הרשמה לעדכונים

עדכונים על מסיבות, מוזיקה מצויינת וכל מה שטוב בטראנס הישראלי, אצליכם במייל לפני כולם!

[poll id="8"]

חם בפורטל

אי-אמביאנט – קוד האדמה – 22.04.16

אי-אמביאנט – קוד האדמה – 22.04.16

I AMBIENT Proudly Present: EarthCode 22042016

כמה וכמה דברים מרגשים עתידיים לקרות לראשונה בטבע הישראלי באירוע המיוחד הזה:
1. סולר פילדס יופיע בשתי הופעות בכורה בישראל; אחת כסולו, השניה בשיתוף פעולה עם AES DANA כ-H.U.V.A Network!
2. קו מוזיקלי שמוקדש בכללותו למוזיקת אמביינט פסיכדלית מתחילת האירוע ועד סופו!
3. האירוע הראשון שלנו בטבע שאנו מפיקים ללא שיתוף פעולה של הפקה נוספת

והדבר הכי מרגש שנרצה לדבר עליו הוא הראשון – סולר פילדס בישראל, שרק מלכתוב את זה נהיה לנו עור ברווז.

קוראים לו מגנוס בירגרסון. הוא גר בגוטנבורג שבשוודיה. הוא אוהב לשתות קפה וטוען שהוא מזדקן (למרות שזה לגמרי לא נראה כך). הוא מעריץ את להקת הרוק הכבד ‘TOOL’ והוא מפיק מוזיקה אלקטרונית מתחילת שנות ה-80. הוא היה גיטריסט בלהקות רוק, פסנתרן בהרכבי ג‘אז/פאנק וקלידן בפרויקטים של דראם אנד בייס. הוא גם כתב את הסאונדים והפסקול עבור משחק המחשב המוצלח Mirror’s Edge. ובהקשר אלינו, הוא אחד האמנים שנמצאים בשלישייה המובילה של משפחת Ultimae הצרפתית במשך עשור וחצי.

לאחר שפרסנו את משנתם של מספר מהיוצרים האהובים עלינו במסיבות שקיימנו תחת כיפת השמיים, הגיע לו רגע שלא הפסקנו לפנטז עליו מאז הסתיימה לה הרחיפה אותה חווינו בחלל ה-Ambient Dome שבפסטיבל Ozora לפני 5 שנים: ההזדמנות לארח בישראל את הדמות האחראית על אחוז גדול מהחיבור שלנו למוזיקה, טבע ומסיבות.

היצירות שמופקות בחיק משפחת Ultimae הן חמצן ואנרגיה לחובבי מוזיקת אמביינט פסיכדלית. התרכובת האלטרנטיבית והטהורה ביותר שקיימת כבר כמעט 2 עשורים בסצנת הפסיי, בהנהגת וינסנט וילואיס (אס דנה) והמהיאן(Mahiane). חלק מהותי מהשחרורים שעליהם נמצא את חותמת הלייבל שייכים לסולר פילדס, שהוציא 15 אלבומי אולפן והופיע עם שחרוריו במעל ל-60 אוספים שונים. יש לו פרויקט משותף עם אס דנה (H.U.V.A Network), שכבר באירוע הקרוב נזכה לשמוע הופעה חיה שלהם יחדיו, ואחד נוסף עם צמד השוודים מהפרויקט Carbon Based Lifeforms שנקרא T.S.R, יחדיו הם מרכיבים את השלוחה השוודית של חברת התקליטים מעל עשור וחצי, שמי שמכיר יודע שלשלוחה זו קסם ייחודי משלה שחובר בתאום מושלם לאווירת הלייבל.

גם בגזרת הפרוגרסיב-טראנס יש לו תפקיד מעצב ומשפיע, לצד אמנים כמו Antix, Vibrasphere ו-Jaia, עם יצירות שהיוו פריצת דרך בחיבור שבין אלמנטים ותפקידים מסגנון הפסיביינט לפרוגרסיב-טראנס הסקנדינבי שנמצא בלייבלים כמו ספירל טרקס, טרייבל ויז’ן ודיגיטל סטרקצ’רס המיתולוגי תחת הנהגתם של Son Kite ו-Peter Didjital.

אפשר לומר שהוא תמיד שייט מתחת לרדאר ה’הייפ’ של הסצנה כשבו זמנית הוא יוצר הדים שמורגשים בכל פלטפורמה בה התארח פרט לאולטימי.
כמו בקטע הזה, לדוגמא, ששחרר דיג’יי אנטי באוסף שערך דיג’יי באקה עבור ‘ספירל טרקס’ בסדרת האוספים שלו (האוסף השני במספרו), בנקודת השיא על ציר הזמן בתקופה בה לייבלים של מוזיקת פרוגרסיב טראנס פסיכדלי הושפעו מפרוגרסיב-האוס, טכנו ואלקטרו-האוס, והוא נשמע פשוט מושלם:

או כמו בדיג’יי מיקס המרתק שהוקלט עבור הבלוג/לייבל ‘A Strangely Isolated Place’, שמונה בתוכו אסופת קטעי אמביינט ואלקטרוניקה אינטליגנטיים ומהפנטים:

