להמשיך להתעסק במה שאני אוהב, ומעריך מאד את האהבה שאני מקבל, זה ממש לא מובן מאליו.

חוץ ממוסיקת טראנס על כל גווניה, איזה מוסיקה אתה אוהב לשמוע בזמן הפנוי שלך ?

בעיקר מוזיקה אלקטרונית רגועה כמו isan, pole ,boards of canada ולייבלים כמו warp ו-ninja tune אבל גם מאד אוהב את הזרם החדשני בדאוונטמפו כמו tipper, desert dwellers’, kaminanda ודומיהם.  Hedflux בא לי ממש טוב לאחרונה. ולעיתים קרובות יש צורך במוזיקה יותר אגרסיבית, ואז אני פונה בעיקר למטאל שם האהובים עליי הם fear factory ו pantera שכמובן כבר לא קיימת.

אמנים רבים משתדלים לשמור על כיוון מוזיקלי פחות או יותר זהה בקו המוזקלי של היצירות שלהם, מאז האלבום הראשון שלך “Rebirth“,שיצא לאור ב 2007 כאומן סולו ועד היום היו שינויים רבים ברמת סגנון המוזיקה שאתה יוצר, מה גרם לך לעשות את השינויים האלה ?

השינויים העיקריים היו בהתאם לרוח הדברים ברחבות בעולם, הקהל דרש מוזיקה קצת יותר חזקה ומהירה. לאחרונה אני משתדל לגוון עם ספקטרום גדול יותר בסגנון הטראנס, ואף לחזור לסאונד של פעם, וטרק הפתיחה באלבום שלי הוא הדוגמא הכי טובה לכך.

אי אפשר להתעלם מגל הפסטיבלים שיש לאחרונה בארץ עם הרבה קהל חדש והפקות חדשות, מה דעתך על שלב האבולוציה שעולם הטראנס בישראל נמצא בו כרגע ?

ישראל עברה שינויים גדולים בשנים האחרונות. סצינת מסיבות האנדרגראונד שבלטה לפני עשר שנים נעלמה כמעט לגמרי במקביל להתמסחרות של הפרוגרסיב ועודף הרכבים שרצו לרכוב על הגל.  בתקופה האחרונה בישראל הפרוג קיבל פחות ופחות מקומות בליינאפים בעוד שאמני פולאון, פסייטראנס , גואה ונצחונות לקחו את המושכות. יש לומר שזה רק בישראל – ובשאר העולם עסקים כרגיל….דעתי על כך היא שסצינת הטראנס תמיד נעה בגלים וגם הגל הזה יחלוף. ניתן רק לחכות ולראות איזה גל יבוא אחרי. הפקות גדולות ופסטיבלים זה סה’כ דבר מבורך, אבל הליינאפים כל כך מפוצצים וכל סט הוא שעה קצרה – זה אובר סטימולציה וקשה לי להאמין שהדור הנוכחי באמת מעריך את כמות האמנים שמנחיתים כאן ומנגנים. אני זוכר התרגשות גדולה מאמן חו’ל אחד במסיבה ….אבל אני כבר טרח זקן כי זה היה לפני 20 שנה… צריך לזרום עם הזמנים אה ?

אתה מופיע כמעט בכל פסטיבל בעולם, במקסיקו, בצרפת, בארגנטינה, בגרמניה, בפורטוגל ועוד ועוד… איזה יעד הכי מושך אותך והכי מרגש אותך לחזור אליו בתור אמן ?

יש הרבה מקומות שאני נמשך ומתרגש להגיע אליהם, בעיקר יפן, אוסטרליה, ארצות הברית… הרבה מדינות באירופה, וגם ישראל ! מאחר ואני גר כבר כמעט שנה בשווייץ, ההרגשה מאד מיוחדת כשאני מגיע לנגן בארץ.

לסיום, ספר לנו את הדבר הכי מביך שקרה לך אי פעם בזמן סט.

לצערי אין לי אנקדוטות מעניינות במיוחד שאני זוכר, מעבר לדיסק קופץ או לפטופ בוגדני. אם יהיו פדיחות אני אדאג לעדכן !

  דבר אחרון וכנראה מההכי מעניינים, בעוד כמה פסיעות קלות יוצא האלבום החדש שלך “Paradise Engineering” ואיך שזה נראה כרגע, יעשה מהפכה

רצינית בעולם המוזיקה האלקטרונית ב 2015. ספר לנו קצת מה הייתה ההשראה שלך לאוסף הזה ומתי הוא עתיד להשתחרר ?

אני לא יודע לגבי מהפכה, אבל בינתיים התגובות טובות. האלבום הראשון (והיחיד של אייס ונטורה, מעבר לאלבום רמיקסים אחד) יצא בשנת 2007. מאז, מעמדו של אלבום הטראנס והדיסק בכלל התדרדר מרגע לדודלי, והיה פחות נחוץ לעשות עוד אחד. אבל לפני כמה שנים זה התחיל לדגדג שוב. הבעייה שעם אורח החיים שלי וחוסר זמן מתמיד היה לי קשה להשלים אלבום שכזה. הפתרון היה שיתופי פעולה, ואני מאד מרוצה מאלו שכלולים באלבום – הרבה חברים טובים ואמנים מעולים – אסטריקס, ג’ונו ריאקטור, זן מכניקס, ליקוויד סול, לאווד וסימבוליק. מעבר לכך יש שלושה טרקים סולו שלי, כולל טרק דאוונטמפו ראשון שעשיתי מזה שנים. האלבום – Paradise engineering – יוצא על דיסק ועל דיגיטל ב18 למאי שזה למעשה היום…מקווה מאד שתאהבו !

כתיבת תגובה

הצטרפו לקהילה

נדאג לעדכן אותכם במסיבות הכי מחשמלות והסטים של הדי ג’יים הכי חריפים. בום!