הרשמה לעדכונים

עדכונים על מסיבות, מוזיקה מצויינת וכל מה שטוב בטראנס הישראלי, אצליכם במייל לפני כולם!

חם בפורטל

סיקור אירוע – פסטיבל נוורלנד 2015

סיקור אירוע – פסטיבל נוורלנד 2015

פסטיבל נוורלנד של גרוב אטאק כבר כמה שנים טובות תופס את המשבצת של אחד האירועים מהגדולים ביותר שיש בישראל. 2 במות חזקות שעובדות בלי הפסקה עם מיטב האמנים המובילים בתרבות הטראנס העולמית לצד מקומיים חריפים שיודעים לשבור רחבות לא פחות ואפילו הרבה יותר מכל אמן בינלאומי אחר.

מידע וכרטיסים ל > גרובאטאק פורים 2020

השנה נפגשנו בירדן ההררית בשביל לחגוג את שמחת התורה לצד אלפי קרחניסטים שעשו את דרכם לפסטיבל הענק הזה שביממה הפך למאין עיר ענקית מלאה במוזיקה טובה וקרחנה טהורה.

שלחנו את כתבינו לשטח בשביל לחוות את האווירה והדבר הזה שגרוב אטאק בישלו לנו השנה. כחובב מסיבות קטנות במדבר, דניאל איש השטח שלנו קצת נרתע אבל אחרי שראה את הליינאפ המצויין לא יכל לסרב לאתגר.

בדרכו לתפוס טרמפ לפסטיבל עצר לו לא אחר מאשר האיש שהיה אחד מפותחי הפסטיבל מבחינה מוזיקלית, KURDI וביחד עם זוג חבר’ה צעירים עשו את דרכם אל עבר ארץ לעולם לא אי שם בירדן הצפוני.

הסיבוב הלא כל כך קצר בין שתי הרחבות ובאמצע שדרת הדוכנים הבהירה לי שמדובר באירוע ענק. מאות מכוניות בחניה, ים עמדות כרטיסים ואנשים צבעוניים בכל מקום, מכל הסוגים, המינים והגילאים, שבאו לשחרר וליהנות מהמוזיקה. כן כן, אתם בטח חושבים לעצמכם עכשיו על מה הוא מדבר ומה הוא רוצה, היה קהל קשוח ולא בדיוק פיות ושדונים אבל כמה שזאת נקודת החולשה ככה זאת גם נקודת היתרון של עולם הטראנס בישראל. אנחנו סלט אחד ענק של בלאגן, אוסף של דברים לא ברורים, יצורים, חיזרים מוזרים ולא ניתנים לתיאור. הרחבה הייתה כל כך פסיכדלית שכל המרק של החומר האנושי ההזוי הזה הוא היחיד שיכול להביא לנקודת רתיחה שכזאת. נקודת הרתיחה שכל העולם מתחנן ומוכן להקריב כל דבר בשביל להרגיש אפילו לשניה אחת באירועים שלהם קמצוץ מזה.

בליס פסטיבל נוורלנד
Photo: Amit Itach

התפאורה והדוכנים בנוורלנד 2015

הקונספט של הספינה בעיצוב הבמה המרכזית היה די מגניב שמתחבר טוב טוב לאווירת הארץ לעולם לא. הדוכנים היו ממש מגוונים ומזמינים, המיוחד בדוכנים היה ללא ספק הבחור שמכר ספר פסיכדלי מלא בהזיות ודיבורים מלוכלכים בטוב טעם – פרי ידו! גם הבנות המקסימות שדאגו לצבוע לנו את הפנים עם שלל צבעי הקשת כדי לפזר שמחה ושטויות היו אחלה בונוס לקונספט העיצובי של הפסטיבל, הפנים היפות עם הקשקושים והפרפרים עליהם זאת התפאורה הכי טובה שיש.

לפעמים זה קצת מציק שהמחירים בדוכני האוכל מופקעים הרבה מעבר להגיון כשהמוצר שאתה מקבל הוא בדיחה על נייר סופג אבל זה משהו שלומדים עם הזמן, עדיף להביא אוכל מהבית.

דוכני מזון ואוכל בפסטיבלים ומסיבות
Photo: Tomer Ben Avi

התפאורה הטבעית – האגם, האקליפטוסים והערפל בזריחה היו פשוט מושלמים וביחד עם הטפטפות שהיו בכל פינה עשו אותנו דביקים ומאושרים למרות החום הלא קטן שעטף את מתחם הפסטיבל. הרבה אנשים הרימו גבה בקשר לתפאורה ברחבות באמירות שהיא פשוטה מדיי ולא השקיעו מספיק אבל זה לא בהכרח נכון, מטרה של תפאורה היא להעביר מסר כלשהו, להתאים את עצמה לאווירה ולאופי האירוע ולא תמיד תפאורה של פסטיבלי ענק עם השקעה מטורפת מצליחים לעשות את העבודה. לדעתינו התפאורה הייתה מצוינת והצליחה לתת את הצבע המדויק שהעיניים חיפשו.

המוזיקה בפסטיבל נוורלנד 2015

בפסטיבל היו 2 במות כשהראשית הייתה במת הפרוגרסיב והמשנית הייתה במת הגואה. גם שם וגם שם היה ליינאפ מפחיד, היו כמה חפיפות של אמנים שפשוט היה קשה להחליט איפה להיות (טריסטאן ושאקטה למשל) אבל איכשהו הכל הסתדר כמו שהוא היה צריך להסתדר.

הלילה בבמה המרכזית היה פשוט חולני, אנשים לא מפסיקים לדבר על הקסמים ש Ajja עשה על העמדה, אנשים פשוט נגזרו לחתיכות ולא ידעו איך לאכול את כל היצירה המדהימה הזאת שהוא זרק עליהם. אחריו עלתה המלכה הבלתי מעוררת של הדארק פסיי אלטוריזם שעם אנרגיה נשית סחפה את הקהל לכישיליראבאקערס !!! איזה סט חרבות זה היה, פשוט צמרמורת רק להזכר בזה…

לקראת הבוקר חיזק את הבמה המרכזית דיקסטר שרשמית העביר את האנרגיות האפלות של הלילה אל תוך הבוקר ופתח את הצ’אקרות לאלפי האנשים שפקדו את הרחבה. טריסטאן המשיך את הקרנבל ובתור אחד הפייבוריטים של סוגדי נוורלנד וחובבי הטראנס בארץ, סיפק את הסחורה הכי טובה שאפשר היה לבקש בשביל לקבל את היום עם חיוך אדיר על הפייס.

משם עשינו את דרכינו לבמת הגואה שבה היו בדיוק בהילוך החמישי לכיוון האלוהים יודע לאן עם סט חזק כמו שוורצנגר של פילטריה, הצלילים האלה שחודרים לתוך התודעה עמוק עמוק והאווירה ששררה במקום הייתה פשוט משהו שמילים לא יכולות לתאר. מפה לשם, דיק טרוור מגיע לבמת הגואה תחת השם השני של הפרוייקט שלו Green Nuns of the Revolution, סט שמבחינתינו היה אחת מיצירות המופת הטובות ביותר בפסטיבל הזה. עזבו שהוא מוותיקי האמנים בעולם כולו ועזבו שהוא גאון מוזיקלי, כשאתם ברחבה כשהוא זורק את הטרקים שלו עליכם, אתם תבינו את הכל, פשוט תבינו הכל !

אחריו עלה אחד מפניני הגואה הישראלים משחרית הימים, אבי ניסים אסטראל פרוג’קשן שעשה את מה שהוא עושה כבר מעל עשור וחצי, להפוך את הרחבה למרק אושר בשלל צבעי הגואה עם טרקים ששינו לעשרות אלפי אנשים את החיים מסביב לעולם כולו. את במת הגואה סגרו זוג האמנים מהאהובים עלינו אישית, קליפדליק וליברה. גואה כחול לבן משובח ובטעם טוב טוב טוב, כמו ארטיק לימון קר ביום קיצי חמים, אושר !

בינתיים על במת הרחבה המרכזית התותחים הכבדים של הפרוגרסיב טראנס עשו את עבודתם, בליס, לאוד, נליקס, סימבוליק עם אווטסיידרס, קומינג סון ואסקימו שנתנו שואו ואנרגיות של פרוגרסיב חזק ואגרסיבי שמדבר בול לקהל שאוהב לרקוע ברגליים ולהעיף את הידיים באוויר כשהשמש גבוה בשמים והגוף דורש לפרוק את כל החשמל שעוד נותר בו מהמחצית הראשונה של הפסטיבל.

הבאסה

המיקום של הרחבת ומערכות ההגברה בהן היו בעיתיות לאור העובדה שבהרבה מהסטים שהתנגנו בבמה של הגואה נשמע הקיק באס מהבמה המרכזית, קצת מבאס 🙁

כמו שציינו בהתחלה, היה הרבה קהל שהוא לא בדיוק קהל של מחתרות ולא טראנסיסט בנשמתו אבל כשאתם באים לפסטיבל זה משהו שאתם צריכים לקחת בחשבון. קשה מאוד להביא כמות עצומה של אנשים בשביל לכסות עלויות של פסטיבל ענק עם ליינאפ מדהים ועוד הרבה הוצאות שלא קשורות לאירוע עצמו אלה תשלום לגופים שונים ומשונים שרק רוצים לעקוץ על חשבון ההפקה (“כוחות הבטחון” והחברים שלהם). זכרו את זה פעם הבאה כשאתם מתכוונים לפקוד אירוע דומה 🙂

כמות כוחות הבטחון הגדולה (מעבר למידה), כאילו שזה חדש לכם שמסתכלים על הטראנס בתור משהו שהוא לא, עוקצים את המפיקים בסכומי ענק תחת מטריה של “צריך לאבטח את המקום” כשתכלס האירועים האלה הם מהאירועים ההכי פחות אלימים שיש בארץ. קיצר אין מה להרחיב על זה, יש עוגה וכולם רוצים פרוסה ממנה.

הלא באסה

האווירה שהייתה ברחבה הייתה אחת האווירות מההכי טובות שהיו לאחרונה באירועים גדולים, המוזיקה הזאת שעטפה וחיבקה את הקהל והאנרגיה המתפרצת הזאת אצל הקהל זה משהו שאין כמוהו בשום מקום בעולם ואפילו לא קרוב לזה. תגידו מה שתגידו, אם הייתם ברחבה כש Ajja ניגן, אתם מבינים טוב מאוד על מה אנחנו מדברים. זה היה פשוט משהו שמילים לא יכולות לתאר, להסתכל ימינה ושמאלה ולראות את כל האושר הזה, את כל הכיף וכל האווירה הפשוט חולנית הזאת ולהיבלע בתוכה, לא נתפס!

אפילו הוותיקים והממורמרים ביותר בטראנס הישראלי נצפו עפים על עצמם עם חיוך ענק מרוח על הפנים וזה משהו שלא רואים כל יום ובכל מקום, כנראה שיש לזה סיבה טובה 🙂

צילום:תומר בן אבי השפיץ

[metaslider id=12811]

לסיכום…

היה אירוע שיזכר להמון זמן, אירוע שכנגד כל הסיכויים והאילוצים הראה את הכוח של הטראנס הישראלי שבסופו של היום ניצח את הכל ונתן לקהל בדיוק את מה שהוא רצה עם הרבה מעבר. גרוב אטאק עשו עבודתם נאמנה בלהפיק אירוע אדיר מתוקתק ומסודר מכל בחינה אפשרית.

נתראה בסיבוב הבא של ארץ לעולם לא בפסטיבל נוורלנד 🙂

4 תגובות

  1. “בינתיים על במת הרחבה המרכזית התותחים הכבדים של הפרוגרסיב טראנס עשו את עבודתם, בליס, לאוד, נליקס, סימבוליק עם אווטסיידרס, קומינג סון ואסקימו שנתנו שואו ואנרגיות של פרוגרסיב חזק ואגרסיבי שמדבר בול לקהל שאוהב לרקוע ברגליים ולהעיף את הידיים באוויר כשהשמש גבוה בשמים והגוף דורש לפרוק את כל החשמל שעוד נותר בו מהמחצית הראשונה של הפסטיבל.”

    שום קשר בין המוזיקה שרשמתם פה לבין פרוגרסיב טראנס. בליס? פרוגרסיב? מה נהיה, זה מגזין לא ילד שחושב שכל מה שלא גואה זה פרוגרסיב

  2. מה שאתה אומר זה נכון אח יקר, אבל קח בחשבון שהיום יש ערבוב כל כך גדול בין סגנונות המוזיקה שקשה מאוד להגיד איזה מהם בדיוק מה, כן בליס זה לא בדיוק פרוגרסיב סטייל אטמוס או קוסמה אבל אם לקטלג אותו היום תחת ז’אנר מסוים אז פרוגרסיב היה הכי קרוב לזה 🙂

  3. אחלה סיקור, רק אם לרדת יותר לעומק אז העובדה שבבמה אחת שמעו את השניה (להוסיף על זה שהנמיכו את הווליום בקטנה) זה לא באסה זה מגה באסה וחובבניות מצד ההפקה(מה שהם לא!). אף אחד לא עשה בדיקות סאונד? בחיאט מביאים שמות כל כך גדולים לנגן פה ועושים להם כזה עוול.
    עוד דוגמה לזלזול בבמה הקטנה זה שלאורך כל הפסטיבל לא דאגו שיהיה צל על האמנים עצמם, כשבגדולה פרסו עליהם שתי שמשיות ענקיות איך שעלתה השמש.

    ומעבר להכל אני לא יודע כמה אנשים בדיוק נכנסים לקרוא את הסיקורים אבל הגיע הזמן לחנך את הקהל בררה הזה
    עוד לא הגיע 8 בבוקר וכל הרחבה הגדולה לאורכה ולרוחבה מלאה בקבוקי מים מעוכים וכוסות שכיסו כל ס’מ קטן ברחבה. אחלה אווירה לרקוד במזבלה

כתיבת תגובה

הצטרפו לקהילה

נדאג לעדכן אותכם במסיבות הכי מחשמלות והסטים של הדי ג’יים הכי חריפים. בום!