פרט להצלחה העצומה לה הוא זוכה כמאסטר במחוזות הפסיביינט, הוא נחשב לאחד המוזיקאים המובילים בעולם האמביינט. סופר-אינסטרומנטליסט שלעיתים מוזכר בנשימה אחת עם שמות כמו בריאן אנו וביוספר האגדיים. באלבום הסטודיו העשירי במספרו, Until We Meet The Sky, הוא חוצה גבולות כשהוא מחדיר השפעות מסגנונות מסקאלה אחרת, כגון ‘שוגייז’ ו’דרים-פופ’, שבטראק הנושא של האלבום

נשמעים כמו מפגש בין My Bloody Valentine, ל- Sigur Ros ו-Washed Out במזרח הרחוק. דראוונים צלולים וקפואים, וביטים דרמתיים ועמוקים שמתנפצים כמו גלים על המזח, בעוצמות משתנות. כל אחד מהקטעים באלבום ניחן באקלים נוגה וגוונים אפלים ומלנכוליים, אך מלא בתקווה וכוח, כזה שנאגר לו בקרבנו לקראת הנבואה שעומדת להתגשם בקרוב מאוד.

הדיסקוגרפיה שלו, שלעולם לא מעלה אבק על המדף הביתי שלנו, היא הכוח המעורר והמרכזי שבעזרתו הקמנו את קבוצת אייאמביינט בשנת 2011, חודשים בודדים לפני שטסנו לפסטיבל האוזורה שהתקיים באותה השנה, מה שמביא אותנו לדבר על הדבר השני המיוחד שעתיד לקרות באירוע הקרוב – הפעם הראשונה שנפיק אירוע שכל כולו ספוג בצלילים ומקצבים של מוזיקת אמביינט פסיכדלית, חווייה בלתי נשכחת שמספר פעמים התמזל מזלנו לקחת בה חלק כששהינו במות אלטרנטיביות בעונות הפסטיבלים בשנים האחרונות. ניסיון אישי אשר נרצה לספק גם לקהל המאזינים בארץ.

אחד האירועים שחוננו את החזון לקיים מסיבה כזו התקיים תחת כיפת האמביינט בפסטיבל האוזורה בשנת 2011.

כשנחתנו והגענו לשדה, חיכתה לנו טיסה נוספת, והפעם המסלול היה ארוך מהרגיל, ומחוץ לכוכב שלנו. תחנת ההמראה הייתה הרחבה האלטרנטיבית של הפסטיבל, הטייסים היו אמני הפסקול של המסע במשך שבעה ימים בין גלקסיות. בזמן הטיסה, הגוף נשאר על הקרקע והנפש יצאה לטיול שהיה מלא בצלילים בעלי אפקט משנה תפיסה ומרחיב אופקים. לכל טייס הייתה גלקסיה משלו שבה טיילנו, וטון משלה. כשהסתיים המסע, ידענו שאת הגוונים הללו אנחנו צריכים לשמר ולהפיץ גם אצלנו בבית, כי לחוויה הזו היו יכולות לשנות דרך חיים.

בשנים 2012

ו- 2013

המראנו שוב לחלל: פעם אחת אלה היו אס דנה, אשורה, אגלקטיה וזירו קולט, ובפעם השניה אמוץ, אסטרופילוט וטריפסוויץ’ שהטיסו את המעבורת.

ולא מזמן, בקיץ 2015, אחד הטייסים הצרפתים האהובים עלינו, חבר יקר – Aes Dana, הגיע אלינו יחדיו עם Cell ושניהם האירו את ליל המדבר בגוונים קודרים וזוהרים בעת ובעונה אחת.

במחצית הראשונה לעשור הנוכחי, בהדרגה, נוצרה לה קהילה עם פילוסופיה אישית, של אנשים שהמנה המוזיקלית העיקרית שלהם באירועים באוויר הפתוח מורכבת מקטעים בעלי ביט נמוך ולעיתים אף ללא משקל, ועומק אינסופי שממלא את הדמיון באנרגיה ופוקד את הגוף לתנועה בריקוד תוך כדי ריחוף מעל פני האדמה.

אנו מאמינים שאחד המשפיעים העיקריים שקובעים את חוש הטעם המוזיקלי הוא ‘חוויית ההאזנה הרגעית’, שזה תנאי האזנה בחלל מסוים, שעשויים לעורר עניין רב יותר אצל המאזין כלפי המוזיקה. לנו כהפקה קיימת יכולת השפעה על גורם זה, כשאנחנו בונים עבורכם ‘גדרינג’ עם מערכת סאונד איכותית, מיקום פסטורלי באוויר הפתוח והחשוב מכל – מוזיקה מכוכב אחר.

כרטיסים והכוונה

האירוע עבר 🙂

ליינאפ

AES DANA

H.U.V.A Network

Solar Fields

Miktek

Zero Cult

Chronos

כתיבת תגובה

הצטרפו לקהילה

נדאג לעדכן אותכם במסיבות הכי מחשמלות והסטים של הדי ג’יים הכי חריפים. בום